11Sight’ın Türkiye Ülke Müdürü Ercan Gümüş, “Emlak fiyatlarının artışıyla birlikte insanlar artık emlak alırken daha fazla detaya dikkat etmeye başladı. Müşterilerin elindeki tek ve en etkili kaynak olan internet ise yatırımcılara her konuda bilgi sağlıyor. Gayrimenkul satışı ile uğraşan firmaların müşterilerine birçok emlak danışmanı da ulaşabiliyor. Bu nedenle başarılı bir emlak profesyonelinin teknolojiyi etkin kullanması gerekiyor” dedi.
Görüntülü etkileşimin altyapısı güçlü olmalı
Gümüş, “Müşteriler çoğu zaman beğendikleri evi daha detaylı görmek istiyor. Fakat gidip yerinde görecek zaman bulamıyor. Ancak yurtdışı emlak sektöründe ‘cold-calling’ adıyla bilinen müşteri aramalarını görüntülü olarak yapan müşteriler olumlu görüş belirtiyor. Cold-calling, olası alıcı ve satıcı arasında etkileşimi geliştirmek için yapılan önceden planlanmış aramalar olarak tanımlanıyor. Alım-satım yapacak kişi hakkında bilgi edinilmesine, mülk hakkında detayların paylaşımına ve iş takibine yarıyor. Alıcı ve satıcı arasındaki bağlantı kritik bir nokta olduğu için cold-calling iyi bir altyapı ile yapılmalı. Görüntü ve ses kalitesinin iyi olması, bağlantının kesintisiz olması ve kullanımının kolay olması çok önemli. Tam bu noktada devreye giren ve profesyonel destek sağlayan 11Sight dünya çapında tercih ediliyor. 11Sight sayesinde müşteriler hiçbir uygulama indirmeden, tek tıkla video aramayı başlatabiliyor. Video aramalar sayesinde gayrimenkul satın almak isteyenler evin sadece bir kısmını değil, en ince detaylarını da görebiliyor. Ayrıca evin konumunu da canlı yayında gördükleri için müşterilerin güvenini kazanmak mümkün oluyor” dedi.
Satış başarısını artırıyor
Gümüş, şu bilgileri verdi: “Emlak sektöründe video arama iki taraf için de zaman ve ulaşım maliyetlerini düşürüyor. Hem satıcı hem alıcı için karlı olan bu durum dünyada giderek daha popüler hale gelmeye başladı. Bu trend, Türkiye’de de gelişiyor. Görüntülü konuşma sayesinde emlak uzmanları müşterilerinin akıllarındaki soruları anında cevaplayabiliyor. Böylece görüşmelerin satışa dönme oranı artıyor. Görüntülü hizmet ilgi çekici bir yenilik olduğundan, deneyimleyen müşterilerin birçoğu bu hizmeti tekrar kullanmak istediğini belirtiyor. Satış başarısını ölçümleyen metrikler, 11Sight ile yapılan yüz yüze görüşmelerinin diğer kanallara kıyasla çok yüksek oranda müşteri geri dönüşü sağladığını ve bunun satışlara yansıdığını gösteriyor”.