Kötü bir oyun sonrasında dağıtımcı firmalara “Allah belanızı versin, şunu piyasaya çıkarırken hiç mi düşünmediniz?” demek için hiçbir zaman geç değildir.
Ben de fırsatı fırsat bilip, parasını haketmeyen oyunlardan bahsedeyim dedim. Yıl sonunda Bölüm II yapar, taçlandırırız.
E öyleyse, başlayalım!
10- Technomancer
Mahvedilmiş bir potansiyel, berbat edilmiş bir kıyamet sonrası setting’i ve sıkıcı, tekrar eden dövüş sistemi yanında hatalar…
Soğuk Savaş dönemini severim. Hatta bunun üzerine uzunca bir dosya konum var. Fakat bu oyun Hitman: Blood Money‘i kopyalamaya çalışmış ve başaramamış. Umutlar Rockstar’ın Agent’ına kaldı…
Bu oyunun başarılı olmasını o kadar istedim ki… İlk oyun favori FPA (Birinci Şahıs Macera) oyunumdu diyebilirim. O Orwellyen atmosfer, başına suç yıkılan esas kızımız ve hikayenin aktarılışı harikaydı. Bu reboot girişiminin düzgünce bir reklamı dahi yapılmadı. Satışları da içaçıcı olmadığından ME serisine güle güle diyebiliriz. Haydi onu geçtim oyun iyi olsaydı bari. Atmosferi içine çekemiyor, açık dünya derken meddahlığı bırakıp, hikayeyi yan görevlerle bulandırmışlar. Grafikleri harika ama kendi değil.
Çocukluğumda NES‘te ve Mega Drive‘da ağzımın suları akarak oynardım. Gel gelelim yıllar geçmesine rağmen daha düzgün bir TMNT oyunu yapılmış değil. MiM de istisna değil, ağır kontrolleri, sıkıcı ve tekrarcı oyun yapısı, performans problemleri ve düzgün bir eşli oyun yapısı olmaması yüzünden kötü bir oyun diyebiliriz.
6- Slain!
Gönlüm bu listeye eklemeye razı gelmiyor ama firma değil tüketici odaklı bir iş yaptığım için yazmadan edemem… Öyle büyük bir potansiyeli öyle küçük ama mide bulandıran hatalarla mahvettiler ki… Castlevania tarzı (PS1‘deki Symphony of the Night favori yandan ilerlemelilerimdendir) şaharikulade piksel grafikli ve metal müzikli o karanlık oyun, hantal kontrolleri (klavyede lag varken kumandada yok), sıkıcı oynanış yapısı, düzgün Boss olmaması ve temel eksikler (bir çıkış tuşu dahi yok) yüzünden teknik açıdan çok kötüydü. Geliştiriciler tüm hataları temizleyip ekstra Boss’lar ve çeşitlilik ekleyeceklerine dair söz verdiler.
5- Mighty No 9
İnsanlar yıllarca Megaman beklediler… Mighty No 9, ertelene ertelene bir hâl olurken, proje ilk ortaya atıldığında gösterilen içerikle, son çıkan oyun arasında dağlar kadar fark vardı. Grafikler berbat, oynanış saman gibiydi. Bu da oyunun notuna yansıdı…
İlk oyun da iyi değildi, babanı da sevmezdim Şaban… İkinci oyun ise teknik açıdan çok problemli. Oyunu bitirince zaten şirket başkanı, “stüdyolarımız el değiştirdi, oyunu binbir badireyle yaptık, çok vurmayın” diyor. Oyun konsolda berbat hâldeydi, her checkpoint (otomatik kayıt)’te uzun süreler bekliyor, takıla takıla oynuyordunuz. Yama geldi, bazı sorunlar düzeltildi ama oynanışın kötülüğü baki…
Capcom bile oyunun çuvallayacaığını bildiğinden Resident Evil markasını kirletmemek adına bu oyuna RE dememiş. Çoklu oyunculu bu nişancı oyunu dengesiz/adil değil (unbalanced), teknik açıdan kötü, 24 bölüm boyunca DNA örnekleri toplatmak gibi bir papağanlığı var, sunduğu içeriğe göre ücreti çok yüksek, siper sistemi olmasa da olurmuş vs… T-Virüsmüşçesine uzak durmanızı öneririm.
Yani geçen yılki Ubisoft Oyunu‘ndaki kuleye tırman, haritayı aç ve adamınla parkur yaparken düşman öldür ve görev yap altyapısı bu yıl Ubisoft Oyunu‘nda biraz daha çeşitlendirilmesine rağmen yine de Ubisoft Oyunu serisine taze bir nefes gelmemiş. Bunun sebebi Ubisoft Oyunu‘ndaki haritadan bölümlerin apartılması ve oyuncuya farklı bir mekanda olduğu hissini yansıtamamak olabilir. Ama hakkını verelim Ubisoft Oyunu grafiksel açıdan çok başarılı, tıpkı Ubisoft Oyunu‘nda olduğu gibi Ubisoft Oyunu‘nda da ekstra Nvidia efektleri kullanılmış; bu, görsel açıdan büyük fark yaratmazken akıcılığı yarı yarıya düşürüyor. Yalnız grafiklere her ne kadar başarılı desek de Ubisoft Oyunu E3’te gösterildiği gibi değil. Örneğin Ubisoft Oyunu‘nda da böyle yanıltıcı bir reklam projesi yürüttüler, akıllanmamış Ubisoft Oyunu‘nda da hâlâ devam ediyorlar. Buna ek olarak Ubisoft’un dünya çapındaki yetmiş beş stüdyosunun Ubisoft Oyunu üzerinde çalıştığını duymak üzücü, geçen ay çıkan Ubisoft Oyunu da iyi puan alamamıştı, bu ay yeni çıkan Ubisoft Oyunu da alamadı. Neyse ki Ubisoft Oyunu eşyalarından iyi kazandıklarını duydum, Ubisoft Oyunu eşyalarından da kazanabilirler. Yani gönül istiyor ki keşke Ubisoft Oyunu gibi yapsalar. Bak o iyiydi. O yüzden Ubisoft Oyunu bu listedeki yerini hak ediyor.
Amatör olarak seve seve oynadığım SF serisi bu oyunla bitmiştir. Zaten Sony’den yatırım alarak yarım yamalak çıkardıkları bu oyuna Capcom yönetiminin sıcak bakmadığını söyleyebiliriz. Oyun geçtiğimiz haftalarda yapılan EVO turnuvasına yetişmesi için şubat ayında aceleyle, eksik (ilerleme, arcade modu hâlâ yok) çıkarıldı. Her ay yeni bir karakter eklenecek dendi ve çoğu zaman bu aksadı (mayıs güncellemesi temmuzda geldi).
Oynaması ücretsiz oyun gibi içeride bir şeyler satarak para kazanmayı hedeflediler. Bir renk açmak için 170 kere maç yapmanız gerekti. Bu grinding, ölme eşeğim pratiğine dayanamazsanız da gerçek parayla alın dediler. İnşallah Grindr’larda grind’lanasınız Capcom yöneticileri…