Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home E-ticaret

2022’de e-ticaret: Hedef 560 milyar TL

E-ticaret 2020’de yüzde 85 büyüdükten sonra 2021’de yüzde 60 büyüdü. 2022 yılında da sektörün yüzde 40 büyüyerek 560 milyar TL’lik hacme ulaşması bekleniyor

by DIGITAL REPORT
04/03/2022
in E-ticaret
2022'de e-ticaret: Hedef 560 milyar TL
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

E-ticaret son 2 yıldır tarihinin en hızlı büyümesini yaşıyor. Pandemi etkisinin en yoğun hissedildiği 2020 yılında online alışveriş harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 85 büyürken 2021 yılında bu büyüme yüzde 60 oldu. Yılı 400 milyar TL’lik işlem hacmiyle kapatan sektörün 2022 hedefi ise yüzde 40 büyüme ile 560 milyar TL’ye ulaşmak. Bu süreçte e-ticaret yapan işletme sayısı da 6 kat artış göstererek 320 bine ulaştı. E-ticarette hem tüketim hem işletme tarafında yaşanan bu gelişmeler online ödemeler pazarında yeni ihtiyaçları karşılayacak, yenilikçi ve esnek çözümlerin hayata geçmesine neden oldu.

Ticaret Bakanlığı verilerine göre e-ticarette bu büyümeyi getiren tüm sektörlerin e-ticarette kaydettiği performans oldu. Bakanlık verilerine göre e-ticarette giyim, ayakkabı ve aksesuarda yüzde 39, elektronik eşyada yüzde 56, yeme-içmede yüzde 62, mobilya ve dekorasyonda yüzde 104, gıda-süpermarket harcamalarında yüzde 279’luk artış kaydedildi.

E-ticaret yapan şirket sayısı 6 kat arttı

Bu yıl 14 Şubat Sevgililer Günü’nde gerçekleştirilen e-ticaret harcamaları da geçtiğimiz yılın üstüne çıktı. Ticaret Altyapı Sağlayıcıları Derneği, 1-14 Şubat’ta e-ticaret alışverişi sepet sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32,7 arttığını açıkladı.

2022'de e-ticaret: Hedef 560 milyar TL
2022’de e-ticaret: Hedef 560 milyar TL

E-ticarette yaşanan bu canlanma bu alanda faaliyet gösteren şirket sayısını da artırıyor. Elektronik Ticaret Derneği rakamlarıyla e-ticaret yapan işletme sayısı 6 kat artış gösterdi. Pandemi öncesinde 50 bin civarında e-ticaret yapan işletme varken bugün bu sayı 320 bine ulaştı. Bu süreçte daha önce online alışverişte kullanılmayan 5 milyon kredi kartı da online alışverişte kullanılmaya başlandı.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
2021’de dünyada girişim ekosisteminde neler oldu?

Yeni nesil ihtiyaçlara yanıt veriyor

E-ticarete hem tüketim hem işletme tarafında yaşanan bu gelişmeler online ödemeler pazarında yeni ihtiyaçları karşılayacak, yenilikçi ve esnek çözümlerin hayata geçmesine neden oldu. Ödeme sistemlerinde Türkiye’nin öncü şirketi Paynet de tüm kartlar ile ödeme alınmasını sağlayan Paynet sanal POS, Paynet API ve Paylink çözümleriyle hızla büyüyen e-ticaret pazarında işletmelerin ve tüketicilerin yeni nesil ihtiyaçlarına yanıt veriyor.

2022'de e-ticaret: Hedef 560 milyar TL
2022’de e-ticaret: Hedef 560 milyar TL

Paynet Sanal POS çözümü ile işletmeler fiziksel POS’a ihtiyaç duymadan tüm ödemeleri kolayca alabiliyor. Tüm banka ve kredi kartları ile uyumlu olan Paynet Sanal POS sayesinde regülasyonların izin verdiği ölçüde taksitli satış yapabiliyor. Ayrıca müşteriler, Paynet üye iş yerlerinde bankaların sunduğu puan gibi avantajlardan da yararlanabiliyor. Paynet üyeleri, müşterilerinin online alışverişe açık kartlarından diledikleri yerde ve saatte ödeme alıyor. Tüm bu süreçler de Paynet güvencesiyle korunuyor.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Dijital liderlerin gözünden 2022

Sorunsuz ödeme deneyimi sağlıyor

Paynet, bir uygulamanın, servisin ya da platformun sahip olduğu yeteneklere izin verilen sınırlandırmalar dahilinde dışarıdan erişilebilmesini sağlayan bir arayüz olan API teknolojisini kullandığı Paynet API ile çözümlerini şirketlerin kendi e-ticaret sitelerine entegre edebiliyor.

2022'de e-ticaret: Hedef 560 milyar TL
2022’de e-ticaret: Hedef 560 milyar TL

Paynet birçok e-ticaret sitesi altyapı sağlayıcısıyla entegrasyona sahip olduğu için de Paynet üyeleri, bu altyapı sağlayan şirketlerle entegrasyon için ayrıca bir efor harcamadan çalışma imkanına sahip oluyor. Tüm platformlarla uyumlu esnek bir yapıya sahip olan Paynet API, süreçleri dijitalleştirirken sorunsuz bir deneyim sunma konusunda geliştiricilerin en büyük yardımcısı oluyor.

Paynet üye iş yerleri, Paynet’in tüm ürünlerini Paynet API ile ihtiyaçlarına göre uyarlayıp müşterilerine sunabiliyor. Ayrıca üye işyerleri, tüm satış süreçlerini kendi iş modellerine göre esnek bir şekilde düzenleyebiliyor, Paynet API aracılığıyla Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) ve Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) çözümleriyle bağlantı kurabiliyorlar.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Türkiye’de pazarlama: 2021 yılında kullanıcı edinmeye 14,5 milyar dolar yatırım yapıldı

Linkle kolay tahsilat

Online ödemelerde en önemli çözümlerden biri de link aracılığıyla ödeme. E-ticaret siteniz olmasa dahi size gelen bir siparişe ait ödemeyi kart bilgisi istemeden güvenli ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebildiğiniz Paynet, Paylink çözümüyle işletmeler, müşterileri nerede olursa olsun SMS veya e-posta yoluyla link gönderip ödeme alabilmelerini sağlıyor. Müşteriler, linkten ulaştıkları ödeme sayfasında bilgilerini doldurup onayladıktan sonra da tahsilat kolayca gerçekleşiyor. CepPOS, Paynet API ve PayPortal gibi Paynet çözümleri ile de Paylink üretilip gönderilerek ödeme alınabiliyor.

Tags: e-ticaretgirişimhedefnasılnedirödemeödeme sistemleriÖdeme TeknolojileriPaynetpazarlamateknoloji

İLGİLİ YAZILAR

İnsan doğurabilen yapay rahimli robot
Teknoloji

İnsan doğurabilen yapay rahimli robot gelecek yıl satışa çıkabilir

by Emre Çıtak

Bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz, insanlığı hem heyecanlandıran hem de derinden korkutan o gelecek, belki de tahmin ettiğimizden çok daha yakınımızda....

Read moreDetails
Ticimax: E-ticarette veri analizi ile rekabet avantajı
Basın bülteni

Ticimax: E-ticarette veri analizi ile rekabet avantajı

by DIGITAL REPORT

Ticimax Kurucu CEO'su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Cenk Çiğdemli, e-ticaret sektöründe rekabetin artmasıyla birlikte veri analizinin öneminin arttığını belirtti....

Read moreDetails
e-ticarette 44 5 milyar liralık kayıt dışı gelir
E-ticaret

e-ticarette 44,5 milyar liralık kayıt dışı gelir tespit edildi

by Emre Çıtak

Türkiye'de e-ticaret sektörü son yıllarda baş döndürücü bir hızla büyürken, bu büyümenin getirdiği en büyük sorunlardan biri olan kayıt dışılık...

Read moreDetails
Marka korumacılığı inovasyonun önündeki en büyük engel
Teknoloji

Marka korumacılığı inovasyonun önündeki en büyük engel

by Emre Çıtak

Teknoloji dünyasında inovasyon, genellikle yerleşik düzeni sarsan, daha erişilebilir ve uygun fiyatlı alternatifler sunan küçük oyuncular tarafından tetiklenir. Ancak bu...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM