Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Fintek

Türkiye’de dijital bankacılık kullanıcı sayısı 114 milyona ulaştı

Türkiye’de mobil ve dijital bankacılık kullananların sayısı giderek artıyor. Karşılaştırma sitesi encazip.com’un yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de bireysel ve kurumsal olmak üzere toplam aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 114 milyona yükseldi.

by DIGITAL REPORT
23/07/2024
in Fintek
Türkiye’de dijital bankacılık kullanıcı sayısı 114 milyona ulaştı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Teknolojinin giderek hayatımıza ve işlerimize dahil olduğu dönemde mobil bankacılık ile dijital bankacılık en çok tercih edilen bankacılık kanalları olma yolunda ilerliyor. Karşılaştırma sitesi encazip.com’un yaptığı araştırmaya göre, mobil ve internet bankacılığı kullananların oranı her geçen gün artıyor. Bireysel ve kurumsal olmak üzere toplam aktif dijital bankacılık müşteri sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre 14 milyon kişi artarak yaklaşık 114 milyona yükseldi.

102 milyon kişi “sadece mobil bankacılık” işlemi yapıyor

Türkiye Bankalar Birliğinin yayınladığı verilere göre Ocak-Mart 2024 dönemi içinde toplam aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 113 milyon 630 bin kişiye ulaştı. Bu kullanıcıların 1 milyon 671 bini “sadece internet bankacılığı” işlemi yaparken, 102 milyon 612 bini “sadece mobil bankacılık” işlemi yapıyor. Hem internet hem mobil bankacılık işlemi yapan kullanıcı sayısının 9 milyon 347 bin kişi olduğu görülüyor.

En az bir kez giriş yapmış kullanıcı sayısı 109 milyon

Ocak-Mart 2024 dönemi içinde en az bir kez giriş işlemi yapmış aktif bireysel dijital bankacılık müşteri sayısı 109 milyon kişi. Bu sayının 1 milyonu “sadece internet bankacılığı” işlemi yaparken 100 milyonu ise “sadece mobil bankacılık” işlemi yapmış. Hem internet hem mobil bankacılık işlemi yapan kullanıcı sayısının ise 8 milyon kişi olduğu görüldü.

Dijital bankacılık kullananların yüzde 71’i erkek

Verilere göre, Ocak-Mart 2024 dönemi içinde, en az bir kez giriş işlemi yapmış aktif kurumsal dijital bankacılık müşteri sayısı 4 milyon 585 bin kişi. Aktif bireysel dijital bankacılık müşterilerinin 71 milyonunun erkek (yüzde 65) ve yaklaşık 38 milyonunun ise kadın (yüzde 35) müşterilerden oluştuğu görülüyor.

Türkiye’de dijital bankacılık kullanıcı sayısı 114 milyona ulaştı
Ocak-Mart 2024 dönemi itibarıyla internet bankacılığı hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlemlerin toplam adedi 128 milyon oldu (görsel kaynağı)

En aktif kullanıcılar 36-55 yaş arasında

Nisan-Haziran 2023 dönemi içinde aktif bireysel dijital bankacılık müşterilerinin yaş grupları bazında dağılımında ilk sırayı 43 milyon 558 bin kişi ile 36-55 yaş grubu aldı. Bu sıralamayı, 29 milyon kişi ile 26-35 yaş grubu, 20 milyon kişi ile 18-25 yaş grubu izledi.

Finansal işlem hacminin yüzde 75’ini para transferleri oluşturdu

Ocak-Mart 2024 dönemi itibarıyla internet bankacılığı hizmeti kullanılarak yapılan finansal işlemlerin toplam adedi 128 milyon oldu. Bu işlemlerin tutarı ise yaklaşık 10 trilyon 430 milyar TL’yi buldu. Finansal işlem hacminin yüzde 75’ini EFT, havale ve döviz transferini kapsayan para transferleri işlemleri oluşturdu. Bu işlemler 7 trilyon 806 milyar TL işlem hacmi ve 72 milyon işlem adedi ile finansal işlemler arasında ilk sırada yer aldı. 1 trilyon 676 milyar TL’lik işlem hacmi ve 26 milyon işlem adedi ile yatırım işlemleri ise ikinci sırada yer buldu.

Şube kavramı ortadan kalkacak

Dijital bankacılığın yükselişiyle ilgili konuşan encazip.com Kurucusu ve Tasarruf Uzmanı Çağada Kırım yaptığı açıklamada:

“Dijital bankacılık kanallarının kullanıcı sayılarında çok hızlı bir yükseliş var. Bu hem geleneksel bankaların şubelerinin yavaş yavaş azalacağını hem de şubesi olmayan dijital bankaların giderek yaygınlaşacağını bize gösteriyor. İnternet kullanıcıları verilerine baktığımızda genç kullanıcılar önde olurken, online bankacılık kullanıcılarında 36 – 55 yaş aralığı yani orta yaş grubu açık ara önde. Gençlerin internet bankacılığı kullanımındaki artış da göz önünde bulundurulduğunda bankaların en yüksek gider kalemlerinden olan şube giderlerinin düşmesi ile bankaların giderleri düşecek ve makroekonomik koşullardan bağımsız olarak bu durum tüketicilere, kredilerde görece düşük faiz, mevduatlarda ise yüksek faiz olarak yansıyacak” ifadelerini kullandı.


Öne çıkan görsel kaynağı: Freepik

Tags: dijital bankacılıkmobil bankacılık

İLGİLİ YAZILAR

Garanti BBVA mobilde kartsız ödeme dönemi başladı
Fintek

Garanti BBVA mobilde kartsız ödeme dönemi başladı

by DIGITAL REPORT

Yenilenen Garanti BBVA Mobil, fiziksel ve online alışverişlerde kart taşıma gerekliliğini ortadan kaldırıyor. Kullanıcılar, GarantiPay ile e-ticarette kart bilgilerini girmeden...

Read moreDetails
Finansal hizmetler için teknoloji ve internetin önemi
Teknoloji

Türkiye’deki kullanıcılar bankacılığın yeterince dijitalleştiğini düşünüyor

by DIGITAL REPORT

Finansal hizmetler için teknoloji ve internetin önemi tartışılmaz. Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye’de de benzer bir durum söz konusu....

Read moreDetails
Metaverse bankacılığı
Fintek

Metaverse bankacılığı müşteri deneyimi nasıl olacak?

by DIGITAL REPORT

Metaverse bankacılığı gibi kullanıcıların yeni nesil deneyimlere en kolay adapte olacağı alanlardan biri de finans sektörü olacak. İnternetin sıradaki evrimi...

Read moreDetails
Müşteri Gözünden Türkiye'de Uzaktan Bankacılık araştırması açıklandı
Fintek

Türkiye’de her iki bankacılık işleminden biri online ortamda gerçekleşiyor

by DIGITAL REPORT

OCR Labs, Müşteri Gözünden Türkiye'de Uzaktan Bankacılık Araştırması'nın bulgularını açıkladı. OCR Labs, bu araştırmayla Türkiye'deki bankacılığın genel görünümüne ayna tutarken,...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM