Sony, geçtiğimiz günlerde Xperia 1 VII modelinin sevkiyatlarını durdurdu ve kendi mağazalarındaki satışlarını askıya aldı. Bu karar, cihazın kullanımı sırasında kapanma, yeniden başlatma veya açılmama gibi sorunlar yaşanması üzerine Japonya’daki bir destek sayfasında duyuruldu.
Şirket, bu sorunların özellikle Japonya’daki bazı operatörlere ait telefon sürümlerini etkilediğini belirtiyor. Şu ana kadar Japonya dışında Xperia 1 VII’yi etkileyen doğrudan bir rapor bulunmazken, Kunkoku’dan gelen bir rapor, sorunun temelindeki yazılım hatasının ülkeye özgü bir özellikle bağlantılı olabileceğini düşündürüyor. Ancak, geçtiğimiz ay GSM Arena, Avrupa pazarlarında bu telefonun ön siparişlerinin iptal edildiğini bildirdi ve şu anda Sony İngiltere web sitesinde Xperia 1 VII’nin stokta olmadığı görülüyor.
Sony, etkilenen kullanıcılara mümkünse telefonlarını sıfırlamalarını ve bir yazılım güncellemesi yapmalarını tavsiye ediyor. Bu durum, potansiyel bir çözümün zaten mevcut olabileceği ve sevkiyatların durdurulmasının, kullanıcılar düzeltmeyi yüklemeden önce cihazların kullanılamaz hale gelmesini önlemeye yönelik bir adım olabileceği şeklinde yorumlanıyor. Bu durumun geçici bir yazılım sorunu olduğu umuluyor. Mayıs ayı sonunda, Sony’nin donanım üretimini üçüncü taraflara yaptırabileceği ve bu uygulamanın Xperia 1 VII ile başlayabileceği haberleri gündeme gelmişti.




