Microsoft CEO’su Satya Nadella, salı günü katıldığı bir röportajda Xbox için şirketin yeni ve cesur vizyonunu açıkladı. Nadella, oyun bölümünün tıpkı Microsoft Office gibi çoklu platformlu bir yaklaşımı benimseyeceğini doğrularken, PC ve konsol arasındaki geleneksel sınırları bulanıklaştıracak yeni nesil bir konsol üzerinde çalıştıklarını da belirtti.
“Xbox oyunları, Office gibi her yerde olacak”
Nadella, Microsoft’un oyun stratejisinin merkezinde “her yerde bulunabilirlik” olduğunu vurguladı. “Office ile yaptığımıza benzer bir yaklaşımla harika bir yayıncı olmak istiyoruz,” dedi ve ekledi:
“İster konsol, ister PC, ister mobil, ister bulut oyunculuğu, isterse TV olsun, her platformda olacağız. Oyunların her yerde oyuncular tarafından keyifle oynandığından emin olmak istiyoruz.”
CEO’nun bu yorumları, Xbox’ın son zamanlarda attığı tarihi adımların ardından geldi. Şirket, amiral gemisi serisi Halo’yu, 2026’da PS5 için piyasaya sürülmesi planlanan Halo: Campaign Evolved ile ilk kez PlayStation’a getiriyor. Forza Horizon 5 ve Indiana Jones and the Great Circle gibi diğer büyük Xbox özel oyunları da rakip platformlara geçiş yapmıştı.
Yeni nesil Xbox konsolu nasıl olacak?
Nadella, Microsoft’un geleneksel konsol-PC ayrımlarını sorgulayacak yenilikçi bir donanım geliştirdiğini de doğruladı. “İnsanların konsol ve PC’yi iki farklı şey olarak düşünmesi biraz komik,” diye açıkladı. “Konsolu, oyun için daha iyi performans gösterebilecek daha iyi bir PC yapmak istediğimiz için inşa ettik. Bu yüzden bu geleneksel bilgeliğin bir kısmını yeniden gözden geçirmek istiyorum.”
Raporlara göre, yeni nesil Xbox’ın 2027’de piyasaya sürülmesi bekleniyor. 1.000 ila 1.500 dolar arasında bir fiyata sahip olabileceği söylenen bu premium PC-konsol hibrit sisteminin, kullanıcıların Xbox ekosisteminde kalmasına veya Steam gibi diğer mağazalara erişmesine olanak tanıyacağı iddia ediliyor. Bu, PlayStation oyunlarının ve Xbox’ta bulunmayan diğer PC oyunlarının da bu konsolda oynanabileceği anlamına gelebilir.
Oyun dünyasının asıl rakibi
Nadella, Xbox yöneticilerinin daha önceki yorumlarını yineleyerek, oyun dünyasının birincil rakibinin diğer konsollar değil, kısa biçimli video içerikleri olduğunu belirtti. “Oyunun rekabeti diğer oyunlar değil. Oyunun rekabeti kısa biçimli videolar,” dedi. Xbox oyun stüdyoları başkanı Matt Booty de daha önce Microsoft’un “TikTok’tan filmlere kadar her şeyle giderek daha fazla rekabet ettiğini” söylemişti.
Bu stratejik değişim, sektördeki daha geniş çaplı baskıları da yansıtıyor. Bloomberg’in haberine göre, Microsoft CFO’su Amy Hood, 2023 sonbaharından bu yana Xbox için %30’luk bir kâr marjı hedefi belirledi. Sektör ortalamasının (%17-22) oldukça üzerinde olan bu benzeri görülmemiş hedef, son dönemdeki işten çıkarmaları, oyun iptallerini ve Xbox Game Pass fiyat artışlarını tetikleyen ana neden olarak gösteriliyor.




