Küresel pazarlama teknolojileri şirketi RTB House, 2026 yılına kadar 1 trilyon dolarlık bir hacme ulaşması beklenen dijital reklamcılık pazarında Derin Öğrenme (Deep Learning) algoritmalarının standart yapay zeka çözümlerinin ötesine geçerek pazarlamanın yeni “işletim sistemi” haline geleceğini açıkladı.
Şirket, yapay zekanın pazarlamanın “omurgası” haline geldiğini ve üçüncü taraf çerezlerin yokluğunda birinci taraf veri stratejileri ile hiper-kisisellestirme odaklı çözümler sunarak markaları destekleyeceğini belirtti.
Araştırmalara göre pazarlamacıların yüzde 84’ü yapay zekanın kampanya verimliliğini şimdiden artırdığını düşünüyor. Gartner’ın öngörüsüne göre 2026’ya kadar büyük kuruluşların yüzde 80’i içerik üretiminde üretken yapay zekayı (GenAI) kullanacak.
McKinsey verilerine göre kişiselleştirme ile gelirler yüzde 15’e varan oranlarda artırılabiliyor. Derin Öğrenme destekli bağlamsal hedefleme ve bütünsel stratejiler, üçüncü taraf veri sağlayan çerezlerin olmadığı bir dünyada kritik önem taşıyor.
RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, şirketin sadece bir yeniden hedefleme aracı olarak görüldüğü dönemi geride bıraktığını belirterek, Derin Öğrenme teknolojisi sayesinde markalara pazarlama hunisinin tamamında hizmet sunduklarını ifade etti.
Teknolojinin kullanıcıya marka sevgisini artırabilecek video reklamlardan satın alma kararını tetikleyecek hiper-kisisellestirilmiş mobil reklamlara kadar tüm süreci tek bir platformdan yönettiğini aktardı.



