Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Fintek

Sesli alışveriş hazırlıklarını tamamladı

by Eylül Tunç
10/12/2019
in Fintek
sesli alışveriş
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Sesli alışveriş ve sohbet üzerinden ödeme gibi yenilikçi uygulamaları için ise iş birliklerine başlayan Mastercard, nakitsiz ve sürdürülebilir bir gelecek için Türkiye’de Soft POS uygulaması da geliştirdi.

Türkiye, genç nüfusu sayesinde teknoloji adaptasyonu konusunda birçok ülkenin önünde geliyor. Tüketiciler ise ödemede artık dijital kanalları tercih ediyor. 2019 yılında Türkiye’de 33 milyon kart kullanıcısının yarısı, kart harcamalarının %20’ye yakınını online bir şekilde gerçekleştirdi. Online harcamaların %55’i akıllı telefonlar ile yapılırken, seyahat harcamalarının %65’i online gerçekleşti. Sigorta, bilet, vergi, telekomünikasyon ve pazar yerleri en çok online alışverişin yapıldığı yerler olarak dikkat çekiyor.

Sesli alışveriş için yaklaşım olumlu

Yapılan araştırmaya göre tüketiciler %62’sinin sesli alışveriş yapmaya olumlu baktığı görülüyor. Tüketiciler bu şekilde bir alışverişi pratik bulurken güvenlik konusundaki endişelerini de dile getiriyorlar. Bu isteklere çözüm sunmak amacıyla Mastercard ve istegelsin, yakın gelecekte tüketicilere sesle alışveriş hizmeti verebilmek için iş birliği yaptı. Mastercard, yapay zekayı güvenlik için kullanarak tüketici endişelerini de ortadan kaldıracak.

Nakitsiz alışveriş mümkün

Türkiye’de 2018’de tüketici harcamalarının %38’i kredi kartı ile yapılırken, 2019’da 2,3 trilyon TL’lik tüketici harcamasının %41’i kredi kartı ile gerçekleşti. Tüketicilern %63’ünde banka kartı olmasına rağmen, tüketicilerin bu kartları alışverişlerde kullanmadığı görüldü. Türkiye’de 230 milyon kart mevcut. Banka kartları başta olmak üzere tüm bu kartlar alışverişte kullanılmaya başlanırsa nakitsiz topluma ulaşılması ise oldukça mümkün.

Market ve restoranlarda kart kullanılmıyor

En çok nakit harcamasının yapıldığı yerlere bakıldığında market ve restoranlar görülüyor. Tüketicilerin sadece %22’si market ve restoranlarda kart ile ödeme yapıyor. Mastercard, nakit kullanılan alanlarda kart kullanımını arttırabilmek için temassız kart kullanımını yaygınlaştırmayı hedefliyor. Bu nedenle Mastercard 15 şehirde toplu taşımada temassız kart uygulamasını hayata geçirdi. Türkiye’deki temassız işlemlerin %7’si ulaşım harcamalarına ait.

Soft POS ile kart kullanımı artacak

Günümüzde ticari işletmelerin %90’ı POS cihazı kullanıyor ancak çiçekçi, elektrikçi, tesisatçı, kuru temizlemeciler gibi küçük işletmelerin sadece %28’i POS cihazına sahip. Üye iş yerleri cep telefonlarına ya da tabletlerine Mastercard Soft POS uygulamasını indirerek, temassız ödemelerde kullanılan Yakın Alan İletişimi (NFC) teknolojisi vasıtasıyla Android telefonu veya tabletini hiçbir ilave ekipman kullanmaksızın bir POS cihazına döndürerek kartlı ödeme kabul edebiliyor. Bu uygulama ile market harcamalarının %5’inin Soft POS’a geçeceği ön görülüyor.

 

 

 

Tags: alışverişbanka kartıfeat3kredi kartıMasterCardpos cihazı

İLGİLİ YAZILAR

Mastercard ve Garanti BBVA yapay zeka ile tahsilatı dönüştürdü
Basın bülteni

Mastercard ve Garanti BBVA yapay zeka ile tahsilatı dönüştürdü

by DIGITAL REPORT

Mastercard ve Garanti BBVA, bankacılık sektöründe tahsilat süreçlerini dönüştüren yapay zekâ destekli bir iş birliği başlattı. Hayata geçirilen "Tahsilat Optimizasyonu"...

Read moreDetails
Mastercard, 2026 ödeme trendlerini açıkladı
Basın bülteni

Mastercard, 2026 ödeme trendlerini açıkladı

by DIGITAL REPORT

Mastercard, 2026 yılında ödemeler alanında bireylerin ve işletmelerin kullanım biçimlerini etkileyecek altı trendi açıkladı. Bu trendler, yapay zekâ ve kripto...

Read moreDetails
Kredi kartlarına limit artışı ve nakit avans için NFC şartı geldi
Fintek

Kredi kartlarına limit artışı ve nakit avans için NFC şartı geldi

by Emre Çıtak

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), son dönemde artan dijital dolandırıcılık faaliyetlerine karşı bankacılık sektöründe yeni bir güvenlik önlemini devreye...

Read moreDetails
Mastercard, TOBB: KOBİ'ler için dijital dönüşüm raporu yayınladı
Basın bülteni

Mastercard, TOBB: KOBİ’ler için dijital dönüşüm raporu yayınladı

by DIGITAL REPORT

Mastercard, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Akıllı KOBİ iş birliğiyle "KOBİ’lerin Dijital Dönüşüm Raporu"nu yayınladı. Rapor, KOBİ'lerin dijital...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM