Adobe, tasarım alanındaki en büyük rakiplerinden biri olan Figma‘yı 20 milyar dolara satın aldı. Bu satın alma işleminin hemen ardından, Adobe’un hissesi 2010’dan bu yana en büyük düşüşünü yaşayarak yüzde 17 geriledi. 2012 yılında kurulan Figma, ekipler arasında gerçek zamanlı işbirliğini sağlayan bulut tabanlı tasarım yazılımı geliştiriyor. Bu yazılım Adobe’un XD yazılımıyla doğrudan rekabet ediyor. Şirket 2021’deki en son yatırım turunda, 10 milyar dolar değerindeydi.
Adobe, ezelî rakibi Figma’yı satın aldı
Figma’nın etkileşimli Virtual Whiteboard’ları, tasarım ve prototipleme hizmetleri veren diğer araçlar, özellikle işbirliğine dayalı prosedürlere dayanan yazılım geliştirme gibi alanlarda önemli rol oynuyor. Pandemi, bu tür işbirliği ve üretkenlik yazılımlarının benimsenmesini hızlandırdı ve işletmeler arasında hibrit çalışma ortamı, bu araçların ve yazılımların yeni neslinin geliştirilmesine yön veriyor.
Sosyal ağlardaki artan popülarite, Microsoft 2012 yılında Jive Software’ı 1.2 milyar dolara aldıktan sonra bu tarz teknoloji girişimlerine olan ilgili artmaya başladı.
Slack Technologies ve sohbet çözümleri, pandemiden önceki yıllarda işyeri iletişimini şekillendirdi ve Microsoft’un 2016’da Teams adında bir rakip uygulama oluşturma kararını körükledi. Salesforce.com Inc. geçen yıl Slack için yaklaşık 28 milyar dolar ödeme yaptı. Alphabet Inc’in Google’ı, Cisco Systems Inc. ve Microsoft gibi büyük teknoloji şirketlerinin her birinin işbirliği ve üretkenliğe odaklanan kendi ürün paketleri bulunuyor.
Dijital çalışma alanı firması Notion, belge şirketi Coda ve uygulama platformu Airtable gibi işbirliğine dayalı ilkeleri kullanan girişimler yazılım, tasarım ve ürün ekipleri arasında hızla yayıldı. İşletmeler pandemi sırasında uzaktan çalışmaya geçince, bu uygulamaların kullanımında artış yaşandı. Adobe’nin Dijital Medya Başkanı David Wadhwani yaptığı açıklamada;
“10 yıl önce Google Dokümanlar gibi yeni işbirliği biçimlerinin harika örnekleri vardı… Bunun daha geniş çapta uygulanabilir hale gelmesi biraz zaman aldı” şeklinde konuştu.
Kendisi 10 yaşında olan Figma’dan ve kurucu ortağı Dylan Field’dan sorumlu olacak.
Kurumsal liderler, işbirliğine dayalı yazılımların genişlik ve yetenek açısından genişlemeye devam edeceğini, daha görsel hale geleceğini ve gerçek ofis konumlarında görülen işbirliği derecesine uymayı hedefleyeceğini tahmin ediyor. Sunum yazılımı sağlayıcısı Prezi’nin CEO’su Jim Szafranski, kuruluşlar ofise dönüş veya hibrit politikalarla mücadele ederken, “Bu sorunla ilgili yardıma yönelik talep çok yüksek” şeklinde konuştu. “Bazı açılardan, salgının erken dönemlerinde gerçek işlerin yapılmasından, uzak ve hibrit işyerlerinde kültür ve işbirliğine dayalı bağlantılar geliştirmeye kaydığını da” sözlerine ekledi.
Szafranski’ye göre, işbirliği araçları sadece metin tabanlı olmaktan ziyade daha görsel hale geliyor ve çalışanların uzak konumlarda geride kalmamaları için grup katılımını garanti etmeye giderek daha fazla odaklanıyor. Bristol-Myers Squibb Co. şirketinin eski bilgi işlem müdürü ve şu anda yöneticilere ve yönetim kurullarına teknoloji danışmanlığı yapan Paul von Autenried’e göre, video konferans ve sohbet uygulamaları ekip iletişimine yardımcı olsa da, şu anda mevcut olanlar fiziksel bir işyeri ile aynı düzeyde işbirliği sağlamıyor.
Adobe’dan iPad için Photoshop’a iki yeni araç: Bulaşma ve sünger araçları
Von Autenried, insanların işe dönme taleplerinin, işbirliği araçlarının özellikle daha az organize, daha spontane etkileşim alanlarında gelişme potansiyeline sahip olduğunu gösterdiğine inanıyor.
Field, Figma’nın Google Docs’tan esinlendiğini ve bireylerin aynı projenin birçok versiyonunu yapmak yerine tek bir dijital ortamda işbirliği yapabilmeleri için bulutta oluşturulduğunu açıkladı. Figma, çeşitli teknik ve teknik olmayan mesleklerden kişilerin tasarım sürecinde tek bir platformda çalışmasına olanak sağlamasıyla önceki uygulamalardan ayrılıyordu.
David Wadhwani, Figma’nın yeni nesil işbirliği ve üretkenlik araçlarının aynı zamanda birçok kişinin bir göreve gerçek zamanlı olarak uzaktan katıldığı oyun dünyasından ilham aldığını belirtiyor. “Çok oyunculu oyun benzeri bir uygulama” olarak açıkladı. Emergence Capital’in genel ortağı Jake Saper’a göre, Adobe’nin Figma’yı satın alması bir dönüm noktası olarak görülüyor. Daha önce Salesforce.com Inc. ve Zoom Video Communications Inc.’e yatırım yapan girişim sermayesi şirketi, B turunda Figma’ya katılma fırsatı bulabildi.
Adobe’un hisseleri yüzde 17 düştü
Index Ventures, Greylock Partners ve Kleiner Perkins tarafından desteklenen Figma’nın bu yıl 400 milyon dolardan fazla yıllık yinelenen gelir elde etmesi bekleniyor. Adobe, Figma’nın ARR’sinin 2022 sonuna kadar 400 milyon doları aşacağını açıkladı.
Bu, bulut yazılım satış katsayılarının geçen yıl ulaşılan rekor seviyelerden keskin bir düşüş gösterdiği bir dönemde Adobe’nin gelirin yaklaşık 50 katını ödediği anlamına geliyor. BVP Nasdaq Emerging Cloud Index’teki en iyi bulut işletmeleri için ileriye dönük çarpanlar, Şubat 2021’de yaklaşık 25 iken satışların 9 katının biraz üzerine geriledi.
Adobe, çizim, fotoğraf ve video teknolojileri gibi diğer ürünlerinin araçlarını ve özelliklerini Figma platformuna dahil edeceğini belirtti. Adobe, fotoğrafçılar ve video içeriği üretenler için Photoshop, Illustrator, Premiere Pro ve diğerleri dahil olmak üzere çeşitli yazılım hizmetleri sunuyor. Adobe CEO’su Shantanu Narayen, “Adobe’nin büyüklüğü, organik inovasyon ve inorganik satın almalar yoluyla yeni kategoriler yaratma ve en son teknolojileri sunmamıza dayanıyor. Adobe ve Figma’nın birleşimi dönüşümsel bir nitelik taşıyor ve işbirliğine dayalı yaratıcılık vizyonumuzu hızlandıracak.” şeklinde konuştu.
Figma’nın kurucu ortağı ve CEO’su Dylan Field, işlem tamamlandığında firmayı yönetmeye devam edecek. Field, Adobe’un Dijital Medya İş Kolu Başkanı David Wadhwani’ye rapor verecek.
Adobe’un Figma’yı satın almasıyla ilgili hazırladığımız bu yazımızı beğeneceğinizi umuyoruz. Eğer beğendiyseniz, Adobe Photoshop ücretsiz oluyor isimli makalemize de göz atmak isteyebilirsiniz.