Adobe, her yıl düzenlediği Summit etkinliğinde profesyonel çalışanlara yönelik en yeni ürün ve hizmetlerini sergiliyor. Bu yılki Adobe Summit 2024 etkinliğinde ise şaşırtıcı olmayan bir şekilde üretken yapay zeka (AI) ön plana çıktı. Yeni duyurulan çoğu üründe yapay zeka başroldeydi. Adobe Salı günü, markaların ve kurumların kreatif çalışmalarını oluşturmasına ve yönetmesine yardımcı olan yeni nesil yapay zeka araçlarını tanıttı.
Şirket, pazarlama kampanyalarında yapay zeka araçlarının kullanımını kolaylaştırmayı amaçlayan, GenStudio adlı yeni bir platform tanıttı. Tanıtımın yanı sıra Adobe Experience platformu için bir yapay zeka asistanı ve şirketin üretken yapay zeka modeli Firefly için güncellemeler de duyuruldu.
Adobe Summit 2024 nedir?
Adobe Summit 2024’ün ana teması “Yaratıcı Güce Yapay Zeka Dokunuşu” oldu. Etkinlikte, Adobe’un yapay zeka (AI) alanındaki son gelişmeleri ve bu gelişmelerin yaratıcı sektörleri nasıl dönüştürdüğü ele alındı. Adobe Summit, geçmiş yıllarda da birçok önemli yeniliğin tanıtıldığı bir platform oldu. Özellikle Adobe Sensei, Photoshop’a gelen yapay zeka desteği gibi birçok önemli yenilik Adobe Summit 2024’te tanıtılıyor. Bu yılda GenStudio, Firefly‘a gelen yeni özellikler ve Experience Cloud‘a eklenen yapay zeka ön plana çıktı.
GenStudio nedir?
Yenilikler arasında en önemli gelişme GenStudio’nun tanıtımı oldu. GenStudio, reklam kampanyaları için adeta merkezi bir yönetim noktası. Marka kitleri, metin yazım kılavuzları ve önceden onaylanmış görseller gibi araçların yanı sıra, arka plan oluşturma ve kampanyaların genel tonunun markaya uygunluğunu sağlamak için bir dizi yapay zeka destekli uygulama sunuyor. Reklamcılar ayrıca GenStudio ile e-posta, Facebook, Instagram ve LinkedIn gibi sosyal medya platformları için hızlıca görseller üretebilecek. Adobe’a göre GenStudio analizler aracılığıyla hangi niteliklerin, üretilen reklam görsellerinin ve kampanyaların en iyi performansı gösterdiğini ortaya koyacak. Dahası bunların diğer kampanyalara yönelik yapay zeka isteklerine yön vermesi önerilecek.
Hedef pazar değişiyor
Adobe GenStudio şu anda alfa aşamasında ve halka genel erişimi bu yılın ilerleyen aylarında bekleniyor. Fiyatlandırma henüz kesin olmamakla birlikte, şirketlere göre değişiklik gösterecek. Bu noktada, daha çok işletme odaklı bir yaklaşımdan söz edebiliriz. Bu doğrultuda Adobe, müşteri deneyimi yönetimi platformuna yapay zeka destekli bir sohbet robotu eklediğini de açıkladı. Şirket, bu yeni asistanın Adobe Experience Cloud uygulamalarını kullanmayla ilgili soruları yanıtlayabileceğini, görevleri otomatikleştirebileceğini, performans verilerini getirebileceğini ve belirli promosyon içeriklerine daha iyi yanıt verebilecek kitleleri gruplar halinde derleyebileceğini ifade ediyor.
Firefly gelişiyor ve Microsoft entegrasyonu geliyor
Adobe Summit 2024’te ayrıca, kullanıcıların görüntü boyutlandırma ve arka planları genişletme gibi tekrarlayan yaratıcı görevleri otomatikleştirmek için kullanılabilecek 20’den fazla yapay zeka destekli araç ve API sağlayan Firefly Services’ı tanıttı. Adobe’un Firefly yapay zeka modeli de bazı güncellemeler alıyor. “Yapı referansı” özelliğiyle kullanıcılar, üretilen içeriğin düzenini etkileyecek bir görsel yükleyebilecekler. Ayrıca, diğer şirketlerin kendi Firefly sürümlerini eğitmelerine olanak tanıyan yeni Özel Modeller özelliği de duyuruldu. Adobe, kullanıcı deneyimi açısından Experience Cloud platformu ile Microsoft 365 için Copilot üzerinden iş akışı ve içgörü entegrasyonu sağlamak için Microsoft ile ortaklık yapıyor. Microsoft, bu entegrasyon ile ilgili görevleri kolaylaştırmayı hedeflese de, ne zaman kullanıma hazır olacağı henüz açıklanmadı. Adobe’un Dijital Deneyim İş Birimi Başkanı Anil Chakravarthy’nin de belirttiği gibi “Üretken yapay zeka markalar ve müşterileri arasındaki ilişki kökten değiştirecek ve işletme yöneticileri için kârlı büyümeyi artırırken yeni dijital deneyimler sunmada da dönüştürücü bir fırsat yaratacak.“
Adobe’nin stratejisi: Ticari yapay zeka
Geçtiğimiz yıl Photoshop’ta tanıttığı Firefly’dan bu yana Adobe, üretken yapay zeka ürünlerini aktif bir şekilde tanıtıyor. Ancak, son dönemdeki kurumsal odaklı yönelimi beklenmedik değil. OpenAI’ın DALL-E’si gibi piyasada bulunan çok sayıda başka üretken yapay zeka aracıyla rekabet halinde olan Adobe için, ilerleme kaydetmesinin en iyi yolu ticari uygulanabilirlikten geçiyor. Adobe, Firefly modelinin ticari açıdan güvenli olduğunu iddia ediyor, çünkü model yalnızca Adobe Stock görüntüleri, açık lisanslı içerik, kamu malı içerikte eğitiliyor ve bu nedenle başka bir şirketin fikri mülkiyetini ihlal etme riski daha düşük bir konumda yer alıyor. Bu durumun, özellikle yapay zekayı iş akışlarına dahil etmenin uygulanabilir yollarını arayan kuruluşlar için oldukça cazip olduğu tahmin edilebilir.
Adobe’un içerik yönetim sistemi olan Adobe Experience Manager Sites (AEM) dahil olmak üzere diğer uygulamalar da üretken yapay zeka desteği kazandı. Yeni AEM Sites varyant oluşturma özelliği ile markalar, farklı kitlelere en iyi şekilde hitap etmek için bir görselin farklı varyasyonlarını üretebiliyor. Bu süreçte, Adobe’a göre örneğin bir markanın web sayfasının metninin hedef kitleler için kişiselleştirilmesi gibi senaryolar hayata geçirilebiliyor.
Adobe Summit 2024’te yapılan diğer duyurular arasında Adobe Journey Optimizer’da yeni özellikler, yeni bir kurumsal uygulama olan Adobe Journey Optimizer B2B Edition ve Adobe Experience Cloud’da yeni bir deneysel özellik de vardı.
Adobe Summit 2024 etkinliği, şirketin üretken yapay zeka alanındaki artan yatırımını ve kurumsal pazara odaklanmasını net bir şekilde ortaya koydu. GenStudio, Firefly ve diğer ürünlerdeki gelişmeler, Adobe’un bu alandaki liderlik konumunu sağlamlaştırmayı, işletmelerin pazarlama ve müşteri deneyimi çabalarını dönüştürmelerine yardımcı olmayı amaçlıyor. Bununla birlikte, bazı önemli sorular da var. Adobe’un ticari yapay zeka modeline olan ilgisi, rakiplerin ve açık kaynaklı projelerin sunduğu daha açık ve esnek alternatiflere karşı nasıl bir tutum sergileyecek? Ayrıca, yapay zeka tarafından üretilen içeriklerin etik ve yasal yönleri de dikkate alınması gereken önemli bir konu.
Apple WWDC 2024: Yapay zeka gösterisi olabilir
Gelecekte Adobe’un üretken yapay zeka araçlarının nasıl gelişeceğini ve bu gelişmelerin pazarlama ve müşteri deneyimi dünyasını nasıl etkileyeceğini görmek ilginç olacak.
Öne çıkan kaynak görseli: Furkan Demirkaya