Advergaming yeni bir trend. Pandeminin ardından, oyun içi reklamcılığın yaratıcıları, artan oyuncu sayısında niş bir pazar keşfetti.
- Şirketler, indirmesi ücretsiz oyunlarda çok sayıda reklam eklenmesini istiyor.
- Oyuncular, uygulama mağazalarından haftada birden fazla oyun indiriyor.
- Ödüllü oyunları tercih etseler de reklamın doygunluğunu eleştiriyorlar.
Video oyunu tüketicilerinin herhangi bir biçimde veya tüm kanallarda reklamları hemen kabul etmeyecekleri sıklıkla tahmin edilmesine rağmen, gerçek şu ki ücretsiz eğlence başlıklarının indirme oranları arttı. Bu nedenle şirketler eSporlar gibi belirli kategorilerde mümkün olan her fırsatı deniyor.
Advergaming yeni bir şey değil; dijital platformları kullanan insanlar buna oldukça alışık. Bununla birlikte, video oyunlarının sağladığı reklam biçimi, indirilen oyunlar ve duyusal deneyimler için sanal ödüller sunan, yenilik yapmaya devam eden ortak bir stratejinin bir bileşenidir. Başka bir deyişle, 2021’in yeni reklam oyunu, ortak markalar için bir kazan-kazan durumu ortaya çıkarıyor.
Advergaming: Hedef kullanıcıların dikkatini çekmek
Kesin olarak, akış ve oyun içi reklamlar bir yenilik olmadığından ve çoğu kullanıcı bir uygulamayı açtıklarında veya bir oyunu bitirdiklerinde mutlaka bir marka görmeleri gerektiğini bildiklerinden, şimdiki zorluk reklamları daha çekici hale getirmek ve kullanıcıların dikkatini çekmek.
Örneğin, NBA 2K21 oyunu zorunlu reklam eklemeyi test ediyor ve yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılmasına rağmen, oyun ücretli olduğundan ve hem PS4, Xbox hem de PC sürümlerinde olması gereken reklamlara sahip olduğundan oyuncu memnuniyetini ölçmeye çalışıyor.
ReignMan #NBA2K21 #XboxShare pic.twitter.com/fWu3v0BfPe
— SeattleRick206 aka “Slick Rick” (@SeattleRicky206) October 13, 2021
Oyun stereotipleri değişti
Video oyunları, oyuncu profilinin cinsiyet ve yaş engellerini yıkması ve çeşitlenmesiyle şimdiden dijital pazarlamanın bir ayağı haline geldi; 30 ve 40 yaş üstü artan sayıda kadın ve yetişkin oynuyor.
Tipik inek imajının silinmesiyle şirketler artık tekliflerini iletebilir ve uygun sektöre daha kolay ulaşabilir. Zaten bu bir süredir yapılıyor, ancak geliştirebilirler.
Pazarlamacılar, platformları doldurmadan önce çalışmalarını iyi yapmalıdır. Çünkü onları kullanan izleyiciler artık oyunlara para ödememeyi tercih ediyor ve reklamları isteyerek kabul ediyor.
Oyun içi reklamcılık
2022’de oyun içi reklamcılık, evet veya hayır, ödeme yapan müşterilere ulaşacak bir trend olacak; yine de, bu sefer daha az iletim süresiyle.
Video oyunu uzmanları Toluna ve Harris tarafından yürütülen bir araştırmaya göre, ankete katılanların %54’ü tarafından en çok beğenilen reklamlar, kendi liglerinden ödüller sunan reklamlardı.
Ankete katılanların diğer %50’si (yüzde 32) daha önce tartıştığımızdan daha etkileşimli bir reklamı tercih etti; %41’i (yüzde 28) daha fazla teşvik içermesini istedi.
Spot ışığında büyüyen bir sektör
- Yüzde 53’ü geçen yıl çevrimiçi olarak ve uygulama içi satın alma olmadan kumar oynadığını iddia ediyor.
- Yüzde 51’i reklam destekli oyun düzenini korudu.
- Yüzde 45’i uygulama içi satın alma olmadan ücretli platformları kullanıyor.
- Yüzde 25’i, uygulama içi satın alma olmadan ödeme yapan kullanıcılardır.
- İnternet kullanıcılarının yüzde 23’ü alışverişlerini gerçek bir şekilde yaptı.
- Ankete katılanların yüzde 19’u her iki abonelik yöntemine de sahip.