Son iki gündür ulaşılamayan Akbank sistemleri, sistem tedarikçisi IBM’in de çalışmalarıyla yeniden işler hale gelmeye başlıyor.
Şirket, attığı bir tweet ile bankacılık sistemlerinin kademeli olarak devreye alınacağını duyurdu. Böylece Akbank mobil uygulaması çalışıyor mu, POS ne zaman çalışacak, Akbank’a ne zaman ulaşabilirim, dijital işlemler yapılamıyor gibi sorunların da yanıtı verildi.
Bilgilendirme pic.twitter.com/KwPkfDk4gi
— Akbank (@Akbank) July 7, 2021
Tweet’te şu ifadelere yer verildi:
“Hizmetlerimizdeki kesintileri gidermek için yoğun çalışmalarımızı teknoloji iş ortaklarımızla beraber aralıksız sürdürüyoruz.
Sistemlerimizi önümüzdeki saatlerde kademeli olarak devreye almayı hedefliyoruz. Gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.
Süreçten etkilenen başta müşterilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımızdan özür dileriz.”
Ne olmuştu?
6 Temmuz’dan itibaren Akbank sistemleri devre dışı kalmış, POS, ATM, mobil uygulama gibi kanallardan erişim hatası vermeye başlamıştı. Başta siber saldırı olduğu düşünülen sıkıntının, Aytun Çelebi’nin “Akbank’ın eşsiz sistem arızası neden kaynaklandı?” haberiyle aslında IBM DB2 veritabanı sunucusundaki problemden kaynaklandığı ortaya çıkmıştı.
Şirket, iki günü aşan süredir çalışmalarını sürdürürken, tweet ile hizmetlerin en kısa süre içerisinde yeniden kullanılabilir olacağını belirtti.