Sahip olduğu büyüklük ve yarattığı etki ile ekonomi parametrelerinde önemli bir yere sahip olan reklam ve pazarlama sektörünün verilerini doğru okuyan markalar, stratejik kararlarına buna göre yön veriyor. Türk reklamcı ve yazılımcılardan oluşan 50 kişilik bir ekip, 4 yıllık çalışmanın sonucunda reklamın etkilerini öngörmek amacıyla “Alladsof” adlı arama motorunu kurdu. Tanıtımı yapılan platform, veri etiketleme teknolojisiyle 200 bin boyutlu bir uzayda reklamları atomik parçalarına ayıran, bu sayede farklı hedef kitlelerin hangi ortak özelliklere sahip reklamları beğendiğini tahmin eden dünyanın en derin yaratıcılık veri tabanı olma özelliği taşıyor.
Alladsof nedir, neler sunuyor?
İngiltere’de kurulan platform, veri teknolojileri sayesinde bugüne kadar imkansız olarak görünen “reklamın etkisini öngörebilme” konusunda çözümler üretiyor. Alladsof, dünyanın herhangi bir ülkesinde yaşayan herhangi bir hedef kitle profilinin hangi ortak özelliklere sahip reklamları sevdiğini ya da sevmediğini söyleyebilirken, veri tabanındaki bilgiler ışığında bir reklam daha çekilmeden, yani senaryo aşamasındayken etkisini tahmin edebiliyor.
Türk girişimcinin projesi, 1 trilyon Dolarlık reklam sektörünü etkileyecek
Alladsof kurucusu Nuri Gülver, ‘dünyanın en kapsamlı reklam arama motoru’ olarak tanımladığı proje hakkında şunları söyledi;
“1 trilyon dolarlık bir sektör olan reklamcılığın bugün hala en büyük problemi bir alfabesinin olmamasıdır. Tüketicilere ne tarz reklamları sevdiklerini sorduğunuzda bir cevap almanız mümkün değil. Alladsof işte bu nedenle reklamcılık sektörünün alfabesini oluşturma hedefiyle yola çıktı. İlk olarak Türkiye’de son 5 yılda yayınlanan 15 binden fazla reklamı yapay zekâ ve makine öğrenmesi ile veri tabanımıza ekledik. Bu özelliğiyle, Türkiye’de yaşayan reklam izleyicilerinin kadın, erkek, iş insanı, ev hanımı veya bir öğrencinin hangi türde reklamları sevdiğini tanımlayıp, bu tanımlamadan yola çıkarak hangi türde reklamları seveceğini ön görebilen bir sistem tasarladık.”
Bugüne kadar müşteri, rekabet ve marka üçgeni arasında pazarlama iletişimi ile alakalı kararlarını farklı kaynaklar ve raporlar üzerinden şekillendiren marka profesyonelleri Alladsof sayesinde ilk kez tek bir platformdan bu üç başlıkla alakalı veri okuyabilecek. Google, Meta veya Adobe’nin dijital reklam analitiği alanında marka profesyonelleri ve ajanslara sunduğu analitik arayüzlerinin bir benzerini televizyon reklamları için bünyesinde bulunduran Alladsof, dünyada ilk kez reklam filmi analizi konusunu gündeme taşıyor.
Twitter’dan geri adım: Siyasi reklam yasakları kalkıyor
Bu teknoloji ile “Reklam Analisti” ismiyle yeni bir meslek doğduğunu söyleyen Nuri Gülver, Şubat 2023 itibarıyla sadece Türkiye’nin en büyük reklamverenleri tarafından deneyimlenebilecek teknolojinin, bir platform olarak ticari hayatına başlayacağını duyurdu. Gülver, Alladsof’a yatırım fonlarının ve melek yatırımcıların büyük ilgi gösterdiğini ifade ederek, 2024 yılında İngiltere, Amerika ve Avrupa reklam sektörünün başucu platformu haline gelmeyi hedeflediklerini kaydetti.