Amazon, her türlü sektör için güçlü bir ticari rakip haline geldi, şirket şimdi de mobilya satarak IKEA ile rekabet etmek istiyor ve en güçlü silahları artırılmış gerçeklik, özel etiketler ve ücretsiz kargo.
Amazon, artırılmış gerçeklik kullanarak IKEA ile rekabet etmek istiyor
Bu stratejinin ardından geçen yıl Amazon, web sitesinde hem kendi alanınıza hem de belirli bir alana mobilya yerleştirmenize olanak tanıyan bir araç olan ‘Oda Dekoratörü’nü sundu. Amaç, artırılmış gerçeklik sayesinde mobilyaların boyutunu ve görünümünü daha ikna edici bir şekilde görselleştirebilmekten başka bir şey değildir.
Şimdilik, bu araç yalnızca iOS için Amazon Alışveriş uygulamasında mevcuttur, ancak Amazon’un 2017’de artırılmış gerçekliğin daha az gelişmiş bir sürümünü piyasaya sürdükten sonra mobilya satma taahhüdünde bir adım daha ileri attığı anlamına geliyor.
Artırılmış gerçeklik, kullanıcının mobilya veya ev ürünlerinin mekanın kendisinde nasıl görüneceğini görselleştirmesine olanak tanır. Bununla birlikte, eski Amazon uygulaması tüketicinin bir seferde yalnızca bir ürün görmesine izin verirken, yeni araç artık kullanıcının birkaç tane yerleştirmesine izin veriyor, böylece mobilyalı bir odanın tamamı bu şekilde görselleştirilebilir.
Evde mevcut alanı ne kadar ölçerseniz ve istediğiniz mobilyanın ölçüleri ile karşılaştırırsanız, ne kadar yer kaplayacağı her zaman net değildir.
Elbette, 2017’de kendi artırılmış gerçeklik uygulamasını başlatan IKEA gibi diğer rakipler de bu fikri düşünmüşlerdi, bu da markanın tüm mobilyalarını ve öğelerini pratik olarak kendi alanınıza yerleştirmenize olanak tanır.
Amazon şimdilik yalnızca Apple ile bu teknolojiyi seçmiş olsa da, bunu web tarayıcısından ve Android uygulamasından bir şekilde görüntülemenize de izin veriyor. Ancak bu ikinci seçenek, ürünleri yalnızca siyah olarak görmenize izin verir, bu da boyut hakkında fikir verir, ancak görünümü görselleştirmeyi zorlaştırır.
Ücretsiz kargo
Amazon, en başından beri bunun güçlü noktası olması gerektiği konusunda netti. Web’deki nakliye masrafları satıcıya bağlı olsa da, Amazon’un kendi markaları Movian ve Alkove, ücretsiz gönderim ve esnek ve kapsamlı iade koşullarına sahiptir.
Her web sitesinde olduğu gibi, güven merkezi kullanıcı incelemeleridir. Hatta bazı ürünler, satın alma işlemlerinden genellikle memnun olan ve hatta doğruluk ve bakış açısı eklemek için fotoğraf paylaşan alıcıların binlerce incelemesine bile ulaşıyor. Ürünle ilgili herhangi bir inceleme yapılmadığında, yapılacak tek şey güvenmektir.
Amazon ayrıca IKEA’nın da sahip olduğu ödeme yöntemlerini tercih etti. Her iki kuruluş da taksitli ödeme yapmasına izin verdiğinden IKEA’da taksitler ürüne bağlıdır ve markanın kendisine ait bir VISA kartına sahip olmanız gerekirken, Amazon herhangi bir ürün için 90 gün içinde ödenmek üzere dört sabit taksit belirledi.
Bu noktada IKEA, her zaman rekabete maruz kaldıklarını savunuyor ve bu da onları işleri daha iyi yapmaya itiyor. İş modelinin, mağazaları tasarlama biçiminin ve “demokratik tasarımın” kendilerini sektöre ittiğini ve yaşlarının (70 yıldan fazla) kendilerini başarılı bir marka haline getirdiğini açıklıyorlar. Büyük bir imparatorluğu ele geçirmek kolay değil, ama Amazon gibi bir devi ele geçirmek de kolay değil.
ABD markasının bir yıldan fazla süredir geliştirmekte olduğu bu yeni teknoloji ile Amazon, müşterilerin evden mobilya satın almayı çekici bulacağını umuyor. Satın almanın gücünün mağaza içi deneyimde yattığı IKEA gibi markaların aksine Amazon, bir oda tasarımı yoluyla teknolojik bir deneyim sunmak istiyor.
Bu durum, seçimi tüketicinin zevkine bırakıyor çünkü IKEA’da önceden tasarlanmış odaları görebilir ve benzer bir uygulamaya sahip olabilirsiniz, ‘Oda Dekoratörü’ gibi araçların kolaylığı ve çok yönlülüğü, iki kez düşünmeden çeviklik ve siparişle satın almanıza olanak tanır. nakliye masraflarına.
Amazon’un 150’den fazla markası var
Amazon’un yeni pazarlara girme yeteneği, zaten 150’den fazla markaya sahip olduğu noktaya kadar şaşırtıcı. Bunların çoğu tekstil sektörü ile ilgili olmakla birlikte, gıda, teknoloji, evcil hayvan ve hatta hırdavat bölümlerinde de kendi ürünlerini satmaktadır.
Kuşkusuz, moda büyük bir meydan okuma ve şirket markalarına güveniyor, bunları Lacoste, Vans gibi diğer tanınmış markaların yanına nasıl yerleştirdiğini kendi web sitesinde görebilirsiniz. Yukarıda belirtilenlerin dışında dekorasyon segmentinde Amazon Basics markası altındaki mobilya ve ürünleri ile klasik mobilya markası Ravenna Home’a sahiptir.
Denemeden mobilya satmanın zorluğu
Amazon, bir çevrimiçi perakende web sitesi olarak başladı, ancak büyüme yeteneği ve sahibinin genişleme arzusu, markayı tüm ekonomik alanlara taşıdı. Sadece birçok büyük teknoloji şirketinin finansal hizmetler yelpazesine atlamakla kalmadılar, aynı zamanda saltanatlarının dünyanın en büyük şirketlerinden biri tarafından tehlikeye atıldığını gören köklü markalarla da rekabet ediyorlar.
ABD şirketi uzun süredir mobilya satıyor olsa da, birkaç yıl önce bu segmente bahse girdi ve kendi markalarını başlatmaya ve diğerlerini münhasır olarak almaya karar verdi. Web üzerinden birkaç dekorasyon kataloğu zaten satın alınabilir.
Çevrimiçi satışların hem ürünler hem de hizmetler olmak üzere tüm segmentleri geçtiği bir zamanda; giyim ve mobilya gibi direnen bazı sektörler var gibi görünüyor. Pek çok insan denemeden bir çift pantolon almak istemiyor ve birçoğu da üzerine uzanmadan bir kanepe almak istemiyor.
IKEA gibi bazı markalar, web mağazalarını hızlı ve etkili bir şekilde hayata geçirmiş olsalar da, insanları çevrimiçi satın almaya teşvik eden avantajlardan yoksun.
Marka, merkezi konumlardaki mağazalarını optimize edemedi, ürünlerinin çoğunu şahsen görmek için şehirlerin dış mahallelerine seyahat etmek zorunda kalmak eğlenceli şey değil. IKEA, mobilya pazarındaki gücünü kaybetmemiş olsa da, birçok dekorasyon mağazası rekabet edebilmek için eve teslimat hizmetini geliştirmek için çaba sarf etti.