AMD FidelityFX ekosistemini oluşturan teknolojiler artık Xbox Series S ve Xbox Series S geliştirme araçlarında mevcut; bu, geliştiricilerin bunlara hemen erişebileceği ve her iki konsolun sunduğu potansiyelden tam olarak yararlanmaya başlayabileceği anlamına geliyor.
Birçok kişinin bileceği gibi, AMD FidelityFX PC’de de mevcut. DirectX 12 Agility’nin duyurusuna bu platformun gelişini katarsak Xbox ve PC’nin yakınlaştığını görüyoruz, ancak AMD FidelityFX’in tüm özelliklerinin Windows 10’da mevcut olduğunu ve Xbox’a entegrasyonunu unutmamalıyız. X Serisi ve S Serisi geliştirme kitleri, daha iyi optimize edilmiş yeni nesil oyunların ve daha yüksek grafik kalitesinin geliştirilmesinde önemli bir adımı işaret ediyor.
AMD FidelityFX’in entegre ettiği önemli teknolojilerin basitleştirilmiş dökümünde aşağıdaki detaylar karşımıza çıkıyor:
- AMD FidelityFX Kontrast Uyarlamalı Keskinleştirme (CAS), görüntüdeki piksel başına keskinlik derecesini uyarlamalı olarak ayarlayan bir algoritma. Örneğin TAA gibi belirli kenar yumuşatma tekniğiyle çalışırken görüntü kalitesini artırabilir.
- AMD FidelityFX Değişken Gölgelendirme (VS), gölgeleme kalitesini kare kare ayarlayan, böylece iş yükünü azaltan ve görüntü kalitesinden büyük ödün vermeden performansı artıran değişken oranlı bir gölgelendirici.
- AMD FidelityFX Gürültü Giderici, ışın izleme iş yüklerinde üretilen gürültüyü azaltan bir yaklaşım sunuyor. Bu adım tipik olarak ışın izlemeli bir konsept oluştururken ortaya çıkan hiyerarşideki son adım.
NVIDIA’nın DLSS 2.0’ına büyük rakip olacak ve mevcut nesil konsol performansında önemli bir dönüm noktası oluşturabilecek, uzun süredir beklenen AMD FidelityFX Super Resolution teknolojisinin ne zaman piyasaya çıkacağı konusunda hâlâ ayrıntıya sahip değiliz. NVIDIA’nın alternatifiyle gerçekten aynı seviyede ve uygulama en iyi şekilde yapıldı.
PS5 neden AMD FidelityFX’i almadı?
Resmi bir açıklama yok ve bu teknolojilerin PS5’e gelmesinin olası olmadığı yönünde birçok gösterge var.
Microsoft bu konuda çok netti. Şirket, RDNA 2 mimarisinin yeni teknolojilerini ve özelliklerini tam olarak desteklemek için Xbox S ve X Serisini erteledi. Bu, bir yandan PS5 hakkında söylediklerimizi, GPU’sunun RDNA 2 mimarisini gerçekten kullanmadığı, bazı özelliklerinden yoksun bir konsol olduğunu doğruladı, diğer yandan da “Xbox X Serisinin üstünlüğü gücün ötesine geçecektir.” vurgusunu yaptı.
Xbox Series X, piyasadaki en güçlü konsol ve şu anda gelişmiş teknolojiler için en fazla desteği sunan yapı. İçinde bulunduğumuz mevcut nesil geçiş durumuyla, tüm bunların yaratabileceği farklılıklar küçük olabilir, ancak gerçek yeni nesil oyunlar geliştirilmeye başladığında ve Xbox X Serisinin farkını gördüğümüzde, ikisi arasındaki farkı göreceğiz.