AMD, FidelityFX Super Resolution olarak bildiklerimizin özü olabilecek bir teknoloji olan Gaming Super Resolution adlı bir şeyden bahsettiği ilginç bir patenti ortaya çıkardı. Size o zaman söylediğimiz gibi, NVIDIA’nın DLSS 2.0 teknolojisinin olası rakibi ile karşı karşıyayız.
AMD’nin patenti, NVIDIA’nın DLSS 2.0 teknolojisine potansiyel bir rakip olduğunu ortaya koyuyor
Şirket, bu teknoloji üzerinde çalıştığını açıkça doğruladı ve bu normal. NVIDIA, DLSS 2.0 çözümü ile oyunlarda görüntü yeniden yapılandırmasında uygulanan yapay zekanın potansiyel gücünün muazzam olduğunu gösterdi. Aradaki fark gerçekten etkileyici, iki ekran kartını karşılaştırdığımızda, diyelim ki bir RX 6800 XT ve bir RTX 3080, ikincisinde DLSS 2.0’ı etkinleştirirsek, ilki çok karmaşık bir durumda kalıyor.
Yukarıdakilerin tümü göz önünde bulundurularak, AMD‘nin neden NVIDIA’nın DLSS 2.0’ına yanıt vermesi gerektiğini anlamak kolay. Görünüşe göre FidelityFX Süper Çözünürlük’ün bir parçası olacak olan Game Super Resolution teknolojisi sayesinde, şirket neredeyse tamamen ışın izleme performansını iyileştirmeye odaklanabilir.
Game Super Resolution: İşte teknolojinin çalışma mantığı
Aşağıdaki resimde, sol tarafta, NVIDIA’nın DLSS’si ile ilişkili patentin bir temsili ve sağ tarafta Game Super Resolution gösteriliyor. Sadece yüzeyde bile, iki şirketin farklı bir yaklaşım sergilediği açık, ancak AMD’nin çözümü tam olarak nasıl çalışıyor? Hadi bir bakalım.
Patent açıklamasına göre Gaming Super Resolution, belirli bir çözünürlüğe sahip gelen bir görüntünün alınmasından oluşan bir yönteme göre performansı artırıyor. Daha sonra, bu görüntünün daha düşük çözünürlüğe sahip doğrusal sürümleri, bu görüntünün doğrusal olmayan sürümlerini daha düşük bir çözünürlükte üretebilen belirli bir yeniden ölçeklendirme ağı aracılığıyla oluşturuluyor. Bu yöntem, giriş görüntüsünün daha düşük çözünürlüklü versiyonlarını ikinci bir görüntünün piksellerine, daha yüksek çözünürlüğe sahip olacak ve ekranda göreceğimiz gerçek çözünürlüğü belirleyecek olan çıktı görüntüsüne dönüştürebilir.
Patent ayrıca bilgisayarlar, video oyun konsolları, dizüstü bilgisayarlar, mobil cihazlar (tabletler ve akıllı telefonlar), televizyonlar dahil olmak üzere çok çeşitli cihazlarda bu modelin çalışabileceğini belirtiyor.
Patente göre, Game Super Resolution teknolojisi, CPU’lardan GPU’lara kadar farklı işlem birimlerinde çalışabilir. Kısacası, platformlar arası bir teknoloji olacak.