Tim Cook geçen ay düzenlenen 2015 mali yılı üçüncü çeyrek sonuçları toplantısında tam olarak şunu demişti: “Android’ten iPhone’a geçenlerde ölçümlediğimiz en yüksek oranı görmekten inanılmaz mutluyuz…” Daha bir ay geçmeden açıklanan bir araştırma sonuçları ise Elmacı Cook’un dedikleri ile örtüşmüyor.
Consumer Intelligence Research Partners adlı araştırma şirketinin yaptığı araştırmaya göre sayılar genel kanının biraz dışına çıkıyor. Akıllı telefon pazarı ve tüketici alışkanlıkları üzerine iki yıl süren araştırmaların sonucunda ortaya çıkan sonuçlardan ilki Android kullanıcılarının %82’isi cihaz değiştirirken Android’den vazgeçmiyor. iOS kullanıcılarında ise aynı istatistik %78. İkinci sonuç bir önceki telefonu iOS olan kullanıcıların %20’si yeni cihaz alırken Android’i tercih ediyor. Android’den vazgeçip iOS’a geçme oranı ise %16.
Consumer Intelligence Research Partners ortak ve kurucularından Josh Lowitz “Geleneksel akıl Apple “ekosistemi” sadakati teşvik ederken, Android’in ise kullanıcılardan daha rahat vazgeçtiği yönündedir. Bizim analizlerimiz ise işletim sistemi tercihlerinde daha farklı bir manzara var; Android sadakat yüzdezi iOS’unkini yakaladı hatta az da olsa geçti.”
Apple iki yıldır telefon satışlarında hep üstüne koyuyor, finansal sonuçlarda da durum aynı. Nasıl oluyor da oluyor? Android her gelir grubundan insanın alım gücü dahilinde telefonlarda kullanılıyor. Çin kaynaklı “yerel” yapıştırmalı Android telefonlar sadece Türkiye’de değil birçok ülkede milli his sömürüsü yapıyor. Apple, iPhone satışlarını her dönem artırsa da akıllı telefon pazarı bu artıştan biraz daha hızlı genişliyor. Android, iOS taraftarlığı akıllı telefon müşterisi olan 2 milyara yakın insanın çok büyük yüzdesinin derdi değil.
Yukarıdaki paragraf küçük bir el kitabı kadar uzatılabilir. Özetledim bu geçiş rakamları sadakat ölçümü için önemli ama yeterli de değil.