iOS platformuna uygulama geliştirenlerin, ürünlerini tanıtmak için artık yeni ve ücretli bir yöntemleri daha var: App Store reklamları.
Apple, Arama Reklamları (Search Ads) adını taşıyan yeni özelliğin 5 Ekim itibarıyla ABD’deki App Store’da devreye alınacağını duyurdu. Uygulama geliştiricilere gönderilen bir e-posta ile doğrulanan bu yeni özellik, ABD’deki uygulama aramalarında sponsorlu uygulamaların daha önde görüntülenmesini sağlıyor. Bu sisteme kaydolan geliştiriciler, ilk kampanyaları için de 100 dolarlık krediye sahip olacaklar.
Arama Reklamları sayesinde geliştiriciler, kendi uygulamalarını ilgili arama sonuçlarında en üst sırada tanıtabilecekler. Popüler arama kelimeleri, yaş, cinsiyet ve konum gibi çeşitli hedeflemeler ile tasarlanabilen reklamlar için bir taban ödeme sınırı bulunmuyor. Dahası, geliştiriciler sadece biri uygulamalarını indirdiğinde ödeme yapacak (gösterimler ücretsiz) ve diledikleri an reklam kampanyalarını durdurabilecekler.
Apple iOS üzerine indirilen uygulamaların yüzde 65‘inin App Store’da yapılan aramalar sonucu gerçekleştiğini belirtiyor. Şirket, Arama Reklamları özelliği sayesinde daha az bilinen ve kaliteli uygulamaların da sahne ışıkları altına çıkmasını umuyor. Ancak Instagram ya da Candy Crush gibi dev pazarlama bütçeli uygulamaların App Store’u ele geçirmesini önlemek için, Apple titiz bir “ilişkilendirme” algoritması kullanacak.
Apple’ın Search Ads sayfasında bu konu şöyle izah ediliyor: “Eğer bir reklam, kullanıcının aradığıyla alakalı değilse, ne kadar para öderseniz ödeyin reklam kısmında görüntülenmeyecek.”