Giyilebilir teknoloji pazarı gün geçtikçe büyürken, Apple sektörün en önemli oyuncularından biri olmayı sürdürüyor. Araştırma şirketi IDC tarafından yayınlanan raporda, küresel giyilebilir ürünler pazarının 2020’nin üçüncü çeyreğinde, önceki yıla göre yüzde 35,1 oranında büyüdüğü bildirildi.
3. çeyrekte 125 milyon ürün sevkiyatı
IDC raporuna göre, sezonluk, yeni ürün lansmanlarının yanı sıra toplam 125 milyon birim ürün sevkiyatı yapıldı.
Apple, Samsung ve diğer teknoloji devleri geliştirdiği yeni ürünler, akıllı saatler ve ses cihazları gibi popüler kategorilere olan ilginin diri kalmasına yardımcı oldu. Buna ek olarak son aylarda seyahat, dışarıda yemek yeme ve diğer hobilere yapılan harcamalar azaldığından, tüketici elektroniği ürünlerine olan harcamalar da arttı. Bu değişim, giyilebilir cihazlar için katalizör etkisi yarattı.
IDC Mobile Device Trackers araştırma müdürü Jitesh Ubrani, sokağa çıkma kısıtlamaları gibi önlemlerden sonra, dış mekan aktivitelerine duyulan ilginin, cihazlara yöneldiğini söylüyor. Ubrani, birçok ülkeni üçüncü çeyrekte kısıtlamaları hafiflettiğini ve ekonomik faaliyetlere izin verdiğini, bunun da giyilebilir cihazlara olan talebi artırdığını aktardı.
- MIT’nin giyilebilir cihazı kafanızın içindeki sesleri duyuyor
- Giyilebilir cihazların geleceği dövmeler olabilir
- Apple Watch’ta uygulama silme [Nasıl Yapılır]
AR/VR alanında araştırma yapan Ramon T. Llamas ise, giyilebilir ürünlere olan ilginin hem gelişmiş ülkelerde hem de gelişmekte olan ülkelerde sürdüğünü, bunun da sürekli büyümeye işaret ettiğini aktardı: “Çift haneli büyüme sadece güçlü bir talebi göstermekle kalmıyor, aynı zamanda birçok kişinin hem gelişen hem de gelişmiş pazarlarda ilk kez giyilebilir bir cihaza sahip olduğunu gösteriyor. Bunun ne anlama geldiğini bir düşünün, ileriye dönük daha geniş bir giyilebilir cihaz kullanıcı tabanı var ve bu da önümüzdeki yıllarda cihaz değişimi için daha büyük bir fırsat.”
Apple, giyilebilir teknoloji pazarında lider oldu
Apple, giyilebilir teknoloji alanında AirPods ve Apple Watch serilerinin etkisi ile birinci oldu. Apple’ın çeyrekteki pazar payı yüzde 33,1 oldu. Pandemi döneminde de popülerliğini sürdüren AirPods ve Apple Watch’lar, bu payda önemli bir aktör. Apple Watch Series 6’nın yanı sıra Watch SE gibi orta seviye modeller de, Apple’ın daha geniş bir kesime ulaşmasını sağladı.
Apple’ı takip eden diğer şirketler ise sırasıyla Xiaomi, Huawei ve Samsung oldu.