Apple gizlilik üzerinden ne kadar gelir ediyor? Bildiğiniz gibi Apple, App Store kullanıcıları için bazı yeni gizlilik özellikleri uyguladı. Ancak Apple bu gizlilik araçlarından nasıl yararlandı?
App Store’da belirli bir iPhone oyununu ararsanız, diğer oyunlar veya ilgili uygulamalar için sponsorlu sonuçlar arama motoru sonuçlarının en üstünde görünebilir. Financial Times’a göre, bu yöntem hedefli bir reklam aracı olarak kullanılıyor.
Apple, App Store gizlilik önlemlerinden kâr etmeyi başardı
Bir analiz şirketine göre, Apple son altı ayda sponsorlu uygulama mağazası indirme payını %17’den %58’e çıkardı. Şirketin reklam gelirinin iki katına çıkması bekleniyor ve reklamcılar Apple reklamlarına Google’dan daha fazla para yatırdıklarını söyledi.
Reklamcılar, Facebook’un reklam platformunun genel ilgi alanı kategorileriyle sınırlı olduğunu, Apple tekliflerinin daha kesin ve gerçek zamanlı olduğunu söyledi. Yeniden hedefleme özellikleriyle, Apple reklamlarından ek ayrıntılı veriler elde edebilirler.
Burada unutulmaması gereken önemli nokta, Apple’ın kullanıcı gizliliğini koruma çabasının şirket için de faydalı olduğudur. Ama neden? Çünkü App Store beslemelerinizde daha az dış mekan reklamı, Apple tarafından barındırılan reklamlar için daha fazla alan anlamına geliyor.