Apple Kimliği sunucusuna bağlanmayla ilgili bir hata oluştu sorunuyla mı karşılaşıyorsunuz? Hiç merak etmeyin! Bu rehberimizde karşılaşmış olduğunuz bu hatayı nasıl düzeltebileceğinize dair yapmanız gerekenleri paylaşacağız…
Apple Kimliği sunucusuna bağlanmayla ilgili bir hata oluştu çözümü
Karşılaşmış olduğunuz bu sorunu giderebilmek için aşağıdaki sorun giderme yöntemlerini takip edebilirsiniz:
- Yazılım güncellemelerini kontrol edin,
- Sistem Durumu sayfasını kontrol edin,
- Farklı bir Apple Kimliği ile giriş yapmayı deneyin,
- İnternet bağlantınızı kontrol edin,
- Apple Kimliği parolanızı değiştirin,
- Tarih ve saat ayarlarını kontrol edin,
- Ağ ayarlarını sıfırlayın,
- Apple Destek ile iletişime geçin.
Şimdi bu yöntemleri daha yakından inceleyelim…
Yazılım güncellemelerini kontrol edin
Cihazınızda Apple Kimliği ile ilgili sorun yaşıyorsanız, öncelikle cihazınızın iOS sürümünün güncel olduğundan emin olun. İşletim sisteminizin sürekli güncel kalması bu tür hataları minimuma indirebilir. Cihazınızı güncellemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
- Cihazınızdan Ayarlar uygulamasını açın,
- Genel seçeneğine dokunun,
- Yazılım Güncelleme seçeneğine dokunun,
- Ardından sizin için uygun bir güncelleme varsa Şimdi Güncelle seçeneğine dokunun.
Sistem Durumu sayfasını kontrol edin
Sorununuz cihazınızı güncellemenize rağmen devam ediyorsa, Apple Sistem Durumu sayfasını ziyaret ederek Apple Kimliği sunucularında sorun olup olmadığını kontrol edin. Bu sayfa, Apple hizmetlerinin durumunu hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlar.
Farklı bir Apple Kimliği ile giriş yapmayı deneyin
“Apple Kimliği sunucusuna bağlanmayla ilgili bir hata oluştu” hatasını almaya devam ediyorsanız, farklı bir Apple Kimliği ile giriş yapmayı deneyin. Bu, mevcut kullanmış olduğunuz kimlikte sorun olup olmadığını tespit etmek için size yardımcı olabilir.
İnternet bağlantınızı kontrol edin
Apple’ın hizmetlerine bağlanabilmek için sabit ve sorunsuz çalışan bir internet bağlantınızın olduğundan emin olun. Wi-Fi kullanıyorsanız mobil veriye, mobil veri kullanıyorsanız Wi-Fi’ye bağlanmayı deneyebilirsiniz. Bunların haricinde bir yakınınızdan sizin için Kişisel Erişim Noktası’nı açmasını isteyebilirsiniz.
Apple Kimliği parolanızı değiştirin
Apple Kimliği parolanızı düzenli aralıklarla değiştirmenizi tavsiye ederim. Eğer parolanızı uzun zamandır değiştirmediyseniz, şimdi parola değiştirip hatanın devam edip etmediğini kontrol etmenin tam zamanı.
Tarih ve saat ayarlarını kontrol edin
Kullanmış olduğunuz cihazın tarih ve saat ayarlarını kontrol edin. Doğru ayarlar, kimlik doğrulama sorunlarını önleme yardımcı olabilir.
Ağ ayarlarını sıfırlayın
İnternete bağlanmayla ilgili sorunlar yaşıyorsanız, cihazınızın Ağ Ayarlarını sıfırlamanızı tavsiye ederim. Bu işlem cihazınızdaki ağ yapılandırmalarını sıfırlar ve bağlantı sorunlarını düzeltir. Bu işlemi yapabilmek için aşağıdaki adımları takip edin:
- Cihazınızdan Ayarlar uygulamasını açın,
- Genel sekmesine dokunun,
- Ekranı en aşağı kaydırın ve iPhone’u Aktar veya Sıfırla seçeneğine dokunun,
- Açılan ekrandan Sıfırla seçeneğine dokunun,
- Ağ Ayarlarını Sıfırla‘yı seçin,
- Ekran kilit parolanızı girin ve işlemi başlatın.
Önemli hatırlatma: Ağ ayarlarınızı sıfırlarsanız, kayıtlı Wi-Fi şifreleri ve tüm VPN ayarları tamamen silinecektir.
Apple Destek ile iletişime geçin
Yukarıdaki adımları uygulamanıza rağmen “Apple Kimliği sunucusuna bağlanmayla ilgili bir hata oluştu” sorunu devam ediyorsa, Apple Destek ile iletişime geçin. Çağrı merkezindeki görüşeceğiniz uzmanlar, sorunu çözmenize yardımcı olabilirler.
Apple’ın sanal asistanı Siri sizi konuşmadan anlayabilecek
Sonuç
Apple Kimliği sorunları, kullanıcıların karşılaşabileceği yaygın sorunlardan biridir. Fakat yukarıda paylaşmış olduğum adımları takip ederek, çoğu sorunu kendi başınıza yardım almadan çözebilirsiniz. Bu arada önemli bir konuyu daha hatırlatayım; Cihazınızda herhangi bir değişiklik yapmadan önce yedeklemenizi yaptığınızdan emin olun. Aynı zamanda güvenliğinizi korumak için her zaman güçlü parolalar kullanın.
Öne çıkan görsel kaynağı: Apple