Apple, şirketin iPhone’ların suya dayanıklı olduğunu iddia ettiği yanıltıcı reklamlardan dolayı New York’ta toplu bir dava ile karşı karşıya kaldı.
Birçok cep telefonu üreticisi, modellerinin başta su olmak üzere sıvılara karşı bir miktar direnç gösterdiğini iddia ediyor. Apple da bunlardan biri, en son modelleri IP68 sertifikasına, suya ve toza karşı yüksek dayanıklılığa sahip olmasıyla çeşitli reklamlarda karşımıza çıktı. Ancak, bazı kullanıcıların deneyimi, reklamlarda gösterilenden çok uzakta.
Apple, New York’ta toplu bir dava ile karşı karşıya. Bazı iPhone kullanıcıları, şirketin telefonlarının kalitesini kampanyalarında yanlış tanıttığını veya abarttığını, dolayısıyla müşterilerini yanılttığını iddia ediyor.
Antoinette Smith, davacılardan biri. Şirketin direnç ve IP sertifikası açısından belirlediği parametreler dahilinde iPhone 8’inin su ile temas halinde olduğunu iddia ediyor, ancak Smith iPhone 8’i tamir etmeye çalıştığında, şirket bu sıvının neden olduğu hasarı tamir etmeyi reddetti.
iPhone 8, IP67 sertifikası, yani 30 dakikaya kadar 1 metre derinliğe kadar maksimum su direnci sunmasıyla öne çıkıyor. iPhone 12 ise, 30 dakika boyunca 6 metre derinliğe dayanıklı olarak IP68 sertifikasına sahip.
Davada belirtildiği üzere laboratuvar testlerinde bu sertifikaya ulaşmak için sadece statik ve saf su ile testler yapılıyor, yani deniz suyu, havuz suyu veya daha aşındırıcı olan diğer sıvılar dikkate alınmaz. Davada, “Bu, bir havuzun veya okyanusun kenarında bulunan ve cihazları suya düşen veya geçici olarak suya giren tüketicilerin, klor veya tuz içerdiği için kapsam garanti kapsamı dışında kalacağı anlamına geliyor” ifadeleri yer alıyor.
Ayrıca Apple, diğer birçok üretici gibi telefonlarını dahili su göstergesi ile satıyor. Bu, iPhone servis merkezinde açıldığında, göstergenin telefonun suyla veya cihazın içine giren bir sıvı ile temas halinde olduğunu ortaya çıkardığı anlamına geliyor. Banyo gibi ortamın nem oranının yüksek olduğu yerlerde bu gösterge devreye girebiliyor, bu da ayrı bir problem.
Kasım 2020’de İtalyan piyasa düzenleyicisi L’Autorità Garante Della Concorrenza e del Mercato (AGCM), iPhone’un suya dayanıklılığı ile ilgili yanıltıcı reklamlar için Apple’a 10 milyon euro para cezası vermişti.