Başta finans sektörü olmak üzere uygulama alanının genişletilmesiyle birlikte pek çok sektör için önemli artılar getirecek, birlikte bankacılık sektörünün dumanı üstünde hizmeti “uzaktan edinim” (Digital Onboarding) uygulamasına dijital bankacılık müşterileri nasıl bakıyor? Twentify iş birliği ile Digital Report okurlarına özel bir araştırma hazırladık.
Tüketicinin henüz tanışma fırsatına erişmediği “digital onboarding” hizmetini ana hatlarıyla aktardığımız katılımcılardan genel bir ön değerlendirme almak üzere yola çıktığımız bu araştırma, Twentify Bounty platformu üzerinden 6 bin 786 kişi ile gerçekleştirildi.
Markaların tüketicilere doğrudan ulaşmasını sağlayarak, içgörü temelli büyüme fırsatları yaratan bir tüketici araştırması şirketi olan Twentify, kitle kaynaklı mobil araştırma paneli Bounty ile dünya çapında 1 milyondan fazla tüketiciye saatler içerisinde erişebiliyor.
Metodoloji
Araştırma “Mobil Araştırma” yöntemi kullanılarak Twentify’ın Bounty mobil tüketici platformu üzerinde bütün SES gruplarından, 18 yaş üzeri ve Türkiye temsili toplam 6.786 katılımcı ile gerçekleştirildi.
Mobil uygulama ATM’ye yakın
Araştırmaya kullanıcıların en fazla kullandığı bankacılık aracı yüzde 73 ile ATM’ler. Diğer yandan tüm bankacılık işlemleri için mobil bankacılık uygulaması kullananların oranı yüzde 63. Bankacılık işlemleri için banka şubesine gitme oranı bir hayli düşük olsa da, şubeye gitme nedenleri arasında para çekmenin yüzde 34 gibi yüksek bir oranda olması dikkat çekici. Şubeden yapılan diğer en popüler işlem ise yüzde 30 ile hesap açtırmak.
Deneyim fırsatı olmasa da kullanıcının genel değerlendirmesi olumlu
Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 75’i digital onboarding: uzaktan müşteri edinimi hizmetini daha önce duymamış. Hizmetin kapsamının ve faydalarının katılımcılara aktarıldığı araştırmaya göre kullanıcıların bu hizmete yaklaşımı pozitif sayılır.
Buna göre bu uygulamayı kullanmak isterim diyenlerin oranı yüzde 38 ve emin olmayanların oranı ise yüzde 25. Kullanıcılar daha önce denemedikleri bu hizmetin haliyle güvenli olup olmayacağı ya da sırf bu hizmetten faydalanabilmek için hali hazırdaki bankalarını değiştirmeyi isteyip istemeyeceklerinden emin değiller.
Bu yazı Digital Report Dergisi 7. sayısında yayınlanmıştır.