Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer’e perakendenin teknolojiyle yeniden doğuşu perspektifinde son dönemdeki gelişmelerden şirketlerinin nasıl faydalandığını, gelecekte nasıl adımlar atacaklarını sorduk.

2024 ve sonrası vizyonumuzda, dijitalleşmenin merkezinde kişiselleştirme, mobil uyumluluk, veri analitiği ve yapay zeka gibi stratejik unsurlar bulunuyor.
Dijitalleşmenin perakende sektöründe hız kazandığı bu dönemde, müşteri deneyimini iyileştirmeye yönelik kapsamlı bir strateji izliyoruz. Son yıllarda öne çıkan çok kanallı alışveriş eğilimi doğrultusunda, tüketiciye her noktada mükemmel deneyimi sunma hedefiyle 2016’da başlattığımız ticari dönüşüm yolculuğumuza devam ediyoruz. Bayilerimize değer kazandıran OSAS sistemimiz sayesinde online siparişleri bayilerimize yönlendirerek teslimat süresini kısaltıyor, ticaret ağımızı güçlü ve verimli bir ekosistemle destekliyoruz. Harvard Business School tarafından örnek vaka çalışması haline getirilen bu dönüşüm modelimiz, ders olarak okutulmaya başlandı.
Bu gelişmeler, müşteri odaklı dönüşüm sürecimizde bize önemli bir ivme kazandırdı. Şirketimiz, sürdürülebilir ve deneyim odaklı mağaza konseptleriyle sektördeki konumunu güçlendirmeye devam ediyor. Mağazalarımızı klasik satış noktalarının ötesine taşıyarak müşterilerimizle birebir etkileşim kurabileceğimiz yaşam alanlarına dönüştürüyoruz. Geri dönüştürülmüş materyallerle tasarlanan ve enerji ile su tüketimini %40’a kadar azaltan teknolojilerimizle sürdürülebilir konseptli mağazalarımız, Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor.
Deneyim odaklı mağazalarımızda ürünleri yalnızca sergilemekle kalmıyoruz; pişirme alanları ve çeşitli interaktif etkinlik adaları gibi sosyal deneyim alanları sunuyoruz. Yetkili servis hizmetlerimizi de mağazalarımıza entegre ederek müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını tek çatı altında karşılıyoruz. Dijital ekranlarla donattığımız alanlarda müşterilerimiz ürünler hakkında hızlıca bilgi alabilirken ürünlerimizi detaylıca inceleme fırsatı buluyorlar.
2024 ve sonrası vizyonumuzda, dijitalleşmenin merkezinde kişiselleştirme, mobil uyumluluk, veri analitiği ve yapay zeka gibi stratejik unsurlar bulunuyor. Artırılmış gerçeklik (AR) teknolojisiyle müşterilerimize, ürünlerimizin yaşam alanlarındaki uyumunu online deneyimleyerek daha bilinçli kararlar alma olanağı sunuyoruz. Esnek üretim kapasitemiz ve dijitalleşme odağımızla geniş bir coğrafyada müşteri ihtiyaçlarına uyum sağlıyoruz. Yaklaşık 70 yıllık köklü mirasımızla, müşteri beklentilerinin ötesine geçen deneyimler sunmaya ve global beyaz eşya sektöründe liderliğimizi korumaya devam edeceğiz.
Bu yazı Digital Report Dergisinin 20. sayısında yayınlanmıştır.



