Metaverse çılgınlığı başladığından beri pek çok insanın aklında tek bir soru var: “Artırılmış gerçekliğin geleceği nedir, nasıl olacak?”
Bilim kurguyu gerçeğe dönüştüren en son teknolojilerden biri de hiç şüphesiz artırılmış gerçekliktir. Hologramlar artık Star Wars ve Marvel filmlerinde olduğu gibi gerçek dünyada da etrafımızı sarıyor ve basit bir eğlencenin ötesinde benzersiz bir sürükleyici deneyim yaratıyor. Günümüzde artırılmış gerçeklik iş dünyası için de güçlü bir araç haline geldi.
Artırılmış gerçekliğin geleceği: 2023 trendleri
Artırılmış gerçeklik, perakende, ticaret, oyun, sağlık ve hatta ordu dahil olmak üzere çeşitli farklı sektörlerde, çok çeşitli iş engellerini ele almak için kullanılıyor. Sektörün yönünü anlamak için bu teknolojilere göz kulak olmak kritik önem taşıyor. Şimdi son 2 yıldır aklınızda olan soruyu yanıtlayalım: “Artırılmış gerçekliğin geleceği nedir?”
Metaverse
Artırılmış gerçekliğin diğer metaverse teknolojilerle birlikte kullanılmasını muhtemelen şaşırtıcı bulmuyorsunuzdur. Facebook adını “Meta” olarak değiştirdiğinden beri, metaverse haber medyasını doldurdu. Ancak bu sadece pazarlama çılgınlığı değil. Sanal ve gerçek dünyalar arasındaki ayrımları ortadan kaldırmak metaverse teknolojilerinin amaçlarından biri. Artırılmış gerçekliğin gerçek dünyamıza entegre edilmiş sanal öğeleri gösterme yeteneği sayesinde hem tüketiciler hem de şirketler bu teknolojiden faydalanabiliyor. Sorumuzu cevaplayacak olursak; Metaverse, artırılmış gerçekliğin geleceğidir.
Komik avatarlar
Dijital deneyimleri fiziksel dünyaya entegre etmek istiyorsak, AR başlangıç yapmak için harika bir seçenek. İşletmeler halihazırda vücut ve yüz takibinin yanı sıra sofistike sahne derinliği algılamasını kullanarak bunu gerçekleştiren kamera filtreleri geliştiriyor. Ready Player Me ve Geenee AR bu deneyimi mümkün kılmak için işbirliği yaptı. Avatarınızı Geenee’nin WebAR Builder programına ekleyerek kamera karşısında pratik bir şekilde “ayarlayabilirsiniz”. Ready Player Me karakterinizin NFT aksesuarları da dahil olmak üzere kozmetik aksesuarları da yazılım tarafından dikkate alınıyor.
Bu yeni bir icat değil. Bu teknolojiyi Instagram ve Snapchat gibi uygulamalarda sayısız kez görmüş olabilirsiniz. Uygulamanın, kullanıcıların avatarlarını diğer platformlardan içe aktarmalarına ve artırılmış gerçeklikte kullanmalarına izin verme özelliği, en iyi özelliklerinin arasında en başta yer alıyor. Bu teknik eninde sonunda çevrimiçi toplantıları melezleştirmek için kullanılabiliyor. Bir toplantıya VR başlığı olmadan katıldığınızda, ancak ekibinizin bir üyesi VR başlığı takıyorsa, toplantıda bir AR avatarıyla temsil edilebiliyor.
Bu alana girişin önündeki en büyük engel, giderek daha güçlü ve uygun fiyatlı AR başlıklarının geliştirilmesi olabilir. Bu sebeple, teknolojinin nasıl gelişeceğini bekleyip görmemiz gerekecek.
Uzamsal ses
Uzamsal ses, başlangıçta bir artırılmış gerçeklik teknolojisi gibi görünmese de, AR deneyimlerinin sürükleyiciliğini artırmak için çok önemli. Beş duyumuzun tümünün sürece dahil edilmesi, metaverse teknoloji uzmanlarının meşgul olduğu bir konu ve buna işitme de dahil. VR ve AR deneyimlerinin sürükleyiciliğini artırmak için 3D ses gerekiyor. Kullanıcıların kendi konumlarına bağlı olarak sesin nereden geldiğini belirleyebilmesi gerekiyor.
Yakın zamanda Meta, AR Spark Studio’yu ses efektleri üretmek için çeşitli sesleri birleştiren sofistike bir motorla yükseltti. Bu, geliştiricilerin, kullanıcıların hem görme hem de ses kullanarak artırılmış gerçeklik deneyimine kendilerini kaptırmalarını sağlayan çok duyulu efektler üretmelerini sağlıyor. AR efektimizle kullanıcı etkileşimine sesler çalarak yanıt verebiliriz.
Dijital deneyimler
Metaverse hayranları, nesneleri sanaldan fiziksel dünyaya taşımak ya da tam tersini yapmak için artırılmış gerçekliği kullanmaktan hoşlanıyor. Aslında bu teknoloji metaverse furyasından çok önce de vardı. Örneğin Meta, dijital koleksiyonları sergilemek için artırılmış gerçekliği kullanmaya odaklanıyor. İçerik oluşturucuların NFT’lerini Instagram Stories’deki “See in AR” işleviyle 2D sanal nesneler olarak bağlamaları yeterli. Bu, sanatçılara ve koleksiyonculara NFT’lerini cüzdanlarının dışında kullanmaları ve paylaşmaları için yeni yollar sunacak ve şüphesiz 2023’teki en önemli artırılmış gerçeklik pazar trendlerinden biri olarak hızla ortaya çıkacak.
Artırılmış gerçeklik deneyimlerinde gerçek dünya sanatının mı yoksa sanal sanatın mı kullanılacağı konusunda da bazı tartışmalar var. Örneğin, dünyanın en eski dördüncü müzayede evi olan Sotheby’s, bir Instagram filtresi aracılığıyla alıcılara artırılmış gerçeklik (AR) deneyimleri sunmaya başladı ve müzayededeki sanatı yakından ve kişisel olarak görmelerini sağladı. Sotheby’s bu teknolojiyi kullanarak bir tabloyu 121,2 milyon dolara satmayı başardı.
Yapay zeka ile AR el ele
Yapay zeka ve artırılmış gerçekliğin birlikte iyi çalışmasının iki yolu var:
- AR için gerekli olan yüz ve mekân tanıma yazılımı yapay zekâ tarafından destekleniyor.
- AR ve yapay zeka teknolojileri birleştirilerek yenilikçi çözümler sağlanabiliyor.
Yapay zeka ve artırılmış gerçeklik iki farklı teknoloji alanıdır. Ancak AR’nin gereksinimleri göz önüne alındığında, yapay zeka ve AR’nin iyi anlaşması şaşırtıcı olmamalı. Ortam sensörü verileri karmaşık algoritmalar kullanılarak yorumlanmalı. Yalnızca insanlar tarafından oluşturulan bir modele kıyasla, yapay zeka bu süreci kolaylaştırabilir ve doğruluğu artırabilir.
ClipDrop uygulaması bunun bir örneği olabilir. Uygulamanın yardımıyla kullanıcılar PowerPoint, Photoshop, Google Docs gibi uygulamalarda kullanmak üzere fiziksel bir şeyi anında 3B nesneye dönüştürebiliyor. Gerçek dünyadaki nesneler de 3D tarama kullanılarak metaverse ortamlarına aktarılabiliyor. İşletmeler, 3D taramanın sanal deneme deneyimleri için ürün sunma sürecini hızlandırmak için müthiş bir yöntem olduğunu görebilir.
Yapay zeka ve AR’yi birleştirmenin bir başka uygulaması da otomatik tasarımdır. Bu teknolojinin kullanımdaki bir örneği SketchAR uygulaması. Bu yazılımı kullanarak, kullanıcılar AR’de istedikleri gibi karalama yapabiliyor. Bununla birlikte, kendileri için çizim yapması için bir yapay zeka da kullanabilirler. Yapılar yapay zeka tarafından hızlı bir şekilde oluşturulabilir. Bu, gerçek dünyayı kaynak ortam olarak kullanarak, yapay zeka sistemlerinin 3D uzayda nesneler tasarlayabildiğini gösteriyor. Bu, yapay zekanın eninde sonunda gerçek dünyada kullanılmak üzere binalar tasarlayıp üretebileceğini gösterebiliyor.
Mobil teknolojilerde AR
Mobil cihazlar, artırılmış gerçeklik deneyimlerinin dağıtılması için kilit platformlardan biri olmaya devam ediyor. Müşterilerin çoğunluğu bir mobil cihaza sahiptir, ancak AR kulaklıklarının tüketici tarafından benimsenmesi için henüz erken. Sonuç olarak, şirketler artırılmış gerçeklik için mobil cihazları kullanmanın çeşitli yollarını keşfetti. Zaman içinde teknoloji de önemli ölçüde ilerledi.
ARCore
Google 2022’de yeni bir coğrafi deneyim API’sini tanıttı. Bu, geliştiricilerin belirli sanal yerlerle bağlantılı deneyimler tasarlamasını mümkün kılıyor. Geçmişte AR karşılaşmaları yalnızca kullanıcıya göre veya kullanıcı tarafından seçilen rastgele yerlerde gerçekleşiyordu.
Geliştiriciler jeo-uzamsal API’yi kullanarak AR içeriği için enlem ve boylam belirleyebiliyor. Bölgeyi fiziksel olarak taramak da şart değil. Apple ARKit Spot Anchors’a çok benzer şekilde çalışıyor ve kesin bir konumu hızlı bir şekilde belirlemek için yakın bölgenin hava fotoğraflarını Google Street View fotoğraflarıyla karşılaştırıyor.
ARKit 6
Apple, 2022’deki WWDC’de ARKit 6 güncellemesi için bir dizi yeni özelliği tanıttı. Bunlardan biri, ARKit içeriği kullanılırken 4K video çekmeyi içeriyor. Derinlik API’sinde yapılan bir iyileştirme sayesinde sahne oklüzyonu ve diğer deneyimler artık çok daha gerçekçi. Apple’ın LiDAR tarayıcısı ile AR deneyimleri o kadar hızlı oluşturulabiliyor ki bu teknik “anında AR” olarak adlandırılıyor.
Apple hareket yakalama özelliğini de geliştiriyor. Odakta başka bir kişi olduğunda, hareketlerinden elde edilen hareket yakalama verileri 3D model için kullanılabiliyor. Sanal öğelerin sahnedeki gerçek kişilerin önünden ve arkasından geçmesini sağlayan kişi oklüzyonu, en son yapılan diğer iyileştirmelerden biri.
Bir evin veya başka bir yapının kat planlarını hızlı bir şekilde üretmek için LiDAR taramasını kullanan bir araç olan RoomPlan, bu ARKit 6 özelliklerinin nasıl kullanıldığının önemli bir örneğidir.
ARCore ve ARKit
Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca Apple ve Google, artırılmış gerçeklik alanında çoğunlukla aynı rekabet seviyesini korudu. Her iki teknoloji şirketinin yazılımı da normal olarak birbiriyle karşılaştırılabilir.
Ancak işlerin ilginçleşmeye başladığı yer donanım. Apple’ın LiDAR tarayıcısı ve daha pahalı Samsung telefonlarda yer alan benzer teknolojiler sayesinde en iyi kalibreli artırılmış gerçeklik deneyimleri mümkün. Ancak Android cihazlar arasında birçok farklı donanım varyasyonu bulunuyor. Birçok Android akıllı telefon, daha gelişmiş AR’yi desteklemek için yeterli güce sahip değil.
Sonuç olarak, şirketlerin sunmak istedikleri artırılmış gerçeklik deneyimleri konusunda dikkatli bir planlama yapması gerekiyor. Daha küçük ve varlıklı bir kitleye yüksek kaliteli deneyimler sunmak istiyorlarsa, bu deneyimleri gerçekleştirebilecek donanıma sahip olmaları halinde fikirlerini sonuna kadar kullanabilirler. Ancak, bir şirket daha fazla cihaz için erişilebilir bir deneyim sağlamak istiyorsa, daha basit bir uygulama ile işleri biraz azaltması gerekecek.
WebAR
WebAR önemli bir artırılmış gerçeklik uygulamalarıdır. WebAR, web tarayıcıları tarafından desteklendiği için kullanıcıların herhangi bir ek yazılım indirmesini gerektirmiyor. En temel AR deneyimleri, mobil cihazlardaki yerel AR’nin sağlayabileceği birçok özellikten yoksun olan WebAR aracılığıyla kullanılabiliyor.
Bununla birlikte WebAR, saç veya eşyaların rengini değiştirmek, yüzlere filtre eklemek, arka planları değiştirmek ve basit 3D kreasyonlar oluşturmak gibi basit deneyimler için zaman zaman oldukça yararlı olabiliyor. WebAR daha basit sanal deneme deneyimlerini mümkün kılıyor. Kozmetik ürünleri için, L’Oréal ve Maybelline dahil olmak üzere birçok şirket bu tür araçları kullanıyor.
Dünyanın en iyi WebAR geliştirme platformu olan 8th Wall’dan Tom Emrich’e göre WebAR, sanal ve gerçek dünyalar arasındaki uçurumu kapatmanın anahtarı. WebAR şu anda çok güçlü olmasa da, gelecekte İnternet ile etkileşim kurmanın en önemli yöntemlerinden biri haline gelebilir. Bu vizyonu gerçeğe dönüştürmek için 8th Wall, WebAR teknolojisini sürekli geliştiriyor.
Çapraz platform uygulamaları
Çapraz platform uygulamaları yapmak AR geliştirmede önemli bir engel. Ayrıca, çapraz platform programlarının muhtemelen yerel programların tüm yeteneklerinin gerisinde kalacağı gibi üzücü bir gerçek de var. Bununla birlikte, uygun önlemler alınırsa çapraz platform uygulamaları çok yüksek kalitede olabilir. Platformlar arası artırılmış gerçekliğin kodlanması daha kolaydır ve piyasaya sürülme süresini kısaltabilir. Ancak sunum ve performans zarar görebilir.
Genel olarak, bir uygulama oldukça karmaşıksa ve tüm yerel özelliklerden yararlanmayı gerektiriyorsa yerel tutulması tercih ediliyor. Ancak yazılım basitse ve çok fazla performans gerektirmiyorsa çapraz platform gayet iyi çalışıyor.
Örneğin, işlevselliğinin yüzde 90’ı platforma bağlı olmayan, minimum performans gereksinimleri olan ve basit bir AR ürün önizleme modülüne sahip bir çevrimiçi mağaza oluşturuyorsanız, çapraz platform AR bir seçenek olabilir. Fakat işlevselliği maksimum performans gerektiren veya platforma bağımlı olan uygulamalarla uğraşırken yerel alternatif tercih ediliyor. Bu, 3D tarama veya artırılmış gerçeklik navigasyonu gibi girişimler için geçerlidir.
Mümkün olan en yüksek kalitede çapraz platform uygulamaları oluşturmak, bir artırılmış gerçeklik geliştirme şirketiyle çalışarak gerçekleştirilebilir. Bu, kuruluşunuzun diğer alanlarına konsantre olmanıza yardımcı olurken aynı zamanda ürünlerinizin kalitesini artırmanızı sağlıyor.
AR kulaklıkları
“AR’nin geleceği nedir?” gibi bir soru sorulacak olursa, AR gözlüklerinin bu teknolojinin geleceğinin en azından küçük bir bölümünü oluşturduğunu söyleyebiliriz. Rahat ve kullanıcı dostu AR gözlükleri her geçen yıl gerçeğe daha da yaklaşıyor gibi görünüyor. Şu anda Cambria olarak bilinen Meta için öngörülen karma gerçeklik başlığı, halen geliştirilmekte olan en yeni ürünlerden biri. Popüler Meta Quest 2’den ayrı yeni bir ürün serisine sahip.
Ancak Cambria kulaklık, öncelikle artırılmış gerçekliğin geleceğine bir adım önde başlamak isteyen ayrıcalıklı kitleleri hedefliyor gibi görünüyor. Sonuç olarak, Cambria’nın herkesin umduğu mucize olmadığı görülüyor. Yine de doğru yönde bir başlangıç olabilir.
Apple’ın LiDAR tarayıcısının geliştirilmesi, artırılmış gerçekliğin geleceği için bir başka önemli adım. Gelecekte tüketici odaklı AR gözlükleri veya kulaklıkları piyasaya sürmesi beklenen başlıca firmalardan biri Apple. Son teknoloji derinlik sensörleri iPad Pro ve daha sonraki iPhone’lara yerleştirildi.
AR gözlüklerine ek olarak, artırılmış gerçeklikte gelecekteki trendler arasında önemli bir yer tutmayı vaat eden başka son teknoloji ürünler de var. Artırılmış gerçeklik akıllı kontakt lenslerinin ilk sunumu Haziran 2022’de Saratoga, Kaliforniya’daki Mojo Vision Labs’da gerçekleşti. Artırılmış gerçeklik deneyimi sağlamak için AR lensleri kullanıcı arayüzüne bağlanıyor ve göz takibi, iletişim ve yazılıma dayanıyor. Mojo Lens’in özel olarak kalibre edilmiş ivmeölçer, jiroskop ve manyetometresi, AR görsellerinin kullanıcının gözleriyle birlikte hareket etmediğini garanti etmek için göz hareketlerini sürekli olarak izliyor.
Pazarlama araçlarında AR
Pazarlama alanında, artırılmış gerçeklik geniş bir uygulama yelpazesine sahip. Örneğin, kartvizitler basit AR sistemleriyle kullanılabilecek yaygın ve basit bir seçenek olarak öne çıkıyor. Kartvizitler gibi pazarlama materyallerine etkileşimi dahil ederek kendinizi rakiplerinizden farklılaştırabilir ve potansiyel müşterilerinize işletmeniz hakkında daha fazla bilgi edinmeleri için yepyeni ve ilginç bir yol sunabilirsiniz.
Tüketicilerine daha kapsamlı ve zengin özelliklere sahip talimatlar ve belgeler sunmak isteyen işletmeler sıklıkla AR kılavuzlarını tercih ediyor. Artırılmış gerçeklik, bilgilerin ilgi çekici bir şekilde sunulmasını sağlamanın yanı sıra müşterinin bir veya daha fazla mekanizmaya hakim olmak için çok fazla çaba harcamasına gerek kalmadan kullanıcı deneyimini de önemli ölçüde geliştiriyor.
Reklamcılıkta AR için çok sayıda kullanım alanı bulunuyor. Kullanıcılar artık web banner reklamlarını eskisi kadar popüler bulmuyor. Banner reklam tıklama oranları 2016’da yüzde 0,72 iken 2019’da yüzde 0,35’e düşmüştür. Bunun bir nedeni, banner reklamların kullanıcının içeriğe erişme çabasına engel olması olabilir. Ancak AR reklamları, içeriği daha az engelleyerek daha kolay içerik erişimi sunabiliyor. Örneğin, kullanıcılar Facebook’un çeşitli özelliklere sahip yeni artırılmış gerçeklik reklamlarını kullanarak zaman tünellerinden artırılmış gerçeklik deneyimlerine erişebiliyor. Sanal deneme, evlerine sanal eşyalar yerleştirme ve diğer özellikler bunlardan birkaçı.
Navigasyon teknolojileri
AR navigasyonun kullanımı 2022’de her zamankinden daha kolay ve daha uygulanabilir. En önemlisi, Bluetooth Düşük Enerji (BLE) antenleri, Wi-Fi RTT ve ultra geniş bant (UWB) gibi teknolojilerin geliştirilmesi sayesinde iç mekan navigasyonu artık önceki yıllara göre çok daha pratik. Dağıtım merkezleri, alışveriş merkezleri ve havaalanları gibi büyük iç mekanlarda AR yönlendirmelerinin görüntülenmesi, bu teknolojinin en pratik kullanım alanlarından biri.
Bu teknolojinin hem tüketiciler hem de kurumsal kullanıcılar tarafından kullanılabilme özelliği göz ardı edilmemeli. Bir dağıtım merkezi çalışanı, bir mağaza ziyaretçisinin yapabileceğine benzer şekilde, depolarındaki belirli bir öğeyi bulmak için artırılmış gerçeklik iç mekan navigasyonunu kullanabilir. Rahat ve uygun fiyatlı AR özelliklerine sahip gözlükler henüz tam olarak mevcut olmasa da, perakende, dağıtım tesisleri ve diğer sektörlerde AR’nin iş amaçlı kullanım potansiyeli mevcut.
Online satın al, mağazadan teslim al (BOPIS) hizmetleri, iç mekan navigasyonunun kullanılmasıyla çok daha etkili hale getirilebilir. Ürünü bulmak için koordinatları kullanmak yerine, siparişin yerine getirilmesi için mağazadaki ürünleri “seçmekle” görevli ekip üyeleri, doğrudan ürüne gitmek için artırılmış gerçeklik (AR) talimatlarını kullanabilir. Bu sayede, birbirinin aynısı olan pek çok ürüne bakarak ve mağazanın doğru koridorunu ve bölümünü bularak zaman harcamak zorunda kalmazsınız. Ekrandaki talimatları görmek için bir ekip üyesinin tek yapması gereken cihazını yukarı kaldırmaktır.
Ancak, mağaza genelinde kaybolan eşyalar gibi dikkate alınması gereken bazı kısıtlamalar vardır. Ekip üyeleri, müşteriler tarafından yerleri değiştirilmişse veya giriş bilgilerini yanlış girmişlerse, rafta açık bir pozisyon bulmak için tabletlerinde artırılmış gerçeklik (AR) navigasyonunu kullanabilir.
Yeni alışveriş deneyimleri yaratmak
COVID-19 salgınına yanıt olarak, çevrimiçi alıcılara deneyimlerin genişletilmesine yardımcı olabilecek çok sayıda buluşa ihtiyaç duyuldu. Bu kesintiden en çok yararlanan teknolojilerden biri artırılmış gerçeklik oldu. Sonuç olarak çevrimiçi deneme seçeneklerinde bir patlama yaşandı.
AR teknolojisi, çevrimiçi satın alma deneyimini geliştirmek için markalar tarafından aktif olarak benimseniyor. Örneğin Dior, alıcıların satın almadan önce ayakkabıları sanal olarak test etmelerini sağlayan artırılmış gerçeklik (AR) ayakkabı deneyimlerini sık sık tanıttı. Dior ve Snapchat ilk kez 2020 yılında böyle bir proje geliştirmek için işbirliği yaptı.
Bir başka örnek de FRED olabilir. Müşteriler, bilezikleri kişiselleştirmek ve sanal olarak denemek için FRED Jewelry web sitesindeki 3D konfigüratörü kullanabiliyor.
Akıllı aynalar
Karantinalar sona erdiğinde ve müşteriler fiziksel işletmelere geri dönmeye başladığında, artırılmış gerçekliğin mağaza içi deneyimleri iyileştirmesi için hala yer var. Akıllı aynalar, soyunma odalarının yükünü hafifletirken alışveriş deneyimini iyileştirmek için harika bir yöntem. Müşteriler mağazadaki akıllı aynalara yaklaşabilir ve henüz akıllı telefonlarda bulunmayan en son AR teknolojilerini kullanarak kıyafetleri deneyebilir.
Müşteriler, mağazada stokta bulunmadığı için belirli bedenlerdeki giysilerin kendilerine postalanmasını istediklerinde de akıllı aynalar faydalı oluyor. Bu gereksinimler, akıllı aynalar ve ev tabanlı sanal prova odası teknolojisi kullanılarak karşılanabiliyor.
Google’ın yeni artırılmış gerçeklik gözlüğü: Project Iris
İmalatta AR
Pek çok AR uygulaması kullanıcılara yönelik olmasıyla biliniyor. Ancak AR’nin üretim gibi sektörlerde kullanılması için çok fazla potansiyel var. Örneğin, CAD verileriyle desteklenen AR deneyimleri, çalışanların eğitimini iyileştirebilir. Ayrıca AR, rutin bakım prosedürlerinde personele yardımcı olabilir. Teknisyenlerin ellerindeki görevi tamamlamalarına yardımcı olmak için AR uygulamaları, üzerinde çalışılan öğenin belirli bileşenlerini vurgulamak için kullanılabilir. Genel olarak, başa takılan sistemler bu konuda akıllı telefon uygulamalarından daha fazla erişilebilirlik sunuyor.
Doğru şekilde yapılandırıldığında AR, çalışanlara daha basit uygulamalarda bir fabrikadaki öğeler hakkında daha fazla bağlamsal bilgi sağlamaya yardımcı olabiliyor. Bir işçi bir nesne hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve bir mobil cihaz kullanarak onu vurgulayarak bakım gibi herhangi bir eylemin gerekli olup olmadığını belirleyebilir.
AR’nin vaatleri uzaktan sorun gidermeye de uzanıyor. Görüşmenin diğer ucundaki çalışanlar, uzaktan destek temsilcilerinin ekrana yerleştirebileceği sanal işaretleri takip edebilir. Sonuç olarak, fabrika konumları daha kapsamlı ve faydalı uzaktan destek alabilir.
Arabalarda AR
Otomotiv sektörü çeşitli farklı artırılmış gerçeklik uygulamalarından faydalanabiliyor. Bu alandaki en ilgi çekici ve gelecek teknolojilerden biri, yol üzerindeki nesneleri vurgulamak için bir baş üstü ekranı (HUD) kullanan artırılmış gerçekliktir. Bu, sürücülerin gözlerini yolda tutmalarına yardımcı olurken aynı zamanda onları riskler ve GPS yönlendirmeleri konusunda uyarabilir. Artırılmış gerçeklik, eğlence ve bilgi sağlamanın yanı sıra 3D otomobil kılavuzları gibi uygulamalarda da kullanılmaktadır.
Park yardımı, otomotiv sektöründe artırılmış gerçekliğin büyüleyici bir kullanım alanıdır. Bir sürücünün baş üstü ekranı, 5G bağlantısı sayesinde boş park yerleri ile geliştirilebiliyor. Bu aynı zamanda otoparklar ve garajlar gibi park tesislerinin tasarımlarını ve operasyonlarını iyileştirmek için kullanılabilecek zengin bilgiler sunabiliyor.
Sonuç
Zaman geçtikçe, özellikle müşterilerin bu teknolojiye daha geniş erişimi olduğunda, artırılmış gerçeklik genişleyecek. AR, birçok firma için bir sonraki aşamadır çünkü metaverse teknolojilere odaklanmada büyük bir artış oldu. Uzun vadeli yatırımcılar bu pazara biraz daha erken girmek isteyebilir.
Perakende ve mobil uygulamalar ise daha hızlı büyüme ve değişime uyum sağlamaya çalışan şirketler için daha başarılı olabilir. Baktığınız her yerde, reklamcılık ve dönüşüm sağlayan kullanıcı deneyimlerini genişletmek için harika seçenekler sunan AR özellikli akıllı telefonlar ve tabletler bulabilirsiniz.
Pazarın 2028 yılında 97,76 milyar dolara ulaşmasının beklendiği göz önüne alındığında, artırılmış gerçekliğin birçok işletme için gelecek olduğu açıkça görülüyor. Günümüzün zorluklarına yeni ve yaratıcı yollarla yanıt veren işletmeler bu geleceği belirleyecek. Müşterilerine mükemmel AR deneyimleri sunan işletmeler, rakipleriyle çok daha iyi rekabet edebilecek. Umarız artırılmış gerçekliğin geleceğinin ne olacağı hakkındaki soruyu yanıtlayabilmişizdir. Digital Report ekibi olarak keyifli okumalar dileriz…