Avrupa’da Ford elektrikli araç yatırımı büyüyor. Ford, 2 milyar dolarlık bir yatırımın parçası olarak, Avrupa’da yedi yeni elektrikli otomobil satmayı planladığını duyurdu. Şirket 2026 yılına kadar, üretim ayak izi genelinde karbon nötrlüğü nihai hedefi ile kıtada 600.000 pille çalışan araç satmak istiyor.
Biri geleneksel benzinli araçlara, diğeri elektrikli otomobillere ve yazılımlara odaklanan iki işletmeye ayrılacağının açıklanmasının ardından, bu hafta Ford’da yaklaşan bir değişiklikle ilgili haberler ortaya çıktı. Ford’a göre 2030 yılına kadar, Avrupa’daki tüm binek otomobilleri de dahil olmak üzere, küresel satışlarının yarısı elektrikli otomobiller olacak.
Daha önce firma, Almanya’nın Köln kentinde bir üretim tesisi kurmak için 1 milyar dolar yatırım yapacağını bildirmişti. Şirket şu anda 2 milyar dolarlık toplam ürün yatırımı ile altı yılda 1,2 milyon araç üretmeyi planlıyor.
Avrupa’da Ford EV yatırımı: Yeni EV’ler geliyor
Aralarında 500 km (311 mil) menzile sahip bir spor crossover ve 2024 yılında şirketin Romanya’nın Craiova kentindeki fabrikasında üretilecek olan küçük bir crossover olan Ford Puma’nın elektrikli versiyonu da bulunan üç yeni binek araç yer alıyor.
Ford ayrıca Transit Courier ve Tourneo Courier çok amaçlı araçlarının elektrikli versiyonları da dahil olmak üzere dört ticari EV üretecek. (Şirketin ilk ticari elektrikli aracı olan E-Transit minibüsü, önümüzdeki çeyrekte Avrupa’da piyasaya sürülecek.)
“Bu yeni Ford elektrikli araçlar, markamızın Avrupa’daki toplam dönüşümünden başka bir şeyin olmadığını gösteriyor: Bağlantılı bir dünya için optimize edilmiş yeni nesil sıfır emisyonlu araçlar, müşterilerimize gerçekten olağanüstü kullanıcı deneyimleri sunuyor.”
-Stuart Rowley, Ford Avrupa Başkanı, yaptığı bir açıklamada
Ford, Türkiye’de batarya üretim tesisi kurmayı planlıyor
Ford, Güney Koreli batarya devi SK Innovation’ın iştiraki ile Türkiye’de akü üretim tesisi kurmayı planlıyor. İki firma daha önce Amerika Birleşik Devletleri’nde bir batarya fabrikası kurma olasılığını araştırmak için bir ortak girişim kurmuştu. Ford’un Mustang Mach-E’si SK On Co’dan pil alıyor.
Otomobil sektörü, dünyanın en değerli otomobil üreticisi ve en çok elektrikli araç satan Tesla’ya yetişmeye çalışırken, Ford rakiplerine karşı yüksek riskli bir yarışa giriyor. Ford, her yıl Tesla’nın tüm üretiminden daha fazla F serisi kamyon satarken, yatırımcılar Elon Musk’ın tamamen elektrikli bir gelecek vizyonunu, önemli ölçüde daha yüksek bir hisse fiyatı ve şirketinin uzun vadeli beklentileri hakkında daha fazla iyimserlikle ödüllendirdi.
Ford Yöneticisi Jim Farley, firmasını çevreleyen olumsuz algıyı en aza indirmek amacıyla bunu değiştirmeye çalışıyor. Ford kısa süre önce, yakında çıkacak olan elektrikli kamyoneti F-150 Lightning’in üretimini neredeyse iki katına çıkaracağını ve 2023 yılına kadar yılda 200.000’den fazla araç satışını hedefleyen Mustang Mach-E’nin üç katına çıkacağını duyurdu.