Sözün Bittiği Yer.
Kısa bir süre önce büyük hayalimi gerçekleştirdim ve nihayet Beşiktaş’a taşındım. Yeni bir semtte yeni bir ev ile yepyeni bir başlangıç yaptım. Birlikte yaklaşık 13 yıldır teknoloji yazıp çizdiğimiz, dünyanın teknolojiyle geçirdiği muazzam değişimi gözlemlediğimiz sevgili arkadaşım ve sayın editörüm Aytun Çelebi (s.3), Trendyol’dan bana bir ev hediyesi alma nezaketini gösterdi. Doğal olarak, bu hediyenin ulaşım adresi yeni evim, irtibat numarası ise şahsi cep telefonumdu. Bu ufak detayın, trajikomik bir olaylar silsilesini başlatacağını tahmin edemezdik…
O gün bugündür, iletişim numaram kullanıcı hesap bilgilerinde olmamasına rağmen, Aytun’un Trendyol’dan satın aldığı tüm ürünlerle ilgili onay mesajlarını onun yerine ben alıyorum. Bazen büyük bir satın alma yaptığında, meraklanmaması için siparişinin onaylandığını ona bildirmeyi kendime borç biliyorum.
Bu sorunun çözümü için Trendyol’un bize önerdiği hiçbir yöntem ne yazık ki işe yaramadı. Bizim teorimiz, CRM entegrasyonunundan kaynaklanan bir sorunun Aytun’un hesap bilgilerini arka uçta çorbaya çevirdiği yönünde ve tek çare hesabını silmesi gibi görünüyor. İlk başlarda beni panikleten ancak sonraları alıştığım gece yarısı sipariş onay mesajlarını özleyeceğim doğrusu. Biz yer yer gülüp, çözemediğimiz için sinirlensek de bu apaçık bir gizlilik ihlali. Kimse, satın alma davranışlarını isteği dışında paylaşmak zorunda kalmamalı. Bunun yarın sizin başınıza ve daha da kötüsü sakıncalı birisiyle gelmeyeceği ne malum?
Bu yazı Digital Report Dergisi 11. sayısında yayınlanmıştır.