digital report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
digital report
Digital Report Marka

Belirsiz zamanlarda tüketici bağlılığı nasıl artırılır?

Yazar: DIGITAL REPORT
10 Aralık 2020
Kategori: Marka
A A
Belirsiz zamanlarda tüketici bağlılığı nasıl artırılır?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Belirsiz zamanlarda tüketici bağlılığı nasıl artırılır?Koronavirüs salgını tüm dünyada hayatı önemli ölçüde etkilerken, ekonomik etkileri de kısa sürede gözle görülür hale geldi. İş dünyasında tedarik zincirinde ve operasyonel anlamda yaşanan zorluklar, dijital ortamın imkanlarının seferber edilmesiyle hafiflese de dijitalleşme süreçlerini tamamlayamayan kurumlarda aksaklıklar, aradan geçen neredeyse bir sene sonunda bile görülebiliyor.

Günü kurtarmaya çalışmak yerine, müşteri bağlılığına yatırım yapın

SEM’in pandemi dönemini inceleyen çalışması, Türkiye’de farkındalığın ilk vakanın görüldüğü 11 Mart’tan kısa süre sonra büyük ölçüde artış gösterdiğini ortaya koyuyor. Çalışma, eğitim ve sosyal hayatın değişime uğradığı salgın ile alışkanlıkların da dijitalleştiğini belirten SEM Yönetim Kurulu Başkanı Ali Yılmaz, “Televizyon, online dizi/film platformları, oyunlar ve evden alışveriş seçenekleri hızlı bir şekilde trend oldu. İlk dönemde kolonya, eldiven, maske, bağışıklık güçlendirici besinler ile sağlık ve temizlik bazında internet aramaları patlama yaşadı. Sigorta ürünleri ve eğlence hizmetleri de bu artıştan nasibini aldı. Turizm, lüks tüketim, giyim, kozmetik gibi alanlarda ise düşüş görüldü. Sektörel etkiler, önlemlerin ve koronavirüs ile ilgili bilgilerin güncellenmesiyle sürekli bir değişim içinde. Pandemi gibi belirsizliğin hakim olduğu zamanlardaki bu ani ve bazıları kalıcı gibi görünen değişimler, markaların çalışmalarını olumsuz etkiliyor. Kriz dönemlerinde, sadece günü kurtarmaya yönelik çalışmalar, markalara yarardan çok zarar veriyor. Bunun yerine markaların müşteri bağlılığına yatırım yapmaları gerekiyor” şeklinde konuştu.

 

Müşteri elde tutma oranı %5 artınca, kâr %95’e kadar artıyor

Müşteri bağlılığının belirsiz anlarda normale göre daha fazla önem kazandığını belirten Yılmaz, yeni müşteride dönüşüm oranı %5-%20 aralığında seyrederken, sadık bir müşteride bu oran %70’lere kadar çıkabildiğini kaydetti. Araştırmalar, tekrar gelen müşterilerin yeni müşterilerden daha fazla harcama yaptığını ve müşteri elde tutma oranı yüzde 5 artırıldığında işletme kârının %25 ila %95 arasında arttığını gösteriyor.

Müşteri bağlılığı nasıl artırılır?

SEM’in çalışmasında müşteri bağlılığını artıracak çalışmalar aşağıdaki şekilde sıralanıyor:

  • Bağlılık programı ile tekrar alışveriş yapan müşterileri ödüllendirin
  • Müşteri hizmetlerini marka için bir öncelik haline getirin
  • VIP katmanları tanıtarak müşteri deneyimini artırın
  • Müşterilerinizi alışveriş alışkanlıklarına göre gruplara ayırın
  • Etkinlik tabanlı e-postalar gönderin
  • İşletmelerin yönlendirme programını optimize edin
  • Müşterileri geri bildirim vermeye teşvik edin

Panik anlarında tüketiciler sorularına hızlı yanıt bulmak isterken, onların yanında olduğunu hissettiren ve ihtiyaçlarını en kısa sürede karşılayan markaların başarısı artıyor. Stok dışı ürün çeşidini azaltan, hızlı kargo, ücretsiz kargo ve kolay iade seçenekleri sunan perakendeciler ve e-ticaret siteleri, canlı yardım ve chatbot ile kullanıcılara yardımcı olan markalar, belirsizlik dönemlerinde avantaj yakalıyorlar.

Markaların bu dönemde müşterilerinin yanında olduğu kadar, sosyal sorumluluk ve yardım çalışmaları, çevre dostu uygulamaları da dikkat çekiyor. Tüketiciler, yaşanan sağlık kriziyle markalara olan yaklaşımlarını da sil baştan değerlendiriyor. Sadece müşterileri için değil, toplum için hareket eden markalar da kriz dönemlerinde marka değerlerini artırarak yollarına devam ediyorlar.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Çalışanların koronavirüs endişesi Nisan ayında düştü
Etiketler: Ali YılmazkoronavirüskrizpandemipazarlamasalgınSEMtüketici
PaylaşTweet'lePaylaşGönderPaylaş

İLGİLİ YAZILAR

Pandemi sonrası dünyada pazarlama profesyonelleri hangi özelliklere sahip olmalı?

Pandemi sonrası dünyada pazarlama profesyonelleri hangi özelliklere sahip olmalı?

Dijital pazarlama stratejinizin yatırım geri dönüş oranını nasıl artırabilirsiniz?

Dijital pazarlama stratejinizin yatırım geri dönüş oranını nasıl artırabilirsiniz?

eSpor, markalar için çok çekici bir reklam mecrası haline geldi

3 yıl içinde 1 milyar kişiye ulaşacak: E-spor, markalar için çekici bir reklam mecrası haline geldi

Uzaktan çalışma, şirketlerin güvenlik bütçelerini artırdı

Uzaktan çalışma, şirketlerin güvenlik bütçelerini artırdı

SON HABERLER

AMD yeni Ryzen 5000G APU modellerini duyurdu
Teknoloji

AMD, yeni Ryzen 5000G APU modellerini duyurdu

Samsung, iTest uygulamasıyla iPhone'un Galaxy arayüzünü kullanmasına izin verecek
Teknoloji

Samsung iTest uygulaması ile iPhone’u Galaxy arayüzü ile kullanabilirsiniz

Zoom Phone Türkiye’de kullanıma sunuldu
Teknoloji

Zoom Phone, Türkiye’de kullanıma sunuldu

Kripto paralar, ödemelerde kullanılamayacak
Fintech

Merkez Bankası’nın yeni yönetmeliği ile kripto paralar artık ödemelerde kullanılamayacak

Apex Legends 100 milyon oyuncuyu aştı
Teknoloji

Apex Legends oyuncu sayısı 100 milyonu aştı

Lenovo, yeni nesil ThinkSystem sunucularını duyurdu
Pro

Lenovo, yeni nesil ThinkSystem sunucularını duyurdu

SON FORUM GÖNDERİLERİ

Stalk nedir, stalking nedir, ne a …yazan Fair3 ay önce
Kolayca Instagram foto indir: Ins …yazan Fair3 ay önce
Android için en iyi yaşlandırma u …yazan Fair3 ay önce
Instagram güncelleme hakkında her …yazan Fair3 ay önce
iPhone 12'de 5G'yi kapatmayazan Fair3 ay önce
digital report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM