digital report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
digital report
Digital Report Marka

Black Friday kampanyalarında şirketler neye dikkat etmeli?

Yazar: Yunus Emre Orhun
1 Aralık 2020
Kategori: Marka, E-ticaret
A A
Digital Exchange'e göre Black Friday
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Digital Exchange, Black Friday kampanyaları nasıl olmalı, açıkladı. Koronavirüs salgını birçok sektörü felç ederken, çevrimiçi alışverişlerin artmasını sağladı. Yılın en büyük indirimli alışveriş günü Black Friday (Kara Cuma) 2020’de yapılacak çevrimiçi satışların önceki seneleri geçmesi muhtemel. Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, e-ticarete hem yeni adım atan hem de sektörün tecrübeli markaları için satışları artıracak ipuçlarını paylaştı.

Başarılı bir Black Friday kampanyası için dikkat edilmesi gerekenler

  • Yapay zeka, artan e-ticaret dolandırıcılığı ile baş edebilir mi?
  • İki faktörlü doğrulama e-ticaret standardına dönüşüyor
  • E-ticaret sitelerinin sayısı pandemi ile 2 katına çıktı

COVID-19 salgını nedeniyle fiziksel mağazalara karşı temkinli yaklaşan tüketiciler, salgın öncesi dönemde güçlü sinyaller veren çevrimiçi alışverişlerin müthiş bir ivme yakalamasını sağladı. Zaruri ürün ve hizmet satmayan işletmelere getirilen kısıtlamalar, geleneksel yöntemler ve fiziksel mağazalar aracılığıyla satış yapan tüccarların da e-ticarete yönelmesini sağladı.

Bu yıl birçok e-ticaret sitesi ve çevrimiçi satıcı muhtemelen en büyük indirimli satış dönemini Black Friday 2020 ile yaşayacak. Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, COVID-19 salgınıyla ortaya çıkan “Yeni Normal Düzen” nedeniyle daha çok çevrimiçi satıcının ve alıcının ortaya çıktığına dikkat çekti ve özel indirim ve satış günlerinde başarılı olmak için gerekenleri şöyle açıkladı: “Markaların bu dönemdeki kampanyalarını, tüketicileri ürün ve hizmetleri hakkında yeterli seviyede bilgilendirecek, lojistik süreçlerini sipariş yoğunluğundan etkilenmeyecek şekilde kurgulamaları gerekiyor. Black Friday gibi küresel çaptaki indirim günlerinden en büyük faydayı sağlamak için e-ticaret altyapısının ulusal ve küresel yönergeleri uyumlu olması önemli. Ayrıca e-ihracat yapanların da hedeflenen yabancı pazarlar özelinde iyi bir strateji ve planlama yapmaları şart.”

İyi bir kampanya nasıl olmalı?

Tüketicilerin merakla beklediği Black Friday’de satışları artırmanın yolu iyi kurgulanmış bir kampanya yürütmekten geçiyor. Pamuk, bu kampanyaların özel indirim gününe çok yakın tarihlerde başlatılması yerine, daha öncesinden zamana yayılarak yürütülmesi gerektiği görüşünde.

Digital Exchange uzmanlarına göre, tüm e-ticaret sitelerinin ve çevrimiçi pazar yerlerinin sansasyonel indirimler duyurduğu Black Friday’de, tüketici ilgisini cezbedecek bir kampanyanın iyi bir fikre dayanması gerekiyor. Fikrin tüketiciye doğru şekilde aktarılmasını sağlayacak yaratıcı tasarımlar gerekiyor. İçeriklerin hazırlanması, hedef kitleye uygun medya planlaması yapılması da çok önemli. Bunlar, başarılı bir kampanya oluşturmak için dikkat edilmesi gerekenlerin başında geliyor.

Black Friday gibi özel alışveriş günlerinin e-ticaret sitelerine ve pazar yerlerine satış vaadi öylesine büyük ki, birçok marka bu potansiyeli yakalamak için tüketiciyle aceleci şekilde etkileşime giriyor. Tüm platformların indirimli satış yaptığı bu dönemde, tüketicilerin kafaları karışıyor ve normal şartlarda değerlendirecekleri teklifleri etkileşim mesajlarının karmaşıklığı ve çok sesliliği nedeniyle es geçebiliyor. Bu dönemde aceleyle verilen reklamların tüketicileri cezbetmek yerine itebileceğine dikkat etmek gerekiyor.

Black Friday’de rakiplerin önüne geçmek ve tüketicileri satın almaya yönlendirmek için büyük reklam bütçeleri yönetmenin şart olmadığına dikkat çeken Pamuk, “Ben her zaman iyi bir fikrin olmasından ve bunun hedef kitleye uygun mesajla iletilmesi için gereken medya bütçesi ile sunulmasından yanayım. Birçok markanın son dakika reklam verdiği bu ayda, rekabetin içerisinde kaybolmak olası. Bu yüzden, süreci biraz daha zamana yaymak ve gerekirse ‘viral’ boyutta stratejiler hazırlanmalı” dedi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Güney Kore’den koronavirüse karşı QR kodlu önlem

Black Friday 2020’de hangi kategoriler öne çıkacak?

Geçtiğimiz yıl Black Friday alışveriş günlerinde Türkiye’de toplam 2 milyon 265 bin adet ürün satıldı. Bu sayı, bir önceki yıla kıyasla yüzde 45 artış gösterdi. En çok satılan ürün kategorileri ise giyim ve kozmetik oldu. Koronavirüs salgınının etkisiyle, tüketicilerin Black Friday 2020’de çok daha fazla ürün satın almaları bekleniyor. Digital Exchange CEO’su Pamuk, bu yıl Black Friday alışveriş günlerinde elektronik, perakende, ambalajlı hızlı tüketim ürünleri ve kozmetik kategorilerinin öne çıkacağını öngörüyor.

Digital Exchange, özel alışveriş dönemlerinde performans reklam stratejileri, tasarım ve içerik
süreçleri, influencer pazarlama çalışmalarıyla markalara büyük avantajlar sağlıyor.

Etiketler: black fridaycovid-19Digital Exchangekoronavirüsviral
PaylaşTweet'lePaylaşGönderPaylaş

İLGİLİ YAZILAR

Fidye yazılımı saldırıları, 2020'de en yaygın siber tehditi oldu

Fidye yazılımı saldırıları, 2020’deki en yaygın siber tehdit oldu

Google, gelişmekte olan ülkeler için 250 bin aşı finanse edecek

Google, gelişmekte olan ülkeler için 250 bin aşı finanse edecek

IFA 2021 etkinliği fiziksel olarak düzenlenecek

IFA 2021 etkinliği fiziksel olarak düzenlenecek

Uzaktan çalışma için en iyi bilgisayarlar

Uzaktan çalışma için en iyi dizüstü bilgisayarlar

SON HABERLER

Apple, mor renkli yeni bir iPhone 12 duyurdu
Teknoloji

Apple, mor renkli yeni bir iPhone 12 duyurdu

Reddit, Clubhouse benzeri özelliği Talk'u piyasaya sürdü
Teknoloji

Reddit, Clubhouse benzeri özelliği Talk’u piyasaya sürdü

Google Gboard klavyesinin akıllı pano özelliğini duyurdu
Teknoloji

Google Gboard klavye için akıllı pano özelliği duyuruldu

Fidye yazılımı saldırıları, 2020'de en yaygın siber tehditi oldu
Güvenlik

Fidye yazılımı saldırıları, 2020’deki en yaygın siber tehdit oldu

Apple’ın bahar etkinliğinde tanıttığı tüm cihazlar: iMac 2021, AirTag, iPad Pro 2021 ve Apple TV 4K
Teknoloji

Apple’ın bahar etkinliğinde tanıttığı tüm cihazlar: iMac 2021, AirTag, iPad Pro 2021 ve Apple TV 4K

ZTE Axon 30 Pro duyuruldu: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

ZTE Axon 30 Pro duyuruldu: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi

SON FORUM GÖNDERİLERİ

Stalk nedir, stalking nedir, ne a …yazan Fair4 ay önce
Kolayca Instagram foto indir: Ins …yazan Fair4 ay önce
Android için en iyi yaşlandırma u …yazan Fair4 ay önce
Instagram güncelleme hakkında her …yazan Fair4 ay önce
iPhone 12'de 5G'yi kapatmayazan Fair4 ay önce
digital report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
  • GİRİŞİM
  • E-TİCARET
  • FINTECH
  • MARKA
  • GÜVENLİK
  • REHBER
  • DERGİ
  • FORUM