Black Friday satışları, bu yıl ilk defa geçen yıldan daha düşük bir hacme ulaştı.
Adobe’ye göre, satışlardaki düşüş, mağazaların Ekim ayı gibi erken bir tarihte Black Friday promosyonlarına başlamasıyla ilgili.
Black Friday satışlarında ilk kez düşüş yaşandı
Alışveriş yapanlar, Black Friday alışverişlerinin %44’ünü akıllı telefon kullanarak yaptı. Adobe’deki analistler, bunun geçen yıla göre %10,6’lık bir artış olduğunu belirttiler.
Adobe Digital Insights’tan Vivek Pandya, “Black Friday ilk kez, geçmiş yıllardaki büyüme trendinin tersine döndüğünü gördü. Alışveriş yapanlar, hediye alışverişlerinde stratejik davranıyor, sezonda çok daha erken satın alıyor ve en iyi fırsatları aldıklarından emin olmak için alışveriş yaparken esnek davranıyorlar” ifadelerini kullandı.
Erken satışlar düşüşün arkasındaki ana faktör olabilir. Ancak küresel tedarik zinciri sorunları gibi başka faktörler de bulunuyor.
Adobe’nin raporuna göre, stokta kalmamış mesajlarının yüzde 124 artması nedeniyle alışveriş yapanlar istedikleri ürünleri almakta zorlanıyor.
Devam eden işlemci krizi, günümüz pazarında olup bitenlerin çoğundan sorumlu. Elektronik ürünler, bu krizden doğal olarak en çok zarar görenler oldu.
Samsung’dan Amerika’ya 17 milyar dolarlık yatırım
Adobe’nin tahminlerine göre ilk 19 günde insanlar 3 milyar dolar harcadı. Geçen yıl bu rakam sadece 5 günde aşılmıştı.