Oyun endüstrisi zorlu bir dönemden geçiyor. Artan geliştirme maliyetleri, sektöre yön veren değişimler ve giderek belirsizleşen ekonomik koşullar, oyun stüdyolarını zor durumda bırakıyor. Dolayısıyla, birçok stüdyoda işten çıkarmalar ve hatta stüdyo kapanmaları başlamış durumda.
Bu zorlu koşulların son kurbanlarından biri de Destiny 2 ile tanıdığımız Bungie oldu. Sony’nin bünyesinde yer alan Bungie, iş gücünün yaklaşık yüzde 17’sini oluşturan 220 çalışanını işten çıkarma kararı aldı. Stüdyonun CEO’su Pete Parsons, bu kararı “artan geliştirme maliyetleri, sektördeki değişimler ve süregelen ekonomik koşullar” gibi faktörlere bağladı. Parsons, ayrıca stüdyonun tüm kaynaklarını Destiny ve yeni oyunu Marathon’a odaklayacağını duyurdu.
Tek etkilenen Bungie değil
Bungie, işten çıkarmalarla mücadele eden tek oyun stüdyosu değil. Şubat ayında Sony Interactive Entertainment Başkanı Hiroki Totoki, Bungie’den daha fazla hesap verebilirlik beklediklerini ifade etmişti. Nitekim, Destiny 2’nin oyuncu sayısında önemli bir düşüş yaşandığı ve gelir hedeflerinin altında kaldığını da belirtmemiz gerekiyor.
Geçtiğimiz yıl da işten çıkarmalarla boğuşan Bungie, oyunlarının geliştirme sürecinde de gecikmelerle karşılaştı. Bunun sonucunda ise bir sonraki oyunu Marathon’un çıkışı ve Destiny 2 için planlanan genişleme paketleri ertelendi.
Sony de işten çıkarmalardan nasibini aldı
Yukarıda da belirttiğimiz gibi bu işten çıkarmalar sadece Bungie ile sınırlı değil. Sony’nin diğer stüdyolarında da benzer kesintiler yaşandı. PlayStation bölümünde yaklaşık 900 kişi işten çıkarıldı. Öte yandan şirket, 20 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren Londra stüdyosunu da kapatma kararı aldı.
Kısaca, oyun dünyası mali sıkıntılar nedeniyle zor günler geçiriyor. Stüdyolar, hayatta kalabilmek için maliyetleri düşürmeye ve kaynaklarını daha verimli kullanmaya çalışıyor. İlerleyen zamanlarda oyuncular ve sektörün geleceği üzerindeki etkileri hep birlikte göreceğiz.
Öne çıkan görsel kaynağı: Bungie