Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Yazarlar Hakan Kilyusufoğlu

Bunun yapay zekâsızı var mı acaba?

by Hakan Kilyusufoğlu
20/12/2024
in Hakan Kilyusufoğlu, Yapay Zeka
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

hakan kilyusufoğluReklam ve pazarlama dünyasında nereye kafamızı çevirsek yapay zekâ destekli bir ürün güzellemesiyle karşılaşıyoruz. Markalar altını çize çize yapay zekâ ile güçlendirilmiş son teknoloji ürünlerinin ne kadar harika olduğundan bahsetme yarışına girmiş gibiler. Onlar “en yapay zekâlı bizimki” diye bağıradursunlar yapılan son araştırmalar pek de hesapta olmayan bir gerçeği ortaya koyuyor. Görünen o ki insanların büyük çoğunluğu aslında yapay zekâ destekli ürünlere karşı epey mesafeli duruyor. Hatta “yapay zekâ” kelimesini duyunca arkasına bakmadan mağazadan kaçanlar hiç de azımsanacak sayıda değil. Gelin şimdi bu durumun nedenlerine ve markaların ne yapması gerektiğine odaklanalım. 

Anksiyete prens ve prensesleri! Yapay zekâya hoş geldiniz

Yapay zekâ geniş halk kitleleri için halen bilinmezliklerle ve bolca yanlış anlamalarla dolu bir kavram. Aslında işin uzmanları bile zaman zaman yaşadıkları kafa karışıklıklarını açıkça dile getiriyor. Genleri bilinmezden ve belirsizden kaçması gerektiği ile yüzbinlerce yıl boyunca yoğrulmuş insanoğulları ve kızları olarak daha önce tecrübe ettiğimiz, bir sürprizle karşılaşmayacağımızdan emin olduğumuz şeylere meyil etmemizin hayatta kalma şansımızı artıracağını çok iyi biliyoruz. 

Hayatımızda bir yenilik yapma söz konusu olduğunda neredeyse hepimizin ayak diretmesi ya da anksiyetelerden anksiyetelere koşması da biraz bu yüzden olsa gerek. İşte bu tekinsiz hisler çoğumuzu yapay zekâ teknolojisine karşı bir adım geride durmaya itiyor. Fotoğraflarımıza komik filtreler uygulamakta ya da ChatGPT’ye bir şeyler yazdırmakta herhangi bir risk görmediğimiz için kendimizi rahat hissedebiliyoruz. Gel gelelim yüklü bir ödeme yapıp alacağımız bir ürün için aynı rahatlığı hissetmekte zorlanabiliyoruz. Konu sadece cebimizden çıkacak para da değil, fazlası var…

Kafamda deli sorular

Ben şimdi bunu alırsam rahat kullanabilir miyim? Acaba çok mu karışık gelir? Kafasına göre iş yapar da istediğimi yaptıramazsam? Bir sürü kişisel bilgimi isteyecek şimdi, bu bilgiler kime gidecek? Her şeyimi takip edecek, kaydedecek, ne yapacak bu kayıtlarla?

İşte beyin kemiren bu sorularla tarih öncesinden gelen içgüdülerimiz birleşince tanıtımın metninde “yapay zekâ” geçen bir ürün yerine bu ifade geçmeyen muadil ürünlerin neden daha fazla sattığını anlamış oluyoruz.

İyi de ne yapmak gerek?

Markaların öncelikle dağa taşa yapay zekâ yazmayı bırakması gerekiyor. Hem aşırı kullanım nedeniyle çokça yıpranmış bir ifade olması hem de etkisini ve anlamını giderek kaybetmesi nedeniyle artık vazgeçme zamanı. Bunun yerine yapay zekâ kullanmasından dolayı ürünün neyi daha iyi yaptığı basit ve anlaşılır bir şekilde insanlara anlatılmalı. Teknolojik terimlere boğulmadan fayda odaklı mesajlarla pazara sunulan ürünlerin daha fazla tercih edildiği akıllardan çıkarılmamalı.

Üzerine “yapay zekâ destekli” yazmadığımız ürünlerin “yapay zekâ destekli” yazanlardan daha çok satması yapay zekâya karşı kazandığımız belki de son zafer olabilir…


Bu yazı Digital Report Dergisinin 20. sayısında yayınlanmıştır.

 

Tags: pazarlamayapay zeka

İLGİLİ YAZILAR

Google 2025i Yapay Zeka Fayda Yılı ilan etti, OpenAI Kırmızı Kod ile karşılık verdi
Yapay Zeka

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

by Emre Çıtak

Google, 23 Aralık'ta yayınladığı kapsamlı yıl sonu araştırma özetiyle 2025 yılını, yapay zekanın deneysel bir teknolojiden pratik bir fayda aracına...

Read moreDetails
xte artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor
Yapay Zeka

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

by Emre Çıtak

X (eski adıyla Twitter), 24 Aralık 2025'te sessiz sedasız devreye aldığı yeni bir özellikle platformu bir kez daha karıştırdı. Şirket,...

Read moreDetails
AI bilincini tespit etmek imkansız
Yapay Zeka

Cambridge filozofu: AI bilincini tespit etmek imkansız

by Emre Çıtak

Cambridge Üniversitesi filozofu Dr. Tom McClelland, Mind & Language dergisinde yayımlanan yeni bir çalışmada, yapay zekanın bilinçli hale gelip gelmediğini...

Read moreDetails
Nvidia'nın yeni yapay zekası NitroGen, oyunları sizin yerinize oynayacak
Yapay Zeka

Nvidia’nın yeni yapay zekası NitroGen, oyunları sizin yerinize oynayacak

by Emre Çıtak

Metin2'de dolunay kılıcı düşürmek için uykusuz kalanlar veya MMORPG'lerde saatlerce aynı yaratığı kesip farm yapmaktan parmaklarına kramp girenler... Gözünüz aydın...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM