Türkiye’de perakende sektöründe her zaman ilklere imza atan ve müşteri deneyimini sürekli artırmayı hedefleyen CarrefourSA, dünya analitik lideri SAS’ın sunduğu analitik çözümlerin sağladığı olanaklar sayesinde sadakat kartı kullanan aktif müşteri sayısını ve kartla yapılan alışverişlerin ciro içindeki payını 6 ay içerisinde %100 oranında artırdı.
Perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA, elde ettiği büyük veriyi analiz etmek, anlamlandırmak ve elde ettiği sonuçlardan hareketle stratejilerini belirlemek için SAS’ın dünya çapında kabul gören gelişmiş analitik çözümlerini kullanıyor. Bu sayede kampanya hedef kitleleri oluşturan ve yapılan kampanyaların sonuçlarını sağlıklı bir şekilde ölçen CarrefourSA, sadakat kartı kullanan aktif müşteri sayısı ve sadakat kartıyla yapılan alışverişlerin ciro içindeki payını önemli ölçüde yükseltti. SAS çözümlerinin kullanılmaya başlanmasından itibaren 6 ay içerisinde CarrefourSA kartı kullanan aktif müşteri sayısı %100 oranında artarken, CarrefourSA kartla yapılan alışverişlerin ciro içindeki payı da %100’den fazla artış gösterdi. Yaptığı analitik çalışmalarla kampanya verimliliğini de artıran CarrefourSA, Euro 2016 Futbol Şampiyonası döneminde düzenlediği sosyal medya kampanyası ile kendi tarihinin en yüksek “mention” oranına ulaştı.
CarrefourSA Pazarlama ve CRM Direktörü Mehmet Necati Özdeniz, “CarrefourSAolarak her zaman piyasada ilkleri yapmaya çalışıyoruz. Müşterimize iyi bir deneyim yaşatmak için çalışıyoruz. Bu deneyimi analitikle beslediğimiz zaman çok büyük faydalar elde ediyoruz. Bu faydaları ürünler arasındaki ilişkileri inceleyerek, sepet analizleri yaparak, müşteri davranışlarını görerek elde edebiliyoruz. Tüm bunları yapabilmek için elimizde yetkin ve hızlı bir analitik çözüm olması gerekiyor. SAS bize aradığımız yetkinliği ve yüksek performansı büyük bir kolaylıkla sunuyor. SAS’ın analitik alanındaki liderliği ve tüm dünyadaki tecrübesi bize ayrı bir güven veriyor” şeklinde konuştu.
SAS Türkiye Genel Müdürü Hakan Erdemli, “Her gün milyonlarca işlemin gerçekleştiği perakende sektörü için analitik çözümleri geliştirmek ve bunları uygulamak çok büyük bir uzmanlık ve yetkinlik gerektiriyor. Bu yetkinlik hem teknoloji tarafında hem de teknolojiyi kullanan perakende şirketi tarafında çok kritik. Teknolojinin üstünlüğü olmazsa olmaz. Ancak “insan” faktörü onu başarıya dönüştürmekte çok önemli. Perakende sektöründe Türkiye’nin en büyük oyuncularından biri olan CarrefourSA’nın, aradığı yetkin gelişmiş analitik çözümünü SAS’ta bulup son derece vizyoner ve yetkin ekibi sayesinde bu seviyede fark yaratmış olması bize büyük mutluluk veriyor” ifadelerini kullandı.