Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Yapay Zeka

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

by Emre Çıtak
26/12/2025
in Yapay Zeka
ChatGPTye reklamlar 2026da geliyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Yapay zeka devi OpenAI, bugüne kadar uzak durduğu bir gelir modeline doğru direksiyon kırıyor. Son raporlara göre şirket, ChatGPT içerisine yerleştirilecek reklam formatlarını aktif olarak test etmeye başladı ve 2026 yılında bu sistemi kullanıma sunmayı hedefliyor. Bu hamle, şirketin artan finansal baskılar altında devasa kullanıcı tabanını paraya çevirme (monetization) arayışının en net göstergesi.

Reklamlar nasıl görünecek?

The Information’a göre OpenAI, reklamları kullanıcı deneyimini tamamen bozmadan entegre etmenin yollarını arıyor. Test edilen senaryolardan bazıları şunlar:

  • Cevap içi sponsorlu içerik: Örneğin, makyaj tavsiyesi istediğinizde, ChatGPT’nin cevabı içinde Sephora gibi bir markadan ürün önerisi yer alabilir.
  • Yan modüller: Reklamlar, ana cevabın yanında ayrı modüller olarak görüntülenebilir.
  • İlgiye dayalı gösterim: Bir seyahat planındaki konuma tıkladığınızda olduğu gibi, kullanıcı daha güçlü bir ilgi gösterdiğinde reklamların devreye girmesi planlanıyor.

Finansal baskı artıyor

OpenAI’ın neden reklamlara yöneldiğini anlamak için rakamlara bakmak yeterli. Şirketin yaklaşık 800 milyon haftalık aktif kullanıcısı var, ancak bunların sadece 35 milyonu ücretli abone. Şirket, 2025’in ilk yarısında 4,3 milyar dolar gelir elde etmesine rağmen, aynı dönemde 2,5 milyar dolar harcadı ve henüz kârlı değil. Üstelik 2029’a kadar altyapıya 115 milyar dolar yatırım yapılması planlanıyor.

Sızdırılan belgelere göre, şirket içi projeksiyonlar reklamların 2026’dan itibaren 1 milyar dolar gelir yaratabileceğini ve bu rakamın 2029’a kadar yaklaşık 25 milyar dolara çıkabileceğini öngörüyor.

“Kırmızı Kod” ve rekabet

Bu reklam hamlesi, CEO Sam Altman’ın Google’ın Gemini modelinin yükselişine karşı Aralık başında ilan ettiği “Kırmızı Kod” (Code Red) durumunun hemen ardından geldi. Şirket, ürün kalitesine odaklanmak için reklam geliştirmelerini kısa bir süre duraklatmıştı, ancak finansal gerçekler bu projeyi tekrar masaya getirdi.

OpenAI’ın önündeki en büyük zorluk, kullanıcı güvenini kaybetmeden reklamları entegre etmek. Şirket içi tartışmalarda “reklamların incelikli kalması ve kullanıcı güveninin korunması” hedefleniyor. Ancak, kullanıcıların bir yapay zeka asistanından aldıkları tavsiyenin “satılık” olup olmadığını sorgulamaya başlaması, platformun güvenilirliği için büyük bir risk oluşturabilir.

Tags: ChatGPTfeatured

İLGİLİ YAZILAR

ChatGPT kullanım rehberi
Rehber

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

by Emre Çıtak

ChatGPT... Herkesin dilinde, her yerde karşımıza çıkıyor. Ama siz bu trene yeni atladıysanız veya "Bir türlü istediğim verimi alamıyorum" diyorsanız,...

Read moreDetails
Google 2025i Yapay Zeka Fayda Yılı ilan etti, OpenAI Kırmızı Kod ile karşılık verdi
Yapay Zeka

Google 2025’i “Yapay Zeka Fayda Yılı” ilan etti, OpenAI “Kırmızı Kod” ile karşılık verdi

by Emre Çıtak

Google, 23 Aralık'ta yayınladığı kapsamlı yıl sonu araştırma özetiyle 2025 yılını, yapay zekanın deneysel bir teknolojiden pratik bir fayda aracına...

Read moreDetails
NVIDIA Groq anlaşması
Marka

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

by Emre Çıtak

Çarşamba günü teknoloji ve finans dünyası, Nvidia'nın yapay zeka çip girişimi Groq'u 20 milyar dolar nakit karşılığında satın aldığı iddiasıyla...

Read moreDetails
xte artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor
Yapay Zeka

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

by Emre Çıtak

X (eski adıyla Twitter), 24 Aralık 2025'te sessiz sedasız devreye aldığı yeni bir özellikle platformu bir kez daha karıştırdı. Şirket,...

Read moreDetails

SON YAZILAR

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i “Yapay Zeka Fayda Yılı” ilan etti, OpenAI “Kırmızı Kod” ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

Çin’de yabancı telefon markaları şahlandı

Yapay zekasız Porsche 2025 noel filmi büyük övgü topladı

MAS taklitçisi Cosmali Loader yüklüyor

Cambridge filozofu: AI bilincini tespit etmek imkansız

Epstein sansürleri Photoshop’la kolayca aşıldı

Stable Diffusion XL ve LLaVA 12 motife sıkıştı

SON REHBERLER

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

Firmware güncellemesi üreticinin resmi sitesinden nasıl yapılır

Monitör alırken IPS VA TN paneller arasındaki farklar nelerdir

Kutusuz ekran kartı alırken bulk olup olmadığını nasıl teyit edersiniz

VPN kullanmadan internet sitelerindeki IP banını kaldırmanın yolları

Windows 10’da DirectX sürümünü Windows Update ile güncelleme

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM