Dünyanın en büyük gelişmekte olan ülkesi olan Çin’de akıllı telefon büyüme oranı düşüşte.
ABD ya da Batı ve Kuzey Avrupa ülkeleri gibi gelişmiş ülkelerde teknolojik cihaz satışlarının büyüme oranı hep düşüktür. Bunun sebebi, gelir düzeyinin yüksek, bu ürünlerin de ulaşılabilir olmasıdır.
Bu, teknoloji üreticilerini gelişmekte olan ülkelere odaklanmaya iter. Zira, zaten herkesin bir dizüstü bilgisayarı ya da telefonu vardır ve ihtiyaç duymadıkça yeni ürünler peşinde koşmaları için psikolojik etmenler de azdır. Oysa gelişmekte olan ülkelerde en yeni ve pahalı bir telefonu almak, kişileri en azından alım gücü yüksek gösterir. Bu yüzden bu ülkelerde teknolojik ürün satışları çift haneli bazen de üç haneli (yani %100’ün üzerinde) büyür. Bu da ürünlerini satmak isteyen üreticiler için bu ülkeleri altın tavuğa dönüştürür.
Yıllardır akıllı telefon pazarının sürükleyicilerinden olan Çin, altı yıldır ilk kez akıllı telefon pazarındaki yıllık değişim düşüş gösterdi. Çin’de 2015’in ilk çeyreğinde akıllı telefon pazarı sadece yüzde 4 büyüdü, bu da 98,8 milyon üniteye tekabül ediyor.
IDC’nin raporuna göre, bu geçtiğimiz sonbaharki mâli çeyreğe kıyasla, yüzde 8 düşüş demek. Bu da üreticiler için daha az satış, daha çok hayal kırıklığı anlamına geliyor.
Bu, bir gün bizim de aynı duruma geleceğimizi gösteriyor ki, bence iyidir.