Tayvan merkezli DigiTimes’a göre, Lenovo, Çin’deki tedarik zincirinin pahalılığından şikayetçi. Bu da, dev teknoloji şirketinin üretimini, pek istemese de, Tayvan’a yöneltmek zorunda bırakıyor.
Bu yılın ikinci yarısındaki siparişlerinin bir kısmını Tayvan’a kaydıran şirket, kârlılığı artırmayı hedefliyor. Tedarik zincirinin üst halkasındakiler, Çin’deki üreticilerin ürün kalitesi, teslim süresi ve üretim kapasitesi açısından Tayvan’ın gerisinde kaldığını itiraf ediyorlar.
Firmanın başlangıçtaki hedefi ise Tayvan’a yönelmek değilmiş. Çin’deki tedarik zincirini kuvvetlendirmeyi düşünen Lenovo, sonra yüzünü daha mâliyetsiz olan Tayvan’a dönmüş.
Hedef: Her yıl maliyet azaltmak ve işçi çıkartmak
Kaynaklara göre, firmanın bilgisayar üretimindeki ODM ortağı (Original Design Manufacturer – yani Lenovo’nun belirttiği standartlarda üretim yapmaktan sorumlu) olan Compal Electronics de diğer ODM’lere göre daha yüksek fiyat vererek Lenovo’yu zorluyor.
Lenovo’nun her yıl maliyetlerini 1,35 milyar dolar azaltmak ve çalışan sayısında 3 bin 200 kişi kısıntı yapma hedefleri bulunuyor. Ayrıca AR-GE mâliyetlerini kısmak da öngörüler arasında yer alıyor.