Aralık 2012’de Cisco WebEx Meetings ‘in genel bulut versiyonu tüm dünyada 231 ülkede, 8 milyon kayıtlı kullanıcıya erişti ve toplam 34 milyon kişi toplantılara katıldı Webex Meetings farklı cihazlara ve işletim sistemlerine (Apple iOS ve Android dahil) 3,5 milyon kere indirildi.
9 ülkede 3 bin BT yöneticisi ve karar vericisi ile gerçekleştirilen Cisco araştırmasına göre işbirliği çözümleri ve iletişimde en önemli noktalar platform bağımsızlığı, buluttan ses ve video hizmeti, şeffaf maliyet yapısı ve üreticiler tarafından sağlanan tek noktadan müşteri desteği olarak görülüyor. Katılımcılara göre önümüzdeki iki yıl içinde şirketlerinde kullanılacak cihazların ve işletim sistemlerinin neredeyse yarısının ( yüzde 45) Windows olmayacak. Yine katılımcıların yüzde 80’i şirketlerin ses ve video hizmetlerini buluttan almaya başlayacağını düşünüyor.
Cisco İşbirliği Çözümleri Bölge Satış Direktörü Vedat Tüfekçi “Cisco web konferans ve sosyal işbirliği çözümlerini WebEx şemsiyesi altında toplarken Türkiye’deki müşterilerimiz sanal toplantılarını hem özel hem de genel bulut üzerinden gerçekleştirebilecekler. Webex Social ile şirketlere kurumsal sosyal ağ gibi çalışan bir platform sunuyoruz. Bu sosyal ağ ekiplerin daha dinamik ve güvenli işbirliği yapmalarını ve iletişim kurmalarını sağlıyor. Internet kuşağının mezun olup iş yaşamına girmesi ile bu tarz sosyal medya araçları işverenlerin doğru çalışanları seçip en verimli şekilde çalışmalarını sağlamak için gittikçe daha önem kazanıyor”.
Cisco’nun sektör lideri web konferans çözümü Cisco WebEx, video, ses ve görüntü paylaşımı sağlıyor ve şimdi hem genel bulutta hem de çalışanlarına bu işbirliği çözümünü kendi sunucuları üzerinden vermek isteyen şirketler için farklı kurulum ve hizmet seçenekleri sunuyor.
Cisco WebEx: Şimdi Özel Bulutta
Genel Cisco WebEx bulutu üzerinden gerçekleştirilen WebEx toplantılarının her yıl yüzde 38 gibi yüksek bir oranla artması ile birçok kullanıcı aynı kullanıcı deneyimi ve özelliklere sahip, özel bulutta kullanılabilecek bir çözüm talep etmeye başladılar. Cisco,Cisco WebEx Meetings Server ile bu ihtiyaca yanıt veriyor. Cisco WebEx Meetings Server tam anlamı ile kendi veri merkezlerinde çalışanlarına konferans çözümü vermeyi hedefleyen kurumlar için tasarlandı.
Cisco WebEx Meetings Server – hem ofis ortamında hem de mobil cihazlarda – verimli toplantılar için gerekli araçları bünyesinde topluyor. WebEx Meetings Server ile kullanıcılar:
- · Yüksek kalite video, paylaşım, not alma, işbirliği araçları ve kayıt özellikleri sayesinde PC, Mac, iPhone ve iPad için genel bulut çözümü ile aynı seviyede WebEx kullanıcı deneyimi yaşıyor
- · Cisco’nun Unified Communication paketi ile entegrasyonu sayesinde IP telefon ile konferans yapılabilir ve Jabber daki bir Anlık Mesajlaşma oturumunu bir WebEx toplantısına dönüştürebilir.
- · Cisco Unified Computing System™ (Cisco UCS®) sunucuları için tasarlanmış sanallaştırılmış yazılım çözümünü ile kolayca kurabilir ve yönetebilir.
Sosyal İş birliği
Sosyal işbirliği son kullanıcı dünyasında çok iyi bilinen sosyal özellikleri iş için kullanılan uygulamalara getiriyor.
Cisco WebEx® Social kurumsal sosyal ağ, içerik üretimi ve entegre eş zamanlı iletişimi bir araya getiriyor ve çalışanların bilgi paylaşma, uzmanlara ulaşma ve verimli sanal çalışma grupları oluşturmalarını sağlıyor. WebEx Social video, ses, anlık mesajlaşma, durum bilgisi ve web konferans gibi sosyal ve gerçek zamanlı işbirliği çözümlerini tek bir kullanıcı deneyiminde bir araya getiriyor.
WebEx Social kullanıcıların kendi deneyimlerini kişiselleştirmelerini de kolaylaştırıyor. Kullanıcılar sayfa görünümünü istedikleri şekilde değiştirebiliyor ve farklı uygulamalar, RSS beslemeleri, öneriler ekleyebiliyor. Ayrıca her bir kullanıcının ağında bulunan topluluk ve kişilerin güncellemeleri ve aktiviteleri akış ekranında konsolide bir şekilde görüntülenebiliyor. Kullanıcıların Apple iPhone ve iPad gibi farklı platformlar üzerinden WebEx Social’a sürekli erişim sağlamaları da mümkün.