Cyberpunk 2077’deki kaydetme hatası yeni çıkan yama ile düzeltildi. Ne yazık ki daha önceden bozulmuş olan kayıtları kurtarmanın yolu yok. Fakat umuyoruz ki, bu yama daha fazla sorun oluşmasını önler.
CD Projekt, oyuncuların ilerlemesini kaybetmesine neden olan bir sorunu ortadan kaldırdı ve kayıt dosyaları için 8 MB dosya boyutu sınırını ortadan kaldıran yeni bir Cyberpunk 2077 yaması yayınladı.
- Dosya boyutu büyükse Cyberpunk 2077′;nin save dosyaları bozulabiliyor
- Cyberpunk 2077 yapımcısına’korkunç lansman’ davası
- Cyberpunk 2077’de araba satmak mümkün mü?
Cyberpunk 2077 oyuncuları envanterlerinde çok fazla eşya ve malzeme varken oyunu kaydettiklerinde, saatlerce oynadıkları ilerlemeleri kaybediyorlardı. Çünkü Cyberpunk 2077 kayıt dosyaları 8MB’yi aşarsa bozuluyordu.
Cyberpunk 2077’nin alt dizinindeki bir konuya göre, kaydetme dosyalarının onları güvende tutmak için 8 MB’nin altında kalması gerekiyor. Ancak bu, çok fazla görev ve toplanabilecek eşya içeren bir RPG oyunu için oldukça güç. Bu sorun, şimdiye kadar konsol sürümünü etkileyen önemli sorunların çoğundan kaçınabilmiş olan PC oynatıcılarını da rahatsız ediyor.
Cyberpunk 2077’deki kaydetme hatası artık başınızı ağrıtmayacak
CD Projekt, 1.06 yamasının bu sorunu düzelteceğini, fakat bunun güncellemeden önce bozulmuş kayıt dosyalarını düzeltmeyeceğini belirtiyor. Yeni 1.06 güncellemesi, Dum Dum’un İkinci Çatışma görevi sırasında Totentanz girişinde kaybolduğu bir sorunu da gideriyor. Aynı zamanda gelişmiş bellek yönetimi ve kararlılığı sayesinde artık konsolda daha az kilitlenme olması öngörülüyor.
Stüdyo, geliştirici CD Projekt Red’in ana şirketinin sahibi olduğu GOG web sitesi aracılığıyla yayımladığı bir yanıtta, dosya bir kez bozulduğunda, kayıt dosyasının geri getirilemeyeceğini söylüyor ve bu nedenle envanterinizde “daha az miktarda öğe ve üretim malzemesi” tutmanızı tavsiye ediyor.
Mesajda, “Maalesef kayıt dosyaları hasarlı ve kurtarılamaz. Lütfen daha eski bir kayıt dosyası kullanarak oynamaya devam edin ve daha düşük miktarda öğe ve üretim malzemesi tutmaya çalışın. Öğe çoğaltma kullandıysanız, lütfen bundan etkilenmeyen bir kayıt dosyası yükleyin” ifadelerine yer veriliyor. Ayrıca mesajda, dosya kaydetme boyutu “gelecekteki yamalardan birinde artırılabilirken”, “bozuk dosyaların bu şekilde kalacağı” da söyleniyor.
Bunların hepsi Cyberpunk 2077’nin hem PS4 hem de Xbox One’daki kötü lansmanından sonra CD Projekt Red liderliğinin oyunculara oyunun son nesil platformlarda “şaşırtıcı derecede iyi” çalıştığına dair güvence verdikten sonra, oyuncular sayısız hata, aksaklık ve görsel düşüşle karşılaştıklarında özür dilenerek telafi edilmeye çalışıldı. Sadece birkaç gün önce CD Projekt Red, Cyberpunk 2077’yi son nesil platformlarda tamir etmenin maliyetinin, itibarlarının lansman sırasında aldığı isabete kıyasla hiç de önemli olmadığını vurgulamıştı.