Yeni reklam API’si Instagram bazlı reklam kampanyalarının daha yüksek oranda otomatik olmasını sağlayacak.
Reklam API’si, Facebook’un iş amaçlı geliştirdiği araçlar sayesinde daha etkili hedef kitle seçimi yapılabilmesine sebep olacak. Firma, reklamlarını Almanya, Brezilya ve Japonya’nın da aralarında bulunduğu yeni ülkelerde devreye sokmaya hazırlanıyor.
Reklamları paraya dönüştürmek için kullanılacak “Shop now” adlı düğme ve reklamverenlerin birden çok görsel kullanabilmesini sağlayan çok görselli döner reklam sistemi ve diğer site ve uygulamalara bağlantı verebilmek de yenilikler arasında bulunuyor.
Reklam geliri 2 senede Twitter ve Google’ı geçecek
EMarketer’ın tahminlerine göre Instagram bu yıl 595 milyon dolar reklam geliri elde edecek. 2017 yılında, gelirin Google ve Twitter’ı ABD’deki mobil reklam görüntülemelerine kıyasla önde olması bekleniyor.
Bank of America Merrill Lynch’in tahmini ise gelirin 2017 yılında 1 milyar dolar, 2020’de ise 3,86 milyar dolar olacağı yönünde. Tabii onca yıl tüm dünyayı saracak yeni bir uygulama çıkmazsa…