Bu yazıda sizlere dijital tabela, yani digital signage nedir ve avantajları nelerdir sorularının yanıtlarını sunacağız. Bildiğiniz üzere teknoloji çağı, geleneksel reklam biçimlerinin bazılarını geçersiz kıldı ve dijital tabelayı pazarlama dünyasının özel bir faktörü haline getirdi.
- Google Arama Ağı Reklamları ve Görüntülü Reklamlar: Aralarındaki farklar neler?
- 3 yıl içinde 1 milyar kişiye ulaşacak: E-spor, markalar için çekici bir reklam mecrası haline geldi
- TikTok, kullanıcı etkinliğine göre kişiselleştirilmiş reklamlar göstermeye başlayacak
Genellikle yollarda ve şehrin yüksek bölgelerinde görülen reklam panolarının yerini yeni dijital tabela veya multimedya tabela olarak bilinen tabelalar almaya başladı.
Dijital ekranlarda reklam yapmak uzun bir süredir yurtdışında zaten yaygındı. Fakat artık dijital tabela ve bu kavram ile ilgili alanlarda uzmanlaşmış daha fazla şirket var. Öyleyse bu güçlü aracın ne olduğunu öğrenmek için biraz daha derine inelim.
Dijital tabela (Digital Signage) nedir?
Temel olarak, dijital tabela, dijital içeriğin harici cihazlarda yayınlanmasıyla karakterize edilen reklam formatına denir. Bunlar, diğerlerinin yanı sıra ilgi çekici yerlere, projektörlere veya dokunmatik panellere yerleştirilmiş ekranlar olabilirler.
Genellikle satış noktalarında veya halka açık yerlerde bulunurlar ve amaçları firmaların ürünlerini göstermektir.
Dijital tabela, dijital reklamcılığın ve geleneksel dış mekan reklamcılığının sunduğu avantajları birleştirerek çevrimdışı ve çevrimiçi dünyayı birleştirmeyi başarır. Bu noktada iki tür dijital tabeladan bahsetmek mümkündür: dış mekanlar için kullanılan dijital tabela ve iç mekanlar için kullanılan dijital tabela.
Dış mekanlar için kullanılan dijital tabela
Reklam veya verilmek istenen mesajı sunmak için refah seviyesinin yüksek olduğu yerlerde kullanılırlar. Örneğin, bir binanın cephesi, ulaşım istasyonları (trenler, otobüsler, metrolar), yollar vb. olabilirler.
Yüksek görünürlük ve yüksek etki olasılığı sunarlar, ancak dış mekan tabelaları genellikle yüksek bir yatırım gerektirir.
Kapalı alanlar için kullanılan dijital tabela
Bu tabelanın kullanıldığı alanlarda, etkileşime öncelik verilir ve daha küçük ekranlar aracılığıyla tüketiciyle daha doğrudan iletişim kurulmaya çalışılır.
Daha düşük bir yatırım gerektirirler ancak etki de potansiyel olarak daha düşüktür. Bununla birlikte, tüketici genellikle satış noktasından erişebildiği için daha doğrudandır ve dönüşümü destekler.
Dijital Tabela (Digital Signage) kullanmanın avantajları nelerdir?
- Dinamik dijital tabela, fiziksel ortamı değiştirmeye gerek kalmadan reklamların sunumunun iyileştirilmesine ve güncellenmesine olanak tanır.
- Zamanla multimedya tabela kullanımının maliyetleri düştü. Büyük ve küçük şirketler bunun avantajlarından yararlanabilir.
- Diğer içerik türleri oynatılırken mesajların bölümlere ayrılması mümkündür. Agresif olmadan halkın dikkatini çekmeye izin verir.
- Dinamik dijital pazarlama, mesajları gerçek zamanlı olarak iletme yeteneğine sahiptir. Bu şekilde kullanıcılar her zaman bilgilendirilir. Satış noktaları için idealdir.
- Dinamik görüntüler ve yüksek çözünürlüklü ses sayesinde reklam mesajları daha eğlencelidir. Reklam, eğlence içeriğinin bir parçası haline gelir. Bu, difüzyonunu kolaylaştırır.
- Çevreye katkı sağlar.
Dış mekan dijital tabela kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar
Bir şirket bu dinamik dijital pazarlamaya yatırım yapmaya karar verdiğinde birkaç noktayı hesaba katmalıdır.
İlk olarak, en az bir ekrana, bir oynatıcıya, görüntülemek istediğiniz görsel içeriğin kendisine ve içeriği yönetecek yazılıma sahip olmak gerekir. Mevcut araçlar, coğrafi sınırlamaların üstesinden gelmek bile, istediğiniz ekran sayısına ulaşmak için gerekli esnekliği sağlar.
Ekran
İçeriğin görüntüleneceği yer donanımın kendisidir. Ekranlardan, projektörlerden, reklam monitörlerinden, LCD’lerden vb. oluşacaktır. Daha iyisi ya da kötüsü yoktur ve yeni olasılıkların kapısını açan sürekli teknolojik gelişmeler vardır.
Örneğin, dış mekan dijital tabelada, doğrudan güneş ışığı alıyorsa hava koşullarını veya parlaklık seviyesini hesaba katmak gerekecektir.
Genel anlamda bir TV ekranı veya PC monitörü gibi olan ancak günün 24 saati çalışmaya hazır profesyonel monitörler bulabiliriz. Avantajları modüler olmaları olan LED ekranlar (televizyonlar gibi arkadan aydınlatmalı değil, LED diyotlardan oluşanlar) da vardır. Dirençleri ve çok yönlülükleri nedeniyle dış mekan kullanımı için çok uygundurlar.
Diğer ekran türleri, video duvarları (yakından büyük bir tanım sağlayan bir arada gruplandırılmış birkaç monitör) veya dijital totemlerdir. İkincisinin entegre ekranları, sokak pazarlaması, bir alışveriş merkezinin koridorları veya etkileşimli bilgi noktaları için mükemmeldir.
Oynatıcı
Bu, ekranı içerik yönetimi yazılımına bağlayan cihazdır. Bir oynatıcı aynı anda tek bir ekranı veya birkaç ekranı kontrol edebilir. Bu, yazılıma ve her bireyin ihtiyaçlarına bağlı olacaktır.
Yazılım
Bunlar, bilgi devrelerinin (BroadSign, NEC MultiSync 4215, vb.) Oluşturulması için tasarlanmış özel programlardır. Ekranlarda reklam verme yazılımı, diğer şeylerin yanı sıra, içerikleri ve ekranları uzaktan yönetmeye izin verecektir. Çok çeşitli yazılımlar var ve teknolojideki yeniliklerden sürekli yararlanmaktalar.
İçerik
Ağırlama ve turizm, kurumsal iletişim, sağlık ve sağlıklı yaşam şirketleri, dinamik görsel-işitsel format için doğru içeriğin nasıl doğru şekilde yönetileceğini bilmenin faydalarından günlük olarak yararlanmaktadır. Marka imajı, izleyiciler tarafından görülür ve değerlendirilir.
Ancak bir ekranın ilk görsel etkisinin yeterli olacağını düşünme hatasına düşmeyin. Dijital tabelaya yatırım yapmak büyük bir karardır ve buna uygun bir içerik stratejisi eşlik etmelidir.
Örneğin sunum tarzında resim slayt gösterilerini etkinleştirmek yeterli değildir. Kendi öncüllerine ve kendine özgü özelliklerine sahip yenilikçi bir ortam da gereklidir. Etkili ve eğlenceli mesajlar net bir hedefle birleştirilmelidir. Aksi takdirde gösterilen, uzun süre sergilenen bir posterden başka bir şey olmayacaktır.