Bacasız sanayi olarak bilinen yazılım, Türkiye’de uzun yıllar boyunca hakkını aradı. Yurt dışına açılabilmek isteyen yazılımcıya destek olmamak ya da yazılımı açıkça önemsememek, bu ülkenin kendi için önemli her konuya yaklaşımından farksızdı. Ancak bu konuda atı alan Üsküdar’ı geçtiği gibi döviz kurunun da şahlanması, nitelikli yazılım geliştiricilerin de bireysel yurt dışına açılımlarına önayak oldu. Bahsettiğim, dijital dünyada Nuh Tufanı kadar eski bir hikayenin günümüzdeki tortuları. Artık yazılımı tek başına kurtarıcı görmek yeterli değil. Dijital dünyanın tamamında fırsatlar var, hem de bacasız yazılım lafının söylendiği güne kıyasla belki binlerce kat fazla… Peki bu dünyada neler var? Sonu gelmeyecek gibi duran enflasyon karşısında bunları incelemeye giriştik. Bu garip ahvalde dijital tüketim alışkanlıklarımız nasıl değişti, hangi aboneliği kapatsak iyi olur gibi soruların yanıtlarına bakarken, e-ihracat, blok zinciri ve dijital reklam gibi elektronik iş ortamının fırsatlarla dolu diğer ayaklarını da uzmanlarla değerlendirdik.
Bir hayal mi gerçek mi ayırt etmesi güç olan Metaverse ile Rusya’nın Ukrayna saldırısı sonrası girişim ekosistemi ve markalar nasıl etkilenir, bunları da bu sayıda bulacaksınız.
Sonraki sayıda görüşene kadar hoşçakalın.
Bu yazı Digital Report Dergisinin 14. sayısında yayınlanmıştır.