Seyahat sektörü, tüketici alışkanlıklarındaki değişikliklerin ve dijital platformların artan etkisinin olduğu bir dönemden geçiyor. Euromonitor’un 2024 verilerine göre, tüm seyahat rezervasyonlarının %66’sı çevrimiçi olarak yapılıyor ve bu oranın 2027’ye kadar %70’in üzerine çıkması bekleniyor.
Phocuswright’ın 2024 araştırmalarına göre, ABD’li seyahat edenlerin %22’si genel yapay zeka (GenAI) araçlarını kullanıyor. Gelecek 12 ay içinde seyahat planlaması için GenAI araçlarını kullanmayı bekleyenlerin oranı %50’ye ulaşıyor.
RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, dijitalleşme ile birlikte kullanıcı beklentilerinin değiştiğini belirtti. Tunçer, tüketicilerin %72’sinin yalnızca kişiselleştirilmiş mesajlaşma ile etkileşime geçtiğini ve %63’ünün kişiselleştirmeyi bir hizmet standardı olarak gördüğünü söyledi.
Expedia Group’un verilerine göre, 2025 ortasına doğru yapılan seyahat planlamalarında 180+ gün öncesi rezervasyonlarda %20, son dakika (0-3 gün kala) rezervasyonlarında ise %52’lik bir artış yaşanıyor.
Seyahat sektöründe sezonsallık, dijital pazarlama stratejilerini belirlemede önemli bir faktör olarak görülüyor. Dönemsel yoğunluklar, kullanıcı davranışlarında değişikliklere yol açıyor.
Derin Öğrenme destekli kişiselleştirilmiş reklam çözümlerinin, seyahat pazarlamacıların kampanya performansını artırmasında rol oynadığı belirtiliyor. Bu teknolojinin, kullanıcıların gezinme geçmişi, arama sorguları, demografik bilgiler ve sosyal medya etkileşimleri gibi verileri analiz ederek bireysel ilgi alanlarını belirleyebildiği ifade ediliyor.




