DirectX 12’nin alternatifi olarak tüm platformlarda çalışabilen Vulkan yayınlandı. Khronos Group’un uzun süredir üstünde çalıştığı ve Şubat ayında çoklu platform desteği ile DirectX 12’ye alternatif olarak yayınlanacağını duyurdukları Vulkan açık grafik platformu SIGGRAPH 2016 ile birlikte yayınlandı.
Vulkan, AMD’nin daha önce geliştirdiği ancak bir türlü popüler hale getiremediği Mantle grafik API’si üzerine kurulu. Öte yandan Vulkan grafik altyapısı AMD, Intel, Nvidia, Valve, ve Electronic Arts tarafından destekleniyor. Bunun arkasında yatan en büyük neden ise artık oyun geliştiriciler tek bir işletim sistemine bağlı kalmak istemiyorlar. Her platform için ayrı ayrı çözüm geliştirmek yerine tüm farklı platformlar için ortak bir grafik arayüzü kullanmak oyun geliştiricilerin çok büyük işine yarayacak.
Ancak Vulkan’ın yayınlanması tek büyük haber değil. Geliştirici ekip şimdiden bir sonraki nesil olan Vulkan Next için çalışmaya başladığını açıkladı.
Sanal Gerçeklik ve birden çok GPU kullanımı için desteklerin geliştirileceği bilgisi verilen sıradaki versiyon bir oyun geliştiricinin hayalindeki tüm özellikleri bünyesinde toplayacak gibi görünüyor.