Bu içeriğimizde, doğrudan posta ile pazarlama nedir, avantajları ve faydaları nelerdir anlatacağız. İşletmeniz için bir doğrudan posta kampanyası düşünüyorsanız, ancak yatırıma değip değmeyeceğinden emin değilseniz, bu içerik size yardımcı olacak. Doğrudan posta ile pazarlama, zamana meydan okuyan doğrudan pazarlama yöntemlerinden biri.
Yıllar geçtikçe, müşterilerle daha hızlı ve daha yeni iletişim yolları ortaya çıktı. Bu nedenle, doğrudan posta artık çok yavaş görünebilir ve dikkate alınması gereken eski bir pazarlama yöntemi olabilir. Ancak istatistikler, piyasanın doğrudan postayı ciddiye almaya devam ettiğini gösteriyor. E-postalardaki yüzde 20 açılma oranına kıyasla, doğrudan postaların yaklaşık yüzde 90’ı açılıyor. Ayrıca, pazarlamacıların yüzde 60’ı, doğrudan posta ve dijital pazarlama kombinasyonunun bir şirketin yatırım getirisini artırdığını doğruladı.
Doğrudan posta ile pazarlama nedir?
Doğrudan posta ile pazarlama, bir marka ile müşterileri arasındaki doğrudan posta yoluyla iletişimi ifade eder. Bu stratejinin en eskilerinden biri olan doğrudan pazarlama araçlarının bir parçasıdır. Pazarın önemli bir kesimi, sevdikleri markalarla iletişim kurmanın bir yolu olarak hala doğrudan posta pazarlamasını tercih ediyor. Bunun nedeni, doğrudan postanın diğer doğrudan pazarlama biçimleri kadar yoğun olmamasıdır. Yani çok az spam şansı var.
Birçok kişi hala bir e-postadan ziyade doğrudan bir posta parçası almayı tercih ediyor. Doğrudan postada, mesaj açık, kısa ve özdür, böylece potansiyel müşteriye yalnızca gerçekten ilgili bilgiler ulaşır. Bu kısmen, şirkete doğrudan posta gönderme maliyetinden kaynaklanmaktadır, dolayısıyla mesajınız olabildiğince spesifiktir. Bir şirketin, çoğunlukla ücretsiz olduğu için çok sık uzun, sıkıcı bir metin yazma eğiliminde olabileceği e-postanın aksine, doğrudan postalar daha nettir.
Doğrudan posta pazarlamacılığı ne tür faydalar sağlar?
Artık doğrudan posta pazarlamasının ne olduğunu bildiğinize ve bu stratejiye başarılı bir şekilde yaklaşabileceğinizi bildiğinize göre, bazı faydalarına da bakalım.
Yüksek yatırım getirisi
Bir işiniz olduğunda, ana hedefiniz mümkün olduğunca fazla kar elde etmek ve bunu zaman içinde sürdürmektir. Doğrudan pazarlama, bu konuda birçok şirketin en iyi arkadaşı olduğunu kanıtlıyor. Yatırım getirisi açısından, posta, e-posta pazarlamasının ve sosyal medya pazarlamasının arkasında üçüncü sırada; sosyal medya, doğrudan pazarlamanın sadece yüzde 1 ilerisinde. Bu çok önemli, çünkü doğrudan posta pazarlamasının pazarlama stratejiniz için ne kadar entegre olması gerektiğini bilmeniz için bir veridir.
Sonuçları izlemek çok kolay
Artık, bir doğrudan posta kampanyasının sonuçlarını izlemek her zamankinden daha kolay. Bunun kolay bir yolu, doğrudan posta kampanyanıza eklediğiniz her harekete geçirici mesaj için, postayı alan kişinin doğrudan e-postaya özel bir açılış sayfası, özel bir QR kodu gibi benzersiz bir takip aracı kullanmak olabilir. İndirim veya ücretsiz bir hediye için harekete geçirici mesaj da söz konusu olabilir. Bu şekilde erişimini ve etkinliğini ölçebilirsiniz.
Doğrudan postayı bölümlere ayırmak kolaydır
Artık körü körüne posta göndermek ve ardından doğru kişiye ulaşmasını umma dönemi geride kaldı. Artık, hedef pazarınızda tam olarak kimin olduğunu size söyleyen verileri toplayabilirsiniz. Dolayısıyla, bir doğrudan posta bütçesi belirlediğinizde, bu yalnızca etkili satışlara ve sadık müşterilere dönüşme yüzdesi yüksek olan yüksek kaliteli potansiyel müşteriler için olacaktır.
Doğrudan posta pazarlaması ve dijital çağ
Pazarlama daha dijital hale geldikçe, şirketler bu yeni pazarlama biçimlerini denemeye başladıkça, doğrudan postanın kullanımında bir düşüş yaşandı. Diğer platformların sahip olduğu erişim hızı, muhtemelen ikna edici olacak kadar çekiciydi. Ancak son yıllarda uzmanların bir kez daha doğrudan postaya hak ettiği saygıyı ve ilgiyi vermeye başladığını görebilirsiniz.
Teknoloji artık doğrudan posta pazarlamasını tam olarak destekliyor. Aynı teknolojinin bir seferde neredeyse bir tehdit olarak sunulduğu düşünüldüğünde, bu ironiktir. Şimdi, veri toplama daha sofistike ve kapsamlı hale geldikçe, bu pazarlama türü fayda sağladı ve aynı zamanda daha hedefli, odaklı ve daha ucuz hale geldi. İnsanlarla rastgele iletişime geçme israfını azalttı.