Güzellik ürünleriyle tanıdığımız Dove, çoğu zaman kadınları güçlendirici reklamlarla gündeme gelen bir şirket. Ancak Dove’un son reklamında ellerimizi veya yüzümüzü daha yumuşak yapmaktan değil, İnternet’teki olumsuz yorumlardan bahsediliyor. Dove, en azından bir gece için – Oscar gecesi- kadınların ne kendilerine, ne de diğer kadınlara olumsuz şeyler söylememelerini istiyor.
Twitter da geçtiğimiz günlerde bu olumsuz yorum konusunda değinmişti. Şirketin CEO’su Dick Costolo, Twitter çalışanlarına gönderdiği bir bildiride: “Kötüye kullanım ve troll kullanıcılar konusunda rezaletiz. Yıllardır bu konuda bir şey yapamıyoruz.” şeklinde konuşmuştu.
Twitter ve Dove, #SpeakBeautiful adındaki, “Güzel Konuş” anlamına gelen yeni kampanyasıyla, Oscar sırasında atılacak tweet’lerde insanları daha nazik olmaya davet ediyor. Aşağıdan izleyebileceğiniz video, Oscar töreni başlamadan önce yayınlanacak.
Reklamda, üzerinde olumsuz tweet’ler bulunan domino taşları görünüyor. İlk tweet’lerde ise, “Vücudumdan nefret ediyorum, artık vazgeçtim”, “Kız o kadar şişko ve çirkin ki”, “Selülitlerim çok fazla, midemi bulandırıyor” tarzı ifadeler yer alıyor ve ardından geçtiğimiz yıl içerisinde kadınların vücutları ve güzellik ile ilgili 5 milyon olumsuz tweet yazdığı söyleniyor. Ardından ise bu gidişatı değiştirmek için tek bir pozitif tweet’in yeteceği belirtiliyor ve üzerinde “Çok güzelsin.” yazan bir domino taşı, diğerlerinin üzerine bırakılıyor.
Dove ve Twitter ortaklığında geliştirilen bu kampanyanın işe yarayıp yaramayacağını ise Oscar gecesi göreceğiz. Umuyoruz kendileri veya başkalarıyla ilgili olumsuz düşünebilme yetisine sahip insanlar bu reklamdan etkilenir ve daha nazik olur. Umuyoruz.