ABD’ye ihracat yapmak herkesin aklında. Ancak dünyanın en büyük pazarlarından olan Amerika aynı zamanda rekabetin de merkezi. Tüm üreticiler tüketim alışkanlığı yaygın olan bu büyük pazara ürün satmak istiyor. Bu ülkede üç tane şirket kurup iki tanesini satmış bir girişimci ve 50’nin üzerinde markayı Amerika pazarına entegre etmiş bir danışman olarak önerilerimi paylaşmak isterim.
E-ticaret: Türkiye’den ABD’ye ihracat nasıl yapılır?
İşte başarılı olmak için bazı tavsiyeler:
- Çok iyi bir araştırma yapın: Aklınızdaki ürünü, benzerlerini, satıldığı kanalları, fiyatını, gelen olumlu ve olumsuz yorumları kanal bazında çok detaylı inceleyin ve sağlam notlar alın.
- Satış kanalınıza karar verin: Ürününüzü Amazon’da mı, kendi online mağazanızda mı, pazar yerlerinde mi satacaksınız bunu netleştirin. Birçok satış kanalında satmayı planlıyorsanız mutlaka birini tamamladıktan sonra diğerine geçecek şekilde bir plan yapın.
- Rakip analizi yapın: Karar verdiğiniz satış kanallarındaki rakiplerinizin ürün özelliklerini, müşteri yorumlarını, aldıkları şikayetleri ve pozitif yorumları derinlemesine inceleyin ve analiz edin.
- Üstün özellikler ekleyin: Rakiplerinizin ürünü yerine sizinkinin tercih edilmesini sağlayacak üstün özellikleri dürüstçe listeleyin. Bu sadece fiyatınız olmasın. Bilin ki rakibiniz fiyat indirimi yaparak sizi oyundan eleyecek hızlı bir hamle yapabilir. Bu, üstünlük kaliteniz, marka konumlandırmanız, tasarımınız ya da rakiplerinizin müşterilerinin şikayet ettiği bir konunun geliştirilmiş hali olabilir.
- Rakamlar ile talebi kontrol edin: Seçtiğiniz ürünün ne kadar bir talebe sahip olduğunu, satarsanız nasıl bir satış rakamından bahsedeceğinizi analiz edip tüm masraflar çıktığında bu yatırıma değer bir rakam olup olmadığını kontrol edin.
Trendyol, satıcılarına Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri arasında e-ihracat köprüsü kuracak
- İş planınızı yapın: Tam anlamı ile profesyonel olmasa da bir excel dosyasına tahmini gider, gelir kalemlerinizi yazarak karlılığınızı kontrol edin ve %30 üstü veya altı çıkacak bir sonuca karşın kaç ay bu operasyonu yönetebileceğinize bakın. Yatırım tutarınızı kötümser plana göre yapın.
- Danışın: Tüm çalışmalarınızı, fikirlerinizi konusunda uzman olan ve Amerika’da yaşayan bir uzmana danışın. Yorumlara göre planınızı revize edin.
- Şirketinizi kurun: Yasal tüm adımlarınızı tamamlayarak satışa hazır hale gelin.
- Pazarlamanızı planlayın : Üretim ve sevkiyat yapmadan lansmanınızı planlayın, sosyal medya içerik oluşturmaya başlayın, numunelerinizi influencer’lara ulaştırarak ürününüzü denetin ve içerik oluşturmaya başlayın.
- Ufak adımlar atın: Her adımı planlayın, adım atın, analiz edin, hataları azaltarak yavaş yavaş büyüyün. Tüm bunları yaparken konusunda uzman kişilerden danışmanlık almanın sizi hatalardan uzak tutacak en önemli konulardan biri olduğunu unutmayın. Müşterilerinizi dinleyin, Amazon’dan daha iyi satış sonrası servisi vermeyi kendinize ilke edinin ve bu büyük, saat gibi çalışan sistem ülkesinde sürekli büyüyeceğiniz online işinizi kurun.