Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home E-ticaret

Ticaret savaşlarında doğru bütçe ve hedef kitleyi belirleyen markalar bir adım öne çıkıyor

by DIGITAL REPORT
14/05/2022
in E-ticaret
E-ticarette başarılı olmak için yapılması gerekenler
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

E-ticarette başarılı olmak için önce doğru bütçe ve hedef kitle belirlenmeli. Açılan yeni şirket sayısı yılda 100 bin bandını aşarken, e-ticarette ciro 380 milyar TL’yi geçti. Markalar arası Influencer marketing rekabeti kızıştı; yüz binlerce TL’lik bütçelerle en etkin kampanya için sosyal medya ünlülerinin kapısı çalınıyor fakat kampanyadan kârlı çıkmak ancak doğru pazarlama stratejisi ile mümkün. Digital Exchange’in pazarlama ekibi markalara “Hedef kitle tespiti, bütçe yönetimi ve doğru Influencer şirkete müşteri kazandırır, ciroyu artırır ve bilinirliği yükseltir” önerilerinde bulundu.

E-ticarette başarılı olmak için yapılması gerekenler

Türkiye, küresel sistemi etkisi altına alan salgın döneminde ekonomisini büyüten nadir ülkeler arasında yer aldı. 2020’de 90 binin üzerinde ve 2021 yılında ise 100 bini aşkın işletme faaliyete geçti. Kuruluşların ticari faaliyetteki ilk tercihinin e-ticaret ve online satış alanı olmasıyla birlikte elde edilen ciro 381 milyar TL’ye ulaşırken, bu noktada ciddi bir rekabetin de önü açıldı. 2021 pazarlama bütçelerinde aslan payını bir önceki yıla göre yüzde 42 yükselen ve 7.9 milyar TL’yi aşan dijital reklamlar aldı. Kaydedilen artışta Türkiye’de internet kullanım süresinin günlük 8 saati geçerek Avrupa’da ilk sırada yer alması ve 60 milyona yaklaşan Instagram, Facebook, YouTube, TikTok, Twitter ve LinkedIn gibi sosyal medya platformu üyelik sayısının payı büyük oldu. Öte yandan dijital pazarlama için markalar rekabeti de göz önünde bulundurup ciddi bütçeler ayırmasına karşın Influencer kampanyalarının patlama yaşadığı 2021’de sadece bütçesini doğru kullanan ve hedef kitlesini belirleyen çalışmalarda istenilen sonuçlara ulaşıldı. Marka yaratımı, e-ticaret ve pazar yeri yönetimi, kişiye özel marketing ve dijital kampanyalar konusunda 124 ülkede faaliyet gösteren Digital Exchange’in uzman ekibi, markalara performansı artıracak dijital marketing çalışmaları konusunda bir dizi öneride bulundu.

Doğru seçimler kazandırıyor

Dijital marketingde ilk kuralın hedef kitleyi belirlemek olduğu vurgusunu yapan Digital Exchange’in pazarlama ekibi, şu bilgileri verdi: “Bir marka için marketing yaparken ilk halledilmesi gereken soru, hedef kitleyi belirlemektir. Bunu bir gömleğin ilk düğmesini doğru iliklemek olarak görebilirsiniz. Eğer baştan hata yapılırsa, tüm sistem hatalı yürür ve istenilen sonuç elde edilemez. O nedenle bir markaya düşen sorumluluklar şunlardır:

  • Marketing yapacağı ürün ve hizmeti doğru seçmeli,
  • Bu ürün ve hizmeti hangi kitleye sunacağını belirlemeli,
  • Hedef kitlenin alım gücünü ve satın alma arzusunu ölçmeli,
  • Kitlenin kanaat önderi olarak göreceği Influencer seçilmeli,
  • Influencer’ın kitleye tam olarak sesleneceği kampanya içeriği tespit edilmeli,
  • Kampanya doğru sosyal medya alanında, doğru zamanda faaliyete geçmeli,
  • Kampanya ile marka bilinirliğinin mi artır artırılacağı, ürün satışına mı yöneleceği bilinmeli,
  • Gerçekleşen marketing sonuçları analiz edilmeli ve ileriki kampanyalar için kullanılmalı.”
E-ticarette başarılı olmak için yapılması gerekenler
E-ticarette başarılı olmak: Önce doğru bütçe ve hedef kitle belirlenmeli
Bu yazımız da ilginizi çekebilir
ABD’ye e-ticaret ile açılmak isteyen marka ve girişimcilere yönelik öneriler

Başarılı kampanya tıklama bedelini cirodan çıkarır

Bütçesi doğru kullanılmış bir kampanyanın en önemli belirtecinin “pazarlama kampanyasındaki bir tıklama bedelinin, o ürünü satın alma bedelinden daha düşük olması” diye tanımlayan Digital Exchange ekibi, markalara şu önerilerde bulundu: “Pazarlama çalışması yaparken, bütçeyi doğru tespit etmek çok önemlidir. Dünyanın en çok kazanan ve en ünlü sosyal medya ünlüsü Manchester Unıted’de forma giyen Cristiano Ronaldo’dur. Instagram’da 434 milyon takipçisi bulunan ünlü futbolcu, bir paylaşımı 1.6 milyon dolar yaklaşık 24 milyon TL talep ediyor. Türk markası olarak Ronaldo’nun hikayesi ya da paylaşımında yer almak için bu bütçeyi bulabilirsiniz; fakat satacağınız hizmet ve ürününüz Ronaldo’nun paylaşımında sitenize yapılacak tıklamadan gelecek satış oranını karşılamazsa, o zaman zararda olacaksınız. Bir Influencer için 100 bin TL’lik bir bütçe ayırırsanız ve karşılığında 40 bin TL’lik bir ciro elde ederseniz, kampanyadan 60 bin TL’lik bir zararla ayrılmış olursunuz. Ama kampanya karşılığında 250 bin TL’lik satış elde ederseniz, bu size tıklanma başına 15 TL’lik bir kâr getirmiş olur. Markaya yarar getiren kampanya da böyle bütçelendirilir. O nedenle profesyonel ekiplerle Influencer kampanyası yapmak daima markalara artı değer sağlar.”

Müşteriyi tanıyan şirketlerin yolu açık

Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk, şirketlerin Influencer marketing yapmadan bilinirlik ve satış oranlarını artıramadıklarını, bu nedenle de Influencer marketing’in dünyada en hızlı yükselen dijital pazarlama trendi olduğunu belirtti. “Kampanya yaparken profesyonellerle çalışmak bütçenin her kuruşunun markaya geri dönüşünü sağlar. Bu alanda yapılacak çalışma için mutlaka Influencer’ın etkileşim oranı, daha önce yaptığı kampanyalardaki başarısı, kitlesi üzerindeki satışa dönük etkisini bilmek gerekir” diyen Pamuk, şu bilgileri verdi: “Influencer marketing ise son dönemde reklam ve pazarlamanın en önemli unsurlarından biri haline geldi. Müşteriler takip ettikleri hayran oldukları ünlüler gibi giyinmek ve onları kullandığı ürünleri edinmek istiyorlar. Bu trend için firmalar da yoğun bir arayış içinde. Biz de ajans olarak etnik pazarlama ve demografik analiz ile markaların doğru hedef kitlesine hitap eden Influencer’ı buluyoruz. Böylece büyük bütçeler ile değil doğru strateji ile oluşturulan reklamlar ile iş ortaklarımıza en yüksek verimde kâr sunmuş oluyoruz.”

E-ticarette başarılı olmak için yapılması gerekenler
E-ticarette başarılı olmak: Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk

En uygun mecrayı seçmek önemli

Bir marketing ajansı için en önemli konunun markaya-ürüne-hizmete en uygun Influencer seçimini yapmak olduğunu kaydeden Pamuk, şöyle konuştu:

“Pazarlama çalışması yapmak için bütçeniz var. Bu bütçe ilk baştaki hedefiniz için yeterli mi? Pazarlama çalışması bu soruya yanıtla başlar. Dolasıyla en uygun bütçe tanzim edilir. Ardından hangi mecralarda pazarlama çalışması yapılacağına karar verilir. Bu soruya da yanıtı, hedef kitlenin nerede bulunacağı sorusu verir. 50 yaş ve üzeri hedef kitleniz ise doğru mecra Facebook’tur. Z kuşağı kampanyası yapacaksanız TikTok ve Instagram’da olmalısınız. Yüksek ücret gerektiren bir ürün ve hizmet satıyorsanız, tüm detaylarını bildirmek üzere YouTube’da bir kampanya düzenlemelisiniz. Markanın rakip markalarla arasında bilinirlik ve kalite farkına yönelik bir hedefiniz varsa o zaman mecranız LınkedIn olmalı. Dolayısıyla her mecranın Influencer kullanımı ayrıdır. Burada devreye dijital ajansın becerisi, ekibinin profesyonelliği ve deneyimi girer. Ajansınız ne kadar yetkinse, kampanyanız da o derece başarıya ulaşır.”

Tags: e-ticaretfeaturedhedef kitleMarkalarmarketingonline satışPazar yeriteknoloji

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM