En çok hangi sosyal medya kullanılıyor sizler için yazımızda derledik. Gençlerin sosyal medya kullanımı üzerine yapılan bir başka araştırma, TikTok‘un şu anda gençler arasında en popüler platform olduğunu doğrularken, Facebook’un kullanımında düşüş olduğu görüldü.
2022 yılının nisan ve mayıs ayları arasında 1300’den fazla ABD’li genç ve ebeveynleriyle anket yapan Pew Research, genç kullanıcıların öncelikli olarak hangi platformları kullanmakla ilgilendiklerini ve her uygulamada ne kadar zaman harcadıklarını ortaya koydu.
“13-17 yaş arası Amerikalı gençlerin yüzdesi TikTok’un artık gençler için en iyi sosyal medya platformu olduğunu gösteriyor, gençlerin yaklaşık yüzde 67’si TikTok kullandığını ve tüm gençlerin yüzde 16’sı da onu neredeyse sürekli kullandığını söylüyor. Bu arada, Center’ın 2014-15 anketinde gençler arasında baskın bir sosyal medya platformu olan Facebook’u kullandığını söyleyen gençlerin oranı bugün yüzde 71’den bugün yüzde 32’ye düştü.”
-Pew Research
En çok hangi sosyal medya kullanılıyor?
Aşağıdaki grafik, YouTube’un yüzde 95 ile gençler arasında en popüler uygulama olmaya devam ettiğini gösteriyor. Ancak şimdi Facebook’un gençler arasındaki popülaritesi düştüğü için TikTok ikinci sıraya yükseldi.
Meta’nın kendi iç araştırmasına göre, Facebook ve Instagram’daki genç kullanıcıların oranının düşmesi nedeniyle, şirket bu demografiye özel çözümler üretmeye başladı. Çözümlerin sonuncunda ortaya çıkan Reels ve Hikayeler artık daha fazla ilgi görüyor. Reels kullanımında günden güne bir artış yaşandı, ancak şirket, olumsuz kullanıcı geri bildirimlerine karşılık son zamanlarda kaldırdığı bazı özelliklerde çok ileri gitmiş olabilir.
İstatistikler, genç kullanıcılar uygulamayı terk etmeye devam ederken, Meta’nın şu anda Facebook’un kullanım düzeyini korumada karşılaştığı mücadelenin boyutunu gözler önüne seriyor. TikTok’un Meta’nın geliştirme ekiplerine yeni tür baskılar uyguladığına şüphe yok.
Genç izleyiciler bir sonraki büyük trendleri ve gelişmeleri yönlendirirken, daha yaşlı kullanıcılar şüphesiz Facebook’u canlı tutmaya devam edecek. Facebook bu konuda Meta için büyük bir öncelik olmasa da benimseme ve yankılanmayı en üst düzeye çıkarmak için gençlerin metaverse’ü benimsemesi gerekiyor.
Facebook kullanımı düşmeye devam ediyor
Bununla birlikte, Twitter da bu grafiğin altlarında yer alıyor. Video platformları daha fazla kullanıcı çektiği, kullanıcıların dikkat sürelerini ve rutin davranışlarını temelden değiştirdiği için bu “geleneksel” sosyal medya platformlarının genç izleyiciler tarafından gözden düştüğü net bir şekilde görülüyor.
Uygulamadaki medya tüketiminin hızlı doğası, beklentileri ve yaklaşımları tamamen değiştiriyor ve bu da diğer, daha geleneksel içerik formatlarını bazı yönlerden geçersiz kılıyor. Bu, uygulamalar arasında neden bu kadar çok çeşitlilik olduğunu açıklıyor. Sadece çocukların TikTok’ta daha fazla zaman geçirmesi değil.
Başka bir deyişle, değişen kullanıcı profiline ayak uydurmak için gerekli bir geçiş olduğundan, TikTok ve diğer başarılı uygulamaları kopyalamak daha az efor harcamayı sağlıyor. Bu eğilimlere ayak uydurarak uyum sağlayamayan platformlar eninde sonunda kaybedecekler.
Pew’in istatistiklerine göre, kadın kullanıcılar TikTok, Instagram ve Snapchat’i daha fazla kullanırken, erkek ergen kullanıcılar Twitch, Reddit ve YouTube’u daha fazla kullanıyor.
Cinsiyet ve yaş aralıklarına göre sosyal medya kullanımı
Araştırma, sosyal medyanın artık modern etkileşim sürecimizde oynadığı önemli, bağlayıcı rolü ve bunun tersine, reklam için güçlü bir araç olduğunu vurguluyor. Tek başına bu alarma geçmek için yeterli.
Bunlar, pazarlama planlamanız için, tatil kampanyalarınıza rehberlik edebilecek ve etkinliklerini belirlemek için tasarımları test edebilecek bazı önemli demografik veri noktalarıdır. Şu anki piyasaya ve gençlerin çeşitli sosyal medya platformlarını nasıl kullandığına ilgi çekici bir bakış. Geliştirdiğiniz strateji için gerçekten yararlı olabilir ve gençlerle iletişim kurmak istiyorsanız, bu istatistikleri kesinlikle takip ediyor olmalısınız.