iOS ve Android için en iyi not alma uygulamaları, yapılacak listesi oluşturma, önemli randevuları takip etme için harika seçenekler. Bunun yanı sıra dersler, hatta toplantılar sırasında not almak için de telefonunuzla ya da tabletinizle not almak, düzenli kalmanın kolay bir yolu.
Bear, SimpleNote, Quip gibi birbirinden harika not alma uygulamaları, notlarınızı yazmanıza, çizmenize, paylaşmanıza ve dosyalara not eklemeye olanak tanıyor. Hareket halindeyken, not almak için doğru uygulamayı seçmek, hiçbir önemli detayı kaçırmamak adına önemli. iOS ve Android cihazlar için en iyi not alma uygulaması alternatiflerini sıraladık.
- Android için en iyi VR uygulamaları (2020)
- En iyi networking uygulamaları (2020)
- Telefonda en iyi fotoğraf yedekleme uygulamaları
En iyi not alma uygulamaları: Bear
Bear, metinleri, fotoğrafları, yapılacaklar listelerini birleştirmenize olanak tanıyan, kullanımı kolay ve güçlü bir uygulama. Bear’ın biçimlendirme editörü, 20’den fazla programlama dilini destekler. Bu da, Bear’i yazılımcılar için en iyi not alma uygulamaları arasına sokuyor. Uygulama tüm notlar arasında arama yapmanızı ve @task, @files gibi kısayollarla belli öğelere odaklanmanızı kolaylaştırıyor. Uygulama buna ek olarak iMessage ve Apple Watch ile de uyumlu.
Bear Pro, aylık 1,5 Dolar ya da yıllık 15 dolar abonelik ücreti ile karşımıza çıkıyor. Pro sürüm ile, uygulamanın özelliklerini geliştirme şansına sahip olabilirsiniz. Pro sürüm, metni PDF, Word belgesi, HTML ve daha fazla dosya öğesine dönüştürmenizi sağlar. Buna ek olarak, notları cihazlar arasında senkronize etme seçeneği de sunar. Bear, iPad için Apple Pencil’ı ve Pro modellerde elle çizimi de destekliyor. Bear Pro’nun son sürümü, etiketler, notlar ve kod için otomatik tamamlama, web sayfalarını toplamak için yenilenmiş akış, Siri kısayolları ve Siri’yi yeni notlar için kullanma özeliğine de sahip. Bu da, Bear’ı en iyi not alma uygulamaları listesinde ilk sıraya almamızın nedeni.
Simplenote
Simplenote, basit bir kullanıcı deneyimi amacıyla yola çıkmış bir uygulama. Bunda da büyük ölçüde başarılı olduğu söylenebilir. Notlarınızı bir abonelik dayatması olmadan tüm cihazlarınızda yedeklemeniz ve senkronize etmeniz gerekiyorsa, Simplenote size yardımcı olabilir. Notları paylaşabilir, diğer kullanıcılarla işbirliği yapabilirsiniz. Ücretsiz bir hesap oluşturduktan sonra, Simplenote kullanarak not oluşturma, etiketleme, sabitleme ya da paylaşmaya başlayabilirsiniz.
Uygulamanın arayüzü basit ve kullanım kolaylığı odaklıdır. Çok fazla not alıyorsanız endişelenmeyin, Simplenote notları etiketleme, sabitleme ve düzenleme konusunda pratik çözümler sunuyor ve iyi bir arama özelliğine sahip.
Simplenote’un iOS güncellemeleri, Siri kısayolları ile entegrasyon ve uygulamayı başlatma, notları açma ve doğrudan Siri’den yeni not oluşturma özelliklerini içeriyor. Yeni eylemler, sabitleme ve paylaşma, yayımlanmış notları görüntüleyen bir simge içeren Notlar Listesi’nde mevcut. WordPress uygulaması ile paylaşırken, notlar blok alıntılar olarak görünmeyecek. Android güncellemeleri, notları görüntülemek ve ana ekrandan uygulama açmak için yeni bir widget da içeriyor.
Quip
Büyük ekiplerle iyi bir performans sunan ciddi bir not alma ve ortak çalışma uygulaması arıyorsanız, Quip – Dökümanlar, Sohbet, E-Tablolar’a göz atın. Uygulama, ekiplerin tüm katılımcılar tarafından düzenlemelere erişebilen canlı belgeler oluşturması için bir alan sağlıyor.
Quip, ortak sohbet, belgeler, görev listesi ve elektronik tablolar uygulaması olarak herhangi bir grupla notlar, görev listeleri ya da belgeler oluşturmanıza, paylaşmanıza ve işbirliği yapmanıza olanak tanıyor. Bununla birlikte ekip üyeleriyle gerçek zamanlı sohbet ederek, yoğun e-posta alışverişi ihtiyacını da ortadan kaldırabilirsiniz.
En iyi not alma uygulamaları içinde yer alan Quip, farklı platformlarda kullanılabilen bir uygulama. 400’ün üzerinde işlevi destekleyerek elektronik tablolara erişmek ve düzenlemek için, iPhone, iPad ve masaüstü bilgisayarınızı kullanabilirsiniz. Çalışmalar tüm cihazlarda senkronize edilir ve kaldığınız yerden diğer çalışmalara devam edebilirsiniz. Uygulama, belgeleri Dropbox, Google Drive, Box ve Google Docs’tan içe aktarıma ve belgeleri PDF ya da Microsoft Office dosyaları olarak dışa aktarmaya olanak tanıyor. Quip ayrıca, adres defterini Yahoo, Outlook, Google ya da iCloud’dan iç aktarmaya olanak da tanıyor. Son sürümler, mesajlara ve yorumlara video eklemenize izin veriyor. iOS 14 ile birlikte bildirimler, belge ve görüşmeye göre gruplandırılıyor.
Bu denli çok yönlü özellikler sunan bir uygulamanın, abonelik fiyatını da merak etmiş olmalısınız. Quip, küçük işletme ve ekipler için starter paketi aylık 10 dolar ile sunuyor. Büyük ekipler için sunulan enterprise modelde ise kişi başı aylık 25 dolarlık bir fiyat var.
Notebook
Notebook, yapılacaklar listelerinizi ve görevlerinizi, çekici bir kart arayüzünde görsel olarak düzenleyen, notların üst üste yığılmış renkli yapışkan kağıtlar gibi görünmesini sağlayan, ücretsiz bir not uygulaması.
Kullanıcı odaklı bir tasarıma sahip Notebook uygulaması, farklı platformlarda kullanılabilen, en iyi not alma uygulamaları içinde.
Uygulama ile notları özelleştirebilir, topluca gruplayabilir ve ek bilgileri görüntülemek için küçük bir kaydırma hareketi yapabilirsiniz. Notlara ses ve resimlerin yanı sıra hatırlayıcı ekleyebilirsiniz. Not içerikleri, oturum açtığınız tüm cihazlarda senkronize edilir ve notlar arayüz içinde kolayca aranabilir. Aşağı doğru bir hareket, arama çubuğunu gösterir.
iOS’ta, bildirim panelinden son notları oluşturup görüntüleyebilir ve Apple Watch kullanarak sesli notlar kaydedebilirsiniz. Android’de ise ana ekrandaki notlara kısayollar oluşturabilirsiniz. Son Android sürümleri, not defterlerinde önceden değiştirilmiş 20 notu görüntüleme ve widget’tan hızlı notlar oluşturmaya olanak tanıyor.
iPadOS’te Notebook uygulaması, Apple Pencil desteği ile iPad profesyonelleri için optimize edilmiştir. Metin kartı araç çubuğunda # kullanarak etiket ekleyebilir, başlık ekleyebilir, yer işaretleri düzenleyebilir ya da bir tıklama ile listenizdeki tamamlanmış öğeleri silebilirsiniz.
OneNote
Microsoft’un OneNote uygulaması, en eski not alma uygulamalarından biri. 2003 yılında tanıtılan OneNote, 2014’te birçok yeni özellikle birlikte yeniden ortaya çıktı. Görevler, vurgular, etiketler, masaüstü ve web’de geniş biçimlendirme seçenekleri içeren yapılacaklar listesi ile OneNote, en kapsamlı not alma uygulamalarından.
OneNote’ta resim ve videoların yanı sıra bağlantıları, ekran görüntülerini, dosyaları, elektronik tabloları ve birçok dosya türünü ekleyebilirsiniz. Uygulama ayrıca, yazarların zaman içinde bir belgede hangi değişiklikleri yaptığını görmeyi sağlayan bir dosya revizyon geçmişi tarayıcısına da sahip.
En iyi not alma uygulamaları listesinde yer alması gereken uygulamalardan olan OneNote, optik karakter tanıma özelliğine de sahip. Herhangi bir PDF ya da diğer belgelerin metnini otomatik olarak yazabilen uygulama ile notlarınız bulutta saklanır. OneDrive’a, internet bağlantısı olan herhangi bir cihazdan erişebilirsiniz. Bununla birlikte kullandığınız diğer Microsoft Office uygulamaları arasında paylaşılan ücretsiz 15GB depolama alanı da kazanırsınız. iOS cihazlarda Spotlight aracılığı ile belge arama ve Split View ile çoklu görev de desteklenen özellikler arasında. OneNote buna ek olarak, iPad Pro’da Apple Pencil ile not almayı destekler. Android kullanıcıları için OneNote’un diğer bir avantajı da, hangi uygulamayı kullanıyor olursanız olun widget üzerinden not oluşturmanıza olanak tanıması.
Microsoft’un not alma uygulaması OneNote, güncellenen sürümlerinde tarih, konum, gündem, konu ve katılımcılar gibi, bir Outlook toplantısındaki ayrıntıları notlara hızlı aktarmaya olanak tanıyor. Resimleri daha kolay çizmek ve üzerine açıklama eklemek için resimleri sayfa arka planına alabilirsiniz. Sayfa senkronizasyonu durumu butonu, geçerli sayfanın en son ne zaman senkronize edildiğini görmenizi sağlar. iOS sürümlerde ayrıca, 2. nesil Apple Pencil desteklenmektedir ve içeriği OneNote’un içine ve dışına ya da diğer uygulamaların arasına sürükleyip bırakma özelliğini de sunar.
En iyi not alma uygulamaları içinde yer alan OneNote, ücretsiz bir not alma uygulaması.
Microsoft To-Do
Ücretsiz bir üretkenlik uygulaması olan Microsoft To-Do, planlarınızı daha kolay yönetmeyi amaçlayan bir yapıya sahip. Önerilen görevler içeren kişiselleştirilmiş bir günlük planlayıcı olan MyDay, yapacaklarınıza odaklanmanız için tasarlanmıştır.
Uygulama, görevleri arkadaşlarınız, aileniz ve iş arkadaşlarınızla paylaşırken herhangi bir cihazda renk kodlu listeleri takip etmenize yardımcı oluyor. Tek seferlik ya da yinelenen anımsatıcılar ayarlayabilir, görevler küçük adımlara bölebilir, herhangi bir göreve not ekleyebilirsiniz. Bir görev sayfasında 25 MB’a kadar dosya ekleyebilir ve Outlook ile Microsoft To-Do arasında görevleri senkronize edebilirsiniz.
Uygulama bunun yanı sıra, ev, iş ve kişisel listelerinizi liste gruplarıyla ayırmanıza yardımcı olur. Kenar çubuğunda Yeni Liste’nin yanındaki simgeye dokunup, grubu yeniden adlandırabilir ve listenin içine ilgili dosyaları sürükleyebilirsiniz. Atamalar özelliği, devretmek istediğiniz tüm görevlerin bir listesini paylaşmanıza ve bunları iş arkadaşlarınıza ya da aile üyelerinize atamanıza olanak tanır. Paylaşılan listedeki bir görevin ayrıntılı görünümüne dokunup, onu listedeki farklı bir kişiye de atayabilirsiniz.
İş ya da okul hesabı için uygulama ayarlarını etkinleştirdikten sonra bayraklı e-posta entegrasyonu, bir e-postayı işaretleyerek yapılacak iş işaretli e-posta listenizde otomatik olarak görünmeyi sağlayabilir.
Any.do
Any.do bir yapılacaklar yöneticisi ve üretkenlik uygulamasıdır. Anları günlük planlayıcı özelliği ile, görevlerinizi önceliklendirmenize yardımcı olur. Birleşik bir zaman çizelgesi, planlanan notları, hatırlatıcıları ve randevuları gösterir.
En iyi not alma uygulamaları içinde yer alan Any.do’nun birçok faydalı özelliği var. Örneğin Android’de bir telefon aramasını kaçırırsanız, ekranın altında açılı bir pencere, geri arama hatırlatıcısını ayarlamak için kısayol sağlar. Fark edelim ki konuşurken bir mesaj alıyorsunuz, Any.do hızlı bir yanıt gönderebilir. Uygulamanın yakınlaştırma özelliği, alt görevleri ve diğer ayrıntıları ortaya çıkarmak ve büyük resme genel bakış için uzaklaştırma ile, görevlere odaklanmayı sağlar.
Any.do, ekip üyeleri ile sınırsız sayıda görev paylaşabileceğiniz ve daha büyük boyutlu dosyaları buluta yükleyebileceğiniz bir premium hizmet de sunuyor. Bunun için aylık ücret ise 3 dolar. Ücretsiz kullanıcılar ayda sadece birkaç kez görünen Moments özelliği, Premium ile her gün tekrarlanabilir. Premium sürümün yıllık ücreti 18 dolarken, Pro sürümün yıllık ücreti ise 27 dolardır. Premium ve Pro hesapları, Any.do’nun temasını özelleştirme, yinelenen görevler ayarlamanıza ve konuma dayalı hatırlayıcı oluşturmanıza olanak tanır. Son iOS sürümü Siri’yi de desteklemektedir. Görevleri, olayları yönetmek için üç görünüme sahip yeni bir takvim, dikkatin dağılmasını önlemek için görevlere konsantre olmanızı sağlayan bir odak modu (premium sürümde) ve çok daha fazlasına sahiptir.
Todoist
Listeleri üretkenlik hiyerarşisinin temel noktası olarak ele almak yerine, görevleri projeler etrafında yönetmeye teşvik ediyor. Bireysel yapılacaklar öğelerini projeler içinde sunup kapsamlı bir şekilde özelleştirebileceğiniz uygulamada, yinelenen hatırlatıcılar, bayraklar ve alt görevler ekleyebilirsiniz.
Todoist, tarihlere göre alınan notları yorumlayabilir. Uygulama ayrıca çevrimdışı destek ve buluta otomatik yedeklemelerin yanı sıra, öncelik ve son tarihe göre organizasyonel filtreler de içerir.
Daha gelişmiş özellikler arıyorsanız bunun için ödeme yapmanız gerekebilir. Ayda 3 dolar olan premium’un yanı sıra, business plan için aylık 5 dolarlık bir ücretlendirme vardır. Premium sürüm özellikleri içinde telefon ve e-posta ile otomatik hatırlatıcılar, kendi şablonlarınızı oluşturma, görevler, projeler, dosyalar, etiketler, temalar ve görev görünümleri gibi birçok özelliğin otomatik yedeklenmesi de yer alıyor.
Todoist, premium modelinde 300 projeye kadar seçenek sunuyor. Güncel sürümler, bugün için planladığınız görev sayısı ya da bir sonraki görevinizi baz alarak saat kadranınızı özelleştirebilir, içerdiği 20’den fazla renk şeması ile geniş bir seçenek sunar.
Remember the milk
Minimalist bir görev yönetimi uygulaması arıyorsanız, Remember the milk en iyi not alma uygulamaları içinde yer alıyor. Uygulamada yapılacak işler oluşturabilir, tarihler, etiketler, notlar ve tahmini tamamlanma süresi gibi öğeler ekleyebilir ve görevleri kategorilere göre düzenleyebilirsiniz.
Todoist gibi Remember the milk uygulaması da, hatırlatıcıyı harekete geçirmek için “yarın” gibi sözcükleri doğal dil tanıma özelliği ile algılar. Konuma dayalı hatırlatıcılar için temel desteğe sahip olan uygulama görevleri ya da tüm kategorileri paylaşmaya izin veren şık özellikler sunuyor.
Remember the milk, haftalık alışveriş listesini okuyabilmeye karşın değiştirememe gibi görev kısıtlamaları koymanıza da izin veriyor. Apple Watch 4. nesil ve sonraki modelleri destekleyen not alma uygulaması, dokunsal geri bildirim özelliğine de sahip.
Premium model, diğer uygulamalarda olduğu gibi birkaç ekstra özellikle geliyor. Sınırsız görev depolamaya ek olarak Milk Pro için yıllık 40 dolara alabileceğiniz premium sürümde, hesaplarla ilişkili cihazları görebilir, görevleri otomatik yedekleyebilir, alt görevler ve gelişmiş sıralamanın yanı sıra, görev paylaşma ve atama, anlık bildirim ve çevrimdışı senkronize gibi avantajlara da sahip olabilirsiniz. Remember the milk ayrıca, Microsoft’un Outlook görevleri yazılımı ile entegre de olabilmekte.
Google Keep
Ücretsiz bir görev yöneticisi olan Google Keep, çok sayıda kullanışlı özelliği bir araya getiren harika bir uygulama. Keep, eklediğiniz her nota Google’ın bulut depolama servisi Google Drive’da erişebilme olanağı sunuyor. Ancak yine de Google Asistan entegrasyonu söz konusu değil. Keep’in dikkat çekici özellikleri arasında, Google’ın makine öğrenimi özelliklerinden birkaçını içermesi de yer alıyor. Optik karakter tanıma kullanarak görüntülerden metin yazabilir, notların içeriğini anahtar kelimeler ile ayrıştırarak notlarınızı konuya, konuma ve etkinliğe göre otomatik olarak filtreleyebilirsiniz.
Kod notlarını renklendirebilir ve bunlara etiket ekleyebilirsiniz. Bir sesli not kaydettiğinizde, Keep onu metne dönüştürebilir. Öğeleri telefona, tablete, bilgisayara ve saate kaydedebilir, eklediğiniz her şeyi tüm cihazlar arasında senkronize edebilirsiniz. Notları ve görevleri klasöre göre gruplamanın bir yolu yok ancak alt görevler desteklenmektedir. Başkalarına görev yetkisi veremez, izinlerde ayar yapamaz, yorum ekleyemez ya da başkaları tarafından yapılan düzenlemeleri gerçek zamanlı olarak takip edemezsiniz. Buna karşın son sürümler, çizim ve el yazısı not oluşturmayı sağlayan dinamik bir tuval özelliğini de sunuyor.
Gördüğünüz gibi, ücretsiz ve ücretli farklı seçeneklerin yer aldığı en iyi not alma uygulamaları, iOS ve Android cihazların yanı sıra tabletler ve bilgisayarlarda, notları ve görevleri, yapılacaklar listelerini harika bir şekilde yönetmeyi sağlıyor.
Sunulan özellikler ve bütçeye göre, bu harika not alma uygulamaları içinde bir seçim yapabilirsiniz.