Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

Sosyal medyada paylaşım yapmak için en doğru zaman nedir?

Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn'de yayınlamak için en iyi zamanları merak ediyorsanız, yardım etmek için buradayız.

by Eray Eliaçık
22/04/2022
in Teknoloji
En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn için en doğru sosyal medya paylaşım saatleri ortaya çıktı. İlginç bir Sprout araştırması, 2022’de sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi zamanları ortaya koyuyor. Bu yüzden Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn’de aktif olacaksanız, bu zamanlara göz atmanız sizin için faydalı olabilir. Bu çalışmanın gerçek alaka düzeyini ve planlamanızda nasıl yararlı olabileceğini tanımlayarak başlayalım.

En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn

Göndermek için en uygun zaman, farklı hedef kitlenize ve her uygulamadaki etkinliğinize bağlıdır. Farklı sosyal medya uygulamalarındaki analiz araçları bu içgörülerden bazılarını sağlayabilir, ancak gönderilerinizin ne zaman en büyük yanıtı aldığını belirlemek için denemeniz ve test etmeniz de gerekir.

İçeriğinizin miktarı, türü ve güncelliğinin hepsinin bir etkisi bulunuyor. Kullanıcılarınızın en çok ne zaman meşgul oldukları, mesajlarınıza en açık oldukları zamanlar, herhangi bir zamanda başka hangi materyallerin yayınlandığı (kullanıcı beslemelerini tıkayabilecek), belirli materyaller gibi dikkate alınması gereken çeşitli farklı değişkenler doğru zamanın belirlenmesini etkiler.

Her şirketin her bir sosyal ağda yayın yapması için tek bir doğru zaman bulunmuyor. Ancak stratejinizi nasıl planlayacağınızı ve ne zaman planlamanız gerektiğini anlamaya çalışıyorsanız, bu Sprout Social yıllık raporu size bu konuda yardımcı olabilir.

Sprout Social’ın 30.000’den fazla müşterisinin kullanım verilerini temel alan Sprout Social ekibi, insanların büyük uygulamaların her birinde en çok ne zaman meşgul ve aktif olduğunu belirledi. Bu rakamlara göre, bu saatlerde yayınlamak isterseniz daha geniş bir kitleye hitap edebilirsiniz – ancak yine de deneme yanılma gerektirir.

Tüm bunları göz önünde bulundurarak, Sprout’un araştırmasına göre, 2022’de sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi zamanlar:

En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook

Aşağıdaki grafikte de görebileceğiniz gibi Sprout, Facebook’ta yayınlamak için en uygun zamanın Pazartesiden Cumaya kadar saat 3’te, Salı günleri sabah 10’da ve öğlen saatlerinde olduğunu buldu.

En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn
En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn

Neden gece 3’te? O zaman çok daha az rekabet olabilir ve bu sessiz saatlerde yayınlayarak, gün boyunca daha fazla insanın içeriğinizi görmesini sağlayacak ilk temas noktası etkileşimini oluşturabilirsiniz.

Dünyanın her yerinden insanlar, birçok farklı saat diliminde Facebook kullanıyor. Bu nedenle başka alanlardan ek etkileşimler gelebilir. Bu da gönderilerinizi hızlı bir şekilde başlatmanıza yardımcı olabilir.

Hafta içi sabah 6 ile sabah 9 arasında ve Pazartesi günleri öğleden önce, Facebook kullanıcıları en aktif durumdalar ve bu da burayı sosyal medya gönderileriniz için ideal bir test alanı haline getiriyor.

Dolayısıyla Sprout’a göre Twitter’da paylaşım yapmak için en iyi günler salıdan cumaya kadar, cumartesi günleri ise en kötüsü. Belki hafta sonları daha az insan giriş yapıyor ya da belki Facebook bu zamanlarda arkadaşlardan ve aileden gelen içeriğe daha fazla öncelik veriyor. Ancak her iki durumda da etkileşim oranları Cumartesi ve Pazar günleri düşük. İşletmelerin etkileşimi artırmak için her zaman kullanabileceği araçlar bulunuyor. İçerik oluşturucular için Facebook Profesyonel modunun ne olduğunu öğrenin.

En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Instagram

Sprout’a göre Instagram’da yayın yapmak için en uygun saatler Pazartesi 11.00, Salı ve Çarşamba 10.00-13.00 ve Perşembe ve Cuma 10.00-11.00 arası.

En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn
En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn

Ayrıca Instagram gönderileri için en uygun zamanın sabah ortası olduğu ortaya çıktı; bu, içeriğinizi düzenlemek ve hesabınızdaki etkileşimi artırmak söz konusu olduğunda yararlı bilgiler olabilir.

Rapor, bunun Hikayeler ve normal besleme gönderileriyle ilgili olup olmadığını belirtmiyor, ancak muhtemelen özellikle besleme gönderilerine odaklanıyor. Yine de, ne tür sonuçlar elde ettiğinizi görmek için Hikayeleri aynı şekilde test edin.

Yani Sprout’a göre 2022’de Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi günler Salı ve Çarşamba iken Pazar günleri iyi bir fikir değil.

En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Twitter

Sprout’un araştırmasına göre tweet atmak için en iyi zamanlar Pazartesi, Salı, Çarşamba, Cuma ve Cumartesi sabah 9’da.

En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn
En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn

Bu, belki de güncel olayları yakalamak için Twitter’ı nasıl kullandıklarının bir sonucu olarak, insanların günün haberlerini takip etmek için Twitter’a daha fazla güvendiği anlamına gelebilir. Ancak bu, Sprout müşterilerinin çoğunluğu nedeniyle Sprout’un verileriyle ilgili bir sorun da olabilir.

Ancak Sprout’un araştırması, Twitter’da paylaşım yapmak için en iyi zamanların Salı ve Çarşamba günleri sabah 9 ile akşam 12 arasındaki blok olduğunu ortaya koyuyor. Pazar günleri tweet atmaktan kaçınmalısınız. Ayrıca sosyal medya platformları tarafından sunulan araçları kullanmayı unutmayın; örneğin Twitter, içerik oluşturuculara denetleme ve analiz araçlarıyla yardımcı olmak için Toolbox’ı sunar.

En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: LinkedIn

Sprout’un araştırmasına göre, Salı günü sabah 10:00 ile öğlen arası LinkedIn’de paylaşım yapmak için ideal zaman dilimi.

Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe ve Cuma günleri sabah 7 ile öğleden sonra 3 arasında genel olarak çok fazla LinkedIn etkinliği var gibi görünüyor.

En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn
En iyi sosyal medya paylaşım saatleri: Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn

Sprout’a göre LinkedIn’de paylaşım yapmak için en iyi günler Çarşamba ve Perşembe.

Bu kuralcı bir liste değildir; her uygulamadan en fazla etkileşimi almak için bu zamanlarda yayınlamanız gerektiğini belirtmez.

Tags: FacebookfeaturedInstagramLinkedInne zamansosyal medyaTwitter

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM